Actueel | 26 september 2023
Marketing Intelligence-quiz op de Hogeschool van Amsterdam
Het Marketing Intelligence Network (MI Network) op verschillende manieren jongeren enthousiast te maken voor marketing intelligence. Afgelopen week deed de organisatie dat met de Marketing Intelligence-quiz op de Hogeschool van Amsterdam. Zo’n 150 tweedejaars studenten Commerciële Economie deden mee, en het ging er fanatiek aan toe. De quiz bestaat uit diverse rondes met vragen over…
Bureaus | 13 december 2021
Traffic Builders Beste agency bij Dutch Search Awards
Traffic Builders is flink in de prijzen gevallen bij de Dutch Search Awards die afgelopen donderdag werden bekendgemaakt. De digital agency sleepte twee prijzen in de wacht. Daarnaast won het bureau de prestigieuze 'excellence award’ voor Beste agency (large) gewonnen. De Dutch Search Awards is een jaarlijks evenement waarbij prijzen worden uitgereikt aan agencies en...
Onderzoek | 06 oktober 2021
10 seconden voor e-mail
De tijd die wordt besteed aan het lezen van een e-mail is dit jaar met 15% gedaald tot slechts 10 seconden, waardoor e-mailmarketingcampagnes nog minder kans om hun doelgroep aan te spreken. Dat blijkt uit gegevens vane-mailmarketingbedrijf Litmus. Het gemiddelde van 10 seconden dit jaar is 15% lager dan het gemiddelde van 2020 en 25%...
Interviews | 20 mei 2021
‘Een goede analist weet wanneer hij moet stoppen’
Analist en conversie optimalisatie-specialist Anouk Erens (30) is winnares van de MOAward Digital & Webanalist 2021. Bij Online Dialogue is ze gespecialiseerd in het vertalen van data naar inzichten. Het vertalen van data naar inzichten, daar word je om geroemd door je klanten. ‘Dat blijkt ja. Ik ben eigenlijk psycholoog, dus onderzoek doen naar klantgedrag...
Bureaus | 05 april 2021
Miles Research investeert in Whatsapp Only-onderzoek
Bij Miles Research zijn de laatste tijd diverse nieuwe datacollectietechnieken in kaart gebracht. Daarachter zit de overtuiging dat technologische ontwikkelingen marktonderzoek beter, sneller en soms leuker maken. Eerder beschreef Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de mogelijkheden van Voice. Deze keer gaat hij in op onderzoek via Whatsapp. Onderzoek via Whatsapp is...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 15 maart 2021
Digital Talk: How to set up your conversational analytics
It appears that most organisations employing conversational platforms, like chatbots and voicebots, rarely use analytics. This is a missed opportunity since a well-designed and smart use of analytics can be crucial to improving the customer experience. How then, to set up your conversational analytics? Working with voice or chatbots, how do you make sense of...