Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019
Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.
Award Insights Professional Bedrijfszijde van het jaar 2019 naar Nicole Engels
De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde van het jaar 2019 is uitgereikt aan Nicole Engels van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).
Tim Barenbrug wint award Insights Professional Bureauzijde
Ook onder de bureaus is een prijs voor Insights Professional van het jaar 2019 uitgereikt. Tim Barenbrug van Totta Research heeft deze in ontvangst genomen.
MeMo2 is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar
MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. Het is de tweede keer dat MeMo2 de felbegeerde titel wint.
Gevolgen van Intelligent Tracking Prevention (ITP)
In zijn blog gaat Ton Wesseling, Online Dialogue in op de ontwikkelingen rond ITP. Waar komt ITP vandaan? ITP historie, werking en gevolgen. Wat is ITP 2.2? En wat zijn de gevolgen voor A/B Testen.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een jaar AVG in de praktijk
De AVG is nu een jaar oud. Organisaties hebben inmiddels ervaring met de implicaties die de AVG heeft op de bedrijfsvoering. In opdracht van Rendement heeft Motivaction onderzocht hoe men een jaar AVG in de praktijk ervaren heeft.
Nudge: een subtiel duwtje in de goede richting
In zijn blog beschrijft Jan Urlings, Delta Marktonderzoek, hoe nudges ons gedrag op een onbewuste manier beïnvloeden. Ingegeven door het boek van Thaler en Sunstein wordt nudging al snel in verband gebracht met overheden & hun burgers. Ten onrechte, want nudges zijn minstens even goed toepasbaar in ‘de commerciële wereld’, aldus Urlings.
De mens achter het merk
Medewerkers belichamen een merk: door interacties met klanten en andere externe stakeholders brengen medewerkers een merk tot leven. Met name in de dienstverlening, wanneer een product niet tastbaar is, zijn het de medewerkers – de mensen achter het merk – die het vertrouwen van consumenten kunnen winnen en het verschil kunnen maken met de concurrentie.
Afscheid van marktonderzoek: Recht doen aan de complexe wereld
Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.
Komt een olifant de kamer binnen …. : Expertise Center (6)
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoeksland- schap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over het ongemak van verandering.
Verder kijken dan de data: Meer aandacht nodig voor integriteit
Rambam (BNNVARA) noemt zichzelf een ‘onderzoeksprogramma waarin boeven, bureaucraten en onzin-praters met ongelijke munt worden terugbetaald’. In de uitzending van 24 januari 2019 was de marktonderzoekbranche aan de beurt. De teneur was dat uitkomsten van onderzoek op bestelling te krijgen zijn.
People analytics in de praktijk
HR-professionals willen meer doen met data, maar zij missen daarvoor de kennis en vaardigheden. Dat blijkt uit onderzoek dat de Hogeschool Utrecht heeft uitgevoerd onder leden van AWVN. Hoe til je people analytics in je organisatie naar een hoger plan?