Menselijke factor en GenAI zorgen voor datakwetsbaarheid
De jaarlijkse Europese Data Privacy Dag, vandaag 28 januari, herinnert iedereen eraan hoe cruciaal databescherming en –privacy is, ongeacht hoever het technologie- en cybersecuritylandschap is. De menselijke factor is en blijft een van de belangrijkste punten van kwetsbaarheid op het gebied van dataverlies bij organisaties. ▼ Onderzoek toonde begin vorig jaar aan dat 85% van…
Inzageverzoeken vaak niet goed afgehandeld
Veel organisaties gaan niet goed om met inzageverzoeken. Dat blijkt uit onderzoek van de European Data Protection Board (EDPB) in aanloop naar de Dag van de Privacy, vandaag, 28 januari. De uitkomsten van het onderzoek bevestigen het beeld dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in de dagelijkse praktijk ziet. ▼ Het recht op inzage is een van de privacyrechten die…
Webinars Digital & Analytics Congres ‘24 – Unlock the Power of Data Analysis & Value Creation
Explore the latest insights in AI, marketing, and data analytics with an exciting lineup of webinars. These sessions are designed to help you turn data into actionable value, whether by enhancing your ad strategies, leveraging AI for qualitative research or navigating the ethical challenges of emerging technology. ▼ Discover how data-driven decision-making can create real…
En wat vindt de nieuwe generatie van AI?
De jeugd is de beroepsbevolking van het volgende decennium. En die zal volop gebruik maken van technologie, en uiteraard ook van AI. Maar wat vinden ze van AI? Uit onderzoek van Pew blijkt dat de acceptatie flink toeneemt maar dat er ook wat nuancering van het beeld nodig is. ▼ Vóór het jaar 2000 zouden…
Vier trends voor de Europese cloudmarkt
Het gebruik van clouddiensten blijft de komende jaren toenemen. Tegelijkertijd groeien ook de zorgen over de veiligheid, kosten en de afhankelijkheid van cloudaanbieders. Bij wie moet je je data onderbrengen? Bas Meerman, Chief Technology Officer bij Info Support, belicht vier trends. ▼ 1. Multicloud wint aan populariteit Hoewel cloud-computing lange tijd vooral werd gezien als…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Numerator en Kantar Worldpanel gezamenlijk in consumentendata
Data- en technologiebedrijf Numerator gaat fuseren met Kantar Worldpanel in een nieuwe wereldwijde organisatie op het gebied van consumentendata. Numerator verzamelt eigen first-party consumentendata in de VS en Canada. Worldpanel doet hetzelfde in 49 andere landen. Beide werken al voor een groot deel van de wereldwijde FMCG-bedrijven. ▼ De nieuwe combinatie zal first-party consumentendata kunnen…
Consumenteninzichten 2025 – van duurzaamheid tot hyperpersonalisatie
Consumentengedrag blijft veranderen in het kielzog van de technologische en economische ontwikkelingen én de maatschappelijke verschuivingen die ons te wachten staan. Colin Wong, Principal Consultant bij Insights Heroes, keek eens serieus in de glazen bol en in de data over 2024 en voorspelt wat we kunnen verwachten in 2025. ▼ 1. Duurzaamheid en bewust consumeren…
Embedded AI – Nieuwe kansen voor marktonderzoek en analytics
Steeds meer worden ChatGPT en andere AI-toepassingen naadloos verwerkt in apps en apparaten die mensen dagelijks gebruiken. Daarmee opent deze ‘embedded’ AI veel nieuwe mogelijkheden voor marktonderzoek en analytics. ▼ Embedded (‘ingebedde’) AI is kunstmatige intelligentie die direct wordt geïntegreerd in apparaten, systemen of software. Deze AI-modellen en algoritmen draaien op lokale hardware om specifieke…
Zeven security-trends voor 2025
Welke trends en ontwikkelingen op het gebied van security hebben dit jaar de grootste impact op organisaties? Computest Security en dochterbedrijf Incide zetten zeven trends op een rij, waaronder ook extra beveiliging van data. ▼ Hoewel organisaties de afgelopen jaren veel hebben geïnvesteerd in security awareness, is Business Email Compromise (BEC) nog steeds een van…
De trends voor 2025: spanning, transformatie en transcendentie
AI, klimaatverandering en politieke polarisatie zullen in 2025 de samenleving en de wereldwijde bestedingen beïnvloeden. Daardoor ontstaan ook spanningen in de maatschappij. En die spanningen komen naar voren in 10 trends. Luis Carlos Chacón J., expert in foresight en innovation-strategie, zet ze op een rij. ▼ Adaptieve renaissance De integratie van AI met menselijke creativiteit…
Europese Toegankelijkheidswet EAA dwingt bedrijven tot grote aanpassingen
De invoering van de European Accessibility Act (EAA) brengt grote veranderingen met zich mee voor bedrijven en organisaties in heel Europa, dus ook in Nederland. De wet, die als doel heeft producten en diensten toegankelijker te maken voor mensen met een beperking, treedt vanaf 28 juni 2025 in werking. ▼ Het programma MKB Toegankelijk van…
Kantar Media verkocht aan investeerder H.I.G.
De in Londen gevestigde investeringsmaatschappij H.I.G. Capital zal ongeveer 1 miljard dollar betalen voor de overname van Kantar Media. De beide organisaties verwachten dat de deal later dit jaar zal worden afgerond. ▼ Begin december meldde Sky News dat H.I.G. een serieus bod had uitgebracht op Kantar Media. Ipsos had zich al eerder teruggetrokken, net…