Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

MarketResponse neemt Reputations over

MarketResponse neemt Reputations Content & Campagnes over. Met deze overname wil het bureau een volgende stap zetten naar full-service dienstverlening op het gebied van insights-driven marketing. CEO Jorgen Botermans van MarketResponse ziet de overname als een voor de hand liggende stap: ‘In onze digitale, globaliserende wereld is heldere en consistente communicatie essentieel. Daarmee laat je...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Panel & Community Seminar MWM2 op 30 maart

Op donderdag 30 maart organiseert MWM2 het jaarlijkse Panel & Community Seminar. Tijdens het programma vertellen vakgenoten over hun ervaringen met een online researchpanel of community. Het Panel & Community Seminar verwelkomt gastsprekers van bol.com, het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid en Heineken. Verder vertelt Boris Kugel van MWM2 meer over het Gen Z...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Neuropower: het eerste Consumer Neuroscience traineeship van Nederland

Neuromarketingbureaus Neurofactor en Neurensics presenteren het eerste consumer neuroscience traineeship van Nederland: Neuropower. In het traineeship worden medior marketingtalenten opgeleid tot behavioral marketers. Goede marketeers moeten weten hoe consumenten denken, wat hen motiveert en hoe ze gedrag kunnen beïnvloeden. Maar over het algemeen is deze kennis ontoereikend, vonden Martijn den Otter (Neurofactor) en Steven Scholte...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Data-gedreven reclame: is Big Brother watching me?

De voordelen van data-gedreven reclame zijn bekend. Hogere relevantie van online content, sneller de juiste informatie kunnen vinden, reclame wordt minder vervelend. Maar onderzoek toont ook aan dat consumenten bang zijn voor hun privacy en dat ze zich soms onmachtig voelen als het gaat om datagebruik. Hoe ontstaan deze gevoelens? Kan gepersonaliseerde reclame een negatieve...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

bvA lanceert gids voor verantwoorde duurzaamheidreclame

bvA lanceerde afgelopen week de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid. De gids sluit aan bij de visie van bvA dat merken een belangrijke rol kunnen spelen om positieve gedragsverandering en duurzame keuzen te stimuleren...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

InSites Consulting wordt Human8

InSites Consulting, het van origine Belgische bureau gespecialiseerd in consumenteninzichten en strategie, verandert van naam naar Human8, een nieuw ‘human-driven’ consultancybureau dat merken met mensen en culturen wil verbinden om positieve veranderingen teweeg te brengen. De rebranding naar Human8 is het resultaat van een ambitieuze vijf jaar durende acquisitiestrategie, die nu tien bedrijven in de...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Alles over Formula E en insights op het MIE

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Matt Roberts. We stellen...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Brancheorganisaties willen fraude rond data bestrijden

Drie brancheorganisaties, de Insights Association (IA), de Market Research Society (MRS) en ESOMAR, hebben aangekondigd dat ze samen 'fraude willen bestrijden' en risico’s rond datakwaliteit willen aanpakken. De organisaties proberen op die manier twijfelachtige enquêtes door bureaus of bots te voorkomen door te laten zien hoe je fraudedetectie uitvoert. Daarnaast willen ze de kwaliteit van...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Meld je nu aan voor de SMART-Talk van 23 maart!

Je hebt het inmiddels vast al langs zien komen: donderdag 23 maart is de volgende SMART-Talk! Voor dit event zijn twee razend interessante sprekers gestrikt, namelijk Bart Massa van Validators en Eline Zwinkels van MediaTest. Bart Massa vertelt over wat er komt kijken bij het opzetten van de Validators-podcast Opmerkelijk en hoe het helpt om...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Joachim Bretcha named Interim Director General

ESOMAR announced that Joaquim Bretcha will take on the role of Interim Director General starting immediately as Pravin Shekar’s three-month term in the role concludes. Bretcha is a long-time Council member and former President of ESOMAR. Joaquim Bretcha’s (right) career has been focused on the market research and retail industries. For the last 13 years...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

IIEX Europe returns to Amsterdam on March 28th and 29th

Ten years ago GreenBook embarked on a simple idea: could we create opportunities for MRX leaders to share ideas and collaborate to define the future of insights? And the Insight Innovation Exchange conference series was set in motion. Well, the future is now, and we have some pretty remarkable evidence that our simple idea was...
Actueel | 09 maart 2023
09 maart 2023

Wil jij graag spreken tijdens MIE’23?

De voorbereidingen voor MIE’23 van het Data & Insights Network zijn al in volle gang. Na de jubileumeditie van afgelopen jaar belooft ook deze editie een bijzondere te worden. De vast pijlers zijn insights, data-science en data-analytics. Hierbinnen richt de organisatie zich op actuele topics. MIE’23 vindt plaats op 9 en 10 mei. Wil jij...

Ook de laatste bytes ontvangen?