Best practices | 06 september 2022
06 september 2022

The Edge: intelligence bij de bron van je data

HP is Kennispartner van Daily Data Bytes. In een eerder blog schreef HP over de toepassing van HP Z Workstations bij het opsporen en voorspellen van verzakkingen in de gemeente Zaanstad. Ging het daar om snelheid en rekenkracht van het systeem, in dit blog gaat het over Edge Analytics, een slimme en snelle manier om...
Best practices | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Webinar – Wanneer is humor in reclame effectief?

Vanaf vandaag, 25 augustus, is de nieuwste 'Even Apeldoorn Bellen'-commercial te zien op tv. Zoals te verwachten, is dit er weer eentje met humor, zoals we kennen van Centraal Beheer. De keuze voor het concept van de commercial is gebaseerd op het fMRI-onderzoek van Neurensics dat alle reclame-concepten voor Centraal Beheer test. Niet iedere vorm...
Best practices | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

The not-so dark art of semiotics

Op 21 september spreken Kees van Duyn en Rob Drent op het MIE over de Power of Semiotics voor marketing en merkstrategie. Engeland kent een autoriteit op het gebied van semiotiek, en dan vooral het commerciële gebruik daarvan: Chris Arning (foto). Reden voor Kees van Duyn om hem eens te vragen naar zijn visie en...
Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Best practices | 12 juli 2022
12 juli 2022

Is aandacht voor je advertentie echt belangrijk?

Een van de grootste zorgen van marketeers is of mensen wel aandacht besteden aan de advertenties. De aandachtsspanne wordt steeds korter en mensen proberen ads soms gewoon helemaal te vermijden. In deze bijdrage legt Neurensics uit dat er goed nieuws is: een effectieve advertentie hoeft niet per se bovengemiddeld sterk de aandacht te trekken. Het...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

Korting op MRMW Virtual Summit 6 en 7 juli a.s.

Voor geïnteresseerden is er de mogelijkheid om met korting deel te nemen aan een online event dat MRMW volgende week woensdag en donderdag, 6 en 7 juli, organiseert en waar tal van vertegenwoordigers van merken en bedrijven de laatste insights delen. This summit will bring together forward thinking clients, innovative agencies and technology disruptors to...
Best practices | 30 juni 2022
30 juni 2022

ESOMAR maakt nominaties Best Paper bekend

Elk jaar presenteert ESOMAR op en rond een aantal evenementen papers die verband houden met het thema van het evenement en die allemaal een wetenschappelijk karakter dragen. Dit jaar zijn zijn er vier papers genomineerd voor de Best Paper Award 2022. De vier genomineerde papers zijn: Evenement: Insights Festival 2021 Nominatie: Fixing a 100-year-old set...
Best practices | 14 juni 2022
14 juni 2022

Lezingendag NPSO – Longitudinaal survey onderzoek en panels

Op 22 juni organiseert het NPSO haar jaarlijkse lezingendag met als thema Longitudinaal survey onderzoek en panels. Longitudinaal onderzoek en panels zijn niet weg te denken uit survey onderzoek. In België en Nederland zijn vele panels actief, groot én klein, commercieel én academisch en zowel gericht op actualiteit als op meer diepgaande analyse. In deze...
Best practices | 07 juni 2022
07 juni 2022

Cialdini past niet in een inclusieve samenleving

Vaste medewerker Eveline van Zeeland buigt zich over de denkbeelden van Robert Cialdini. Is de kunst van beïnvloeding nog steeds een goede inspiratiebron of wordt het tijd dat de marketeer eens wat meer gaat werken aan betekenis en waarde-creatie, samen met de consument? Op nu.nl schrijven ondernemers over hun favoriete boeken in de rubriek ´gouden...
Best practices | 31 mei 2022
31 mei 2022

Met data kijken naar de toekomst

We leggen vaak de focus op de korte termijn omdat we daar nou eenmaal meer voorkeur voor hebben dan voor de langere termijn. Liever een kleine beloning op de korte termijn dan een grote beloning op de langere termijn. 'Present biases' heet dat in de psychologie. Data-expert Job van den Berg kijkt in deze blog...
Best practices | 19 mei 2022
19 mei 2022

Webinar over de combinatie van traditioneel en neuro-onderzoek

Op 9 juni organiseert Neurensics een speciaal webinar, waarin er wordt ingegaan op het inzetten van methodieken voor marketing en marktonderzoek die zich baseren op Systeem 2 (vragenlijsten, focusgroepen en interviews) én Systeem 1 (neuro-onderzoek) van Kahneman. Nobelprijswinnaar Kahneman heeft met zijn Systeem 1-metafoor het inzicht populair gemaakt dat we informatie vaak op een snelle,...
Best practices | 03 mei 2022
03 mei 2022

GreenBook’s top 5 marktonderzoekpodcasts

Podcast zijn er over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, maar podcasts over marktonderzoek…? Ze bestaan echt, het is een opkomend fenomeen. Het Amerikaanse kenniscentrum Greenbook vroeg zijn eigen medewerkers naar hun favorieten. We zetten er vijf op een rij. GreenBook recently launched its own The GreenBook Podcast. In no particular order, here are the...

Ook de laatste bytes ontvangen?