Bureaus | 16 januari 2020
16 januari 2020

DirectResearch en #GivingTuesdayNL starten samenwerking

Marktonderzoeksbureau DirectResearch en #GivingTuesdayNL gaan voorlopig voor 1 jaar een samenwerking aan op het gebied van marktonderzoek.

Bureaus | 16 januari 2020
16 januari 2020

SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse

Onderzoeks- en adviesbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam die al meer dan 35 jaar een begrip in de markt is.

Bureaus | 09 december 2019
09 december 2019

Completion of Kantar transaction

WPP announced that it has completed the transaction to sell 60% of Kantar, its global data, research, consulting and analytics business, to Bain Capital Private Equity, with respect to approximately 90% of the Kantar business, and that the proportionate transaction proceeds have been received.

Bureaus | 02 december 2019
02 december 2019

Stakeholder- en reputatiemanagement raken aan purpose driven leadership

Bij de beschouwing van het domein ‘reputatie en stakeholders’ over een wat langere periode ziet Karel Slootman, Motivaction drie tijdzones met elk zijn eigen kenmerken. Hierin speelt de periode na de eeuwwisseling met de financiële crisis en een grote reeks aan reputatie schandalen een belangrijke rol.

Bureaus | 20 november 2019
20 november 2019

Motivaction heeft nieuwe Raad van Advies

Motivaction heeft de Raad voor Advies uitgebreid met drie nieuwe leden: Prof. Dr. Ruud Frambach, hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en Joris van Heukelom, voorheen onder meer vice President Content & Marketing bij MTV Networks en Director Content Consumentenmarkt bij KPN en mede oprichter van MakerStreet.

Bureaus | 20 november 2019
20 november 2019

New Ipsos fully automated DIY research platform

Ipsos has launched a self-service research platform called Ipsos.Digital, offering clients simplified access to global research capabilities and insights. 

Bureaus | 13 november 2019
13 november 2019

Haystack International wordt Haystack Consulting

Haystack International heeft haar bedrijfsnaam gewijzigd naar Haystack Consulting. Het bedrijf gebruikt de naam “Haystack International” al meer dan 6 jaar. Volgens het bedrijf zijn de verwachtingen van klanten verschoven van pure oplevering van data naar op waarde gabaseerde consulting om bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

MetrixLab gebruikt AI in 24-uurs advertentie copy pre-testing tool

MetrixLab heeft een nieuwe tool ontwikkeld die klanten in staat stelt advertenties binnen 24 uur te pre-testen. ACT Instant gebruikt “machine’ en ‘deep learning” elementen van artificial intelligence (AI) om de prestatie van de advertentie te voorspellen zonder gebruik te maken van surveys of respondenten. 

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

Wepublic en Motivaction lanceren samen het ReputatiePanel

Motivaction en Wepublic starten in november met het ReputatiePanel, waarin zij inzichten van professionals verzamelen. In het ReputatiePanel zitten experts uit het reputatie- en communicatievak die viermaal per jaar vragen op het gebied van reputatie voorgelegd krijgen. De inzichten worden vervolgens weer met deze experts gedeeld.

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

Validators introduceert STORE voor online creatie testen

Validators introduceert een groot online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een toegankelijk online platform gebracht: de STORE.

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

Totta data lab gaat algoritmediscussie opnieuw aanwakkeren

Totta data lab ontwikkelde onlangs het algoritme CENSO©. Dit algoritme detecteert en censureert gegevens in documenten, bijvoorbeeld persoonsgegevens en handtekeningen. Het afgelopen jaar was er veel aandacht voor de ontwikkeling en het gebruik van algoritmes, zowel in politiek Den Haag als in de maatschappij.

Bureaus | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

Dynata introduced connected Insights Platform

Dynata has launched a platform integrating market research, advertising and marketing solutions which it promises will simplify ‘every step in the insights lifecycle’ – from audience selection and survey creation to analytics and reporting.

Ook de laatste bytes ontvangen?