Validators en Beautiful Lives lanceren IdeaCheck
Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.
Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog geoptimaliseerd worden. Dit geldt voornamelijk voor video, banners en DOOH.
Adverteren en meten zonder cookies kan dat?
Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?
MeMo² wint 5 IAB Europe Awards
MeMo² heeft maar liefst 5 Awards gewonnen met hun laatste innovatie op het gebied van crossmedia-effect metingen, genaamd: THX.
- Research Innovation;
- Best Use of Research Budget;
- Data Effectiveness;
- Cross-Media Measurement;
- Audience Measurement.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties
De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.
Merk-in-zicht met machine vision
Wereldwijd uploaden mensen dagelijks meer dan 100 miljoen foto’s naar Instagram. Daarin worden regelmatig, bewust of onbewust, ook merkproducten afgebeeld. Met de toenemende populariteit van visuele sociale media zoals TikTok en Instagram, zorgen mensen dus voor steeds meer visuele merkgerelateerde content. En dat draagt bij aan de merkbeleving. Belangrijk dus om hier zicht en grip op te krijgen.
MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek
MediaTest vierde onlangs haar 21ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit.
Hoe realiseer je met content meer impact op je merk en conversie?
Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel. Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.
COVID-19-onderzoek genereert merkinnovaties via ‘creative crowdsourcing’
Vorige maand lanceerde InSites Consulting op het creatieve platform ‘‘eÿeka’ een creatieve crowdsourcing-wedstrijd om zo het belang van ‘creativiteit’ en de kracht van ‘samenwerking’ aan te tonen tijdens deze wereldwijde gezondheidscrisis.
Z – de kopers van de toekomst; ze geven graag hun mening
Irene Joris, researchmanager bij Markteffect, weet precies wat Generatie Z anders maakt dan eerdere generaties. Ze legt uit hoe onderzoekers deze doelgroep het beste benaderen. Op MIE 2020 gaf Irene Joris samen met organisatiepsycholoog en generatie-expert Aart Bontekoning en strategisch marketingbureau The Valley een drie uur durende masterclass.
Aljan de Boer – Gen Z moet het zelf fixen
Al drie keer behoorden de MIE-lezingen van Aljan de Boer– Head of Inspiration bij TrendsActive – tot de beste van het congres. Zo ook zijn lezing van begin februari over Generatie Z. Dat is de belangrijkste generatie van dit moment omdat zij dé jongeren van nu representeert. Merken die simpelweg denken dat ze hun millennial-strategie er op los kunnen laten, slaan de plank mis, waarschuwt de Boer. TrendsActive weet wat de 5- tot 23-jarigen wel willen.