Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

MerkKracht event

Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.

Actueel | 23 januari 2020
23 januari 2020

De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Interviews | 23 januari 2020
23 januari 2020

Hoe klinkt mijn sonic logo? Audio-branding in de lift

Dirk Soetens is research manager bij Var, de Belgische versie van onze STER. Tijdens het MIE 2020 kwam hij vertellen over het belang van audiobranding, een onderschat onderdeel van menige merkstrategie.

Actueel | 18 december 2019
18 december 2019

Medewerkers missen marketing-mindset

Waar (massa-)mediale merkcommunicatie zoals advertising beloften doet over een merkervaring, dragen medewerkers zorg voor de daadwerkelijke ervaringen van klanten. Om die reden verdienen contactmedewerkers (die op dagelijkse basis contact verzorgen met klanten) zoals baliemedewerkers, conducteurs en huisartsen wat meer aandacht van marketeers.

Actueel | 09 december 2019
09 december 2019

Naast DeMedia100 is ook DeMarketing100 bekend gemaakt

Onlangs is de DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd invloedrijkste mensen in de Nederlandse media, net als acht deellijsten, waarvan DeMarketing100 en DeProducenten50 dit jaar voor het eerst uitkwamen. DeMedia100 wordt vastgesteld op basis van onderzoek dat wordt uitgevoerd door MediaTest.

Onderzoek | 09 december 2019
09 december 2019

Digital Ad Spend Study laat sterke groei van de markt zien

De halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, laat weer een aantal opvallende resultaten zien. Zo is in het eerste halfjaar van 2019 wederom een sterke groei zichtbaar van 12 procent doordat adverteerders in het eerste halfjaar bijna 1,1 miljard euro van het marketingbudget aan digital advertising hebben besteed.

Onderzoek | 03 december 2019
03 december 2019

Nieuwe kansen in een post-cookie 5G wereld komen niet zonder uitdagingen

In 2020 blijven technologische ontwikkelingen het medialandschap herdefiniëren, met alle nieuwe kansen en uitdagingen voor marketeers van dien. Hoewel online bestedingen blijven groeien, voorspelt Kantar een herwaardering van de ‘echte’ wereld door innovaties die merken in staat stellen op nieuwe manieren met de consument in contact te komen.

Bureaus | 02 december 2019
02 december 2019

Stakeholder- en reputatiemanagement raken aan purpose driven leadership

Bij de beschouwing van het domein ‘reputatie en stakeholders’ over een wat langere periode ziet Karel Slootman, Motivaction drie tijdzones met elk zijn eigen kenmerken. Hierin speelt de periode na de eeuwwisseling met de financiële crisis en een grote reeks aan reputatie schandalen een belangrijke rol.

Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Jeroen van der Boom komt naar het MIE: alles draait om data, ook in de muziek

Wie denkt aan Jeroen van der Boom, denkt aan muziek, Toppers, tv-shows en bomvolle, meezingende stadions. Minder bekend is dat hij samen met zijn partners het succesvolle conversiemarketingbureau Direct Business runt. En… hij sprak erover op het MIE 2020.

Best practices | 21 november 2019
21 november 2019

De Tesla van het bereiksonderzoek: We willen merken meer controle en regie geven

Het crossmediale meet- en validatieplatform THX vertelt niet alleen wie gisteren een uiting van McDonalds heeft gezien, maar ook of die consument daadwerkelijk naar de McDonalds is geweest. ‘Merken krijgen direct inzage in de effecten van hun crossmediale inzet’, belooft Marcel Vogels van MeMo2.

Onderzoek | 20 november 2019
20 november 2019

Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk in BrandZ top 30

Met zeven merken en een groei van 53% in totale merkwaarde (naar $6,39 miljard) is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst. Dat blijkt uit de tweede editie van het BrandZ™ onderzoek dat WPP en Kantar uitvoerden naar de waardevolste merken van Nederland.

Bureaus | 20 november 2019
20 november 2019

Motivaction heeft nieuwe Raad van Advies

Motivaction heeft de Raad voor Advies uitgebreid met drie nieuwe leden: Prof. Dr. Ruud Frambach, hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en Joris van Heukelom, voorheen onder meer vice President Content & Marketing bij MTV Networks en Director Content Consumentenmarkt bij KPN en mede oprichter van MakerStreet.

Ook de laatste bytes ontvangen?