MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties
De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.
Merk-in-zicht met machine vision
Wereldwijd uploaden mensen dagelijks meer dan 100 miljoen foto’s naar Instagram. Daarin worden regelmatig, bewust of onbewust, ook merkproducten afgebeeld. Met de toenemende populariteit van visuele sociale media zoals TikTok en Instagram, zorgen mensen dus voor steeds meer visuele merkgerelateerde content. En dat draagt bij aan de merkbeleving. Belangrijk dus om hier zicht en grip op te krijgen.
MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek
MediaTest vierde onlangs haar 21ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit.
Hoe realiseer je met content meer impact op je merk en conversie?
Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel. Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.
COVID-19-onderzoek genereert merkinnovaties via ‘creative crowdsourcing’
Vorige maand lanceerde InSites Consulting op het creatieve platform ‘‘eÿeka’ een creatieve crowdsourcing-wedstrijd om zo het belang van ‘creativiteit’ en de kracht van ‘samenwerking’ aan te tonen tijdens deze wereldwijde gezondheidscrisis.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Z – de kopers van de toekomst; ze geven graag hun mening
Irene Joris, researchmanager bij Markteffect, weet precies wat Generatie Z anders maakt dan eerdere generaties. Ze legt uit hoe onderzoekers deze doelgroep het beste benaderen. Op MIE 2020 gaf Irene Joris samen met organisatiepsycholoog en generatie-expert Aart Bontekoning en strategisch marketingbureau The Valley een drie uur durende masterclass.
Aljan de Boer – Gen Z moet het zelf fixen
Al drie keer behoorden de MIE-lezingen van Aljan de Boer– Head of Inspiration bij TrendsActive – tot de beste van het congres. Zo ook zijn lezing van begin februari over Generatie Z. Dat is de belangrijkste generatie van dit moment omdat zij dé jongeren van nu representeert. Merken die simpelweg denken dat ze hun millennial-strategie er op los kunnen laten, slaan de plank mis, waarschuwt de Boer. TrendsActive weet wat de 5- tot 23-jarigen wel willen.
Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?
DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.
GivingTuesday leeft onder jongvolwassenen in Nederland
GivingTuesday, de wereldwijde actiedag om elkaar te helpen, blijkt ook in Nederland een enorm potentieel te hebben. De eerste editie in 2019 (met een mediabudget van 0 euro) leverde direct een bekendheid van 7% op.
Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder
Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.
Van omnichannel naar optichannel: de digitale hysterie voorbij
Gino van Ossel is hoogleraar Retail management aan de Vlerick Business School in Gent. Op 26 november jl. won hij in de Rai Amsterdam de PIM Marketing Literatuur Prijs voor zijn boek Retail – De digitale hysterie voorbij, een uitgave van Van Duuren Management.
Net Promoter Score binnen de B2B in Nederland stagneert in 2020
Waar vorig jaar de Net Promoter Score (NPS), de onderzoeksmethode om de mate waarin klanten een organisatie aanbevelen in kaart te brengen van Integron, nog steeg van 10% naar 14%, is de score dit jaar afgenomen naar 12%.