Validators introduceert STORE voor online creatie testen
Validators introduceert een groot online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een toegankelijk online platform gebracht: de STORE.
TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen 2019
De TV-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op € 567 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 % in vergelijking met dezelfde periode in 2018.
Meer geld naar digital advertising in 2020
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) nog steeds met het meten van cross-channel inspanningen.
Out-of-Home zet Category Entry Points (CEPs) in beweging
Sky Radio wil groeien in de categorie ‘radio luisteren op werk’ en daarmee ’the listening at work station’ zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out-of-Home.
Emotionele impact van DOOH onderzocht met biometrische onderzoekstechniek
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons – die bovendien ook nog intensiever is. Dat resulteert vervolgens in een hogere merkherkenning.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bill Marshall, Unilever, over insight en foresight
Merken die vroegtijdig inspelen op culturele veranderingen hebben een flinke streep voor op de concurrentie. Desondanks onderschatten we de kracht van cultural foresight, vindt Bill Marshall, Unilever’s Global Head of Human and Cultural Futures. ‘Foresight is allereerst een manier van denken, geen methode of proces.’
In gesprek met de virtuele assistent
De overgang naar een digitale communicatieomgeving heeft de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren drastisch veranderd. Gecombineerd met voortdurende ontwikkelingen in kunstmatige intelligentie en verwante technologieën, is deze nieuwe (digitale) communicatieomgeving vruchtbare grond voor de opkomst van geautomatiseerde communicatie tussen merken en consumenten via conversational agents.
Hersenscans laten zien of een video ons boeit
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op TV commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).
Elektrisch koken populairder dan gas
In 2018 koos ruim 73% van de mensen een elektrische kookplaat. Slechts 27 procent van de respondenten koos er in 2018 voor om op gas te blijven koken. Dit blijkt uit de Gasmonitor 2019, een jaarlijks onderzoek van Natuur & Milieu, dat de verkoopcijfers van warmte-apparaten in kaart brengt.
Future of Food onderzoek naar duurzame voedingsmerken
De verkiezing van het Future of Food Brand 2019 is onderdeel van het Future of Food onderzoek dat tweemaal per jaar wordt uitgevoerd. Het is het eerste grootschalige onderzoek dat inzicht biedt in de consument in de voedseltransitie.
MetrixLab MSS US Bartender Influencer Study
Patrón scoops top slot for second year as Most Often Recommended Spirit Brand in 2018. MetrixLab Most Often Recommended Brand Awards (MORBA) are based on recommendations of over 10,000 US bartenders.
Festivalbezoekers last van gehoor
Buitenfestivals zijn mateloos populair, ondanks het feit dat meer dan de helft (57 procent) van de bezoekers aangeeft na afloop last van het gehoor te hebben. Van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 15-24 jaar heeft 20 procent zelfs vaak last van het gehoor.