Hersenscans laten zien of een video ons boeit
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op TV commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).
Elektrisch koken populairder dan gas
In 2018 koos ruim 73% van de mensen een elektrische kookplaat. Slechts 27 procent van de respondenten koos er in 2018 voor om op gas te blijven koken. Dit blijkt uit de Gasmonitor 2019, een jaarlijks onderzoek van Natuur & Milieu, dat de verkoopcijfers van warmte-apparaten in kaart brengt.
Future of Food onderzoek naar duurzame voedingsmerken
De verkiezing van het Future of Food Brand 2019 is onderdeel van het Future of Food onderzoek dat tweemaal per jaar wordt uitgevoerd. Het is het eerste grootschalige onderzoek dat inzicht biedt in de consument in de voedseltransitie.
MetrixLab MSS US Bartender Influencer Study
Patrón scoops top slot for second year as Most Often Recommended Spirit Brand in 2018. MetrixLab Most Often Recommended Brand Awards (MORBA) are based on recommendations of over 10,000 US bartenders.
Festivalbezoekers last van gehoor
Buitenfestivals zijn mateloos populair, ondanks het feit dat meer dan de helft (57 procent) van de bezoekers aangeeft na afloop last van het gehoor te hebben. Van de ondervraagden in de leeftijdscategorie 15-24 jaar heeft 20 procent zelfs vaak last van het gehoor.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Consumenten kennen niet altijd mogelijkheden slimme apparaten
In opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft Kantar een enquête uitgevoerd naar het kennisniveau van consumenten van IoT-apparaten.
Amazon sterkste merk wereldwijd in de Top 100 BrandZ
Terwijl veel traditionele merken te lijden hebben, groeien ‘netwerk brands’ juist flink. Tech-merken passeren de grens van $ 1 biljoen in merkwaarde. Shell is het enige Nederlandse merk op de ranglijst. Dit jaar staat het bedrijf op nummer 65, daarmee daalt Shell twee plekken ten opzichte van 2018.
Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn of haar volgers in dezelfde mate als een magazine zijn lezers?
De mens achter het merk
Medewerkers belichamen een merk: door interacties met klanten en andere externe stakeholders brengen medewerkers een merk tot leven. Met name in de dienstverlening, wanneer een product niet tastbaar is, zijn het de medewerkers – de mensen achter het merk – die het vertrouwen van consumenten kunnen winnen en het verschil kunnen maken met de concurrentie.
Bekroonde SIRE-Campagne voor jongens heeft effect
Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE.
Scenario thinking geeft focus: creativiteit in business
Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.
Snelst stijgende retailmerken
Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.