Hang-Yee Chan: ‘Neuromarketing is een goudmijn’
SWOCC lanceert ‘Merkmodellen: de SWOCC Selectie’ op symposium
Markteffect bij 250 snelstgroeiende bedrijven
Brand Growth Event DVJ
SWOCC Symposium voor iedereen toegankelijk!
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
De waarde van online content
Aziaten ondervertegenwoordigd in reclame
Marketingeuro in coronatijd
TV-industrie hard geraakt door coronacrisis
Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.
Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt
Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).
Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel
Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.
BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd
Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.