Actueel | 15 september 2021
15 september 2021

Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!

Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs? Op 22 en 23 september vertellen Pauline Bron van NS en Stephan van Slooten van Altuition het eerlijke verhaal. Iedereen met praktijkervaring...
Onderzoek | 09 september 2021
09 september 2021

Coolblue levert beste online klantervaring

Volgens de nieuwste editie van Digital Excellence Monitor van WUA levert Coolblue de beste online klantervaring. De totale ranking bestaat uit 137 toonaangevende Nederlandse websites. ANWB, Greenchoice en KPN gaan aan kop in zes onderliggende branchespecifieke ranglijsten. De strijd om de koppositie gaat dit jaar tussen twee e-commerce giganten. Coolblue scoort 74 van de 100...
Onderzoek | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

B2B-organisaties blijven achter in customer experience

B2B-organisaties lopen op gebied van customer experience behoorlijk achter op andere organisaties, blijkt uit onderzoek van Blauw Research in 11 sectoren in Nederland. En dat is vreemd want B2B-organisaties hebben vaak meer één-op-één klantcontacten dan B2C-organisaties. Uit de Customer Experience Benchmark van Blauw komt naar voren dat de online dienstverlening van B2B-organisaties minder goed aansluit...
Bureaus | 10 augustus 2021
10 augustus 2021

Motivaction en Underlined samen in CX-merkonderzoek

Motivaction en Underlined hebben besloten samen te werken op het gebied van klant- en merkbeleving, te beginnen bij de bancaire sector. Bedoeling is beter in staat te zijn de relationele NPS (of een andere relationele klantervarings-KPI) te begrijpen vanuit CX (customer experience) en het merk. Waar Motivaction zich bezighoudt met doelgroepen in relatie tot merk(-waarden),...
Onderzoek | 12 juli 2021
12 juli 2021

Covid-19 heeft positieve invloed op customer experience

De klantbehoeften zijn het afgelopen jaar sterk veranderd. Uit onderzoek van Blauw Research blijkt ook dat Covid-19 positief was voor de customer experience van organisaties in Nederland. Van alle organisaties bevindt 67% zich dit jaar in de drie hoogste volwassenheidsfases van klantgedrevenheid. In 2018 was dit 57%. Bijna de helft (46%) van alle organisaties in...
Onderzoek | 16 juni 2021
16 juni 2021

Digitalisering verbetert dienstverlening in publieke sector (deel 1)

In de dienstverlening van publieke organisaties speelt digitalisering een steeds grotere rol, en de trend is versterkt door de coronacrisis. Maar de vraag hoe dienstverleners digitalisering succesvol kunnen inzetten voor een optimale klantbeleving is niet eenvoudig te beantwoorden. Welke factoren dragen bij aan een succesvol digitaliseringsproces, hoe ga je om met faalfactoren en waar liggen...
Bureaus | 09 juni 2021
09 juni 2021

De zakelijke beslisser blijft een consument

Op dit moment wordt vooral de customer journey van de consument in de B2C-markt gevolgd, bijvoorbeeld om te zien wat de redenen zijn een paar schoenen van merk X te kopen. Maar customer journey-onderzoek wordt ook steeds belangrijker in de B2B-markt. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om te weten hoe een HR-verantwoordelijke binnen een bedrijf...
Onderzoek | 09 juni 2021
09 juni 2021

Customer Experience Benchmark 2021

Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties in 11 sectoren in Nederland: de Customer Experience Benchmark. Uit grootschalig onderzoek van Blauw blijkt dat Nederland zich positief ontwikkelt op het gebied van customer...
Actueel | 03 mei 2021
03 mei 2021

Discover M(I)E – NS verbetert integraal customer én employee experience

Reizigerstevredenheid, medewerkerstevredenheid en gastvrijheid zijn belangrijke thema’s voor NS. Aan de hand van een speciaal programma, met focus op onder andere customer journeys en de inzet van Gidsende Principes, is de laatste jaren hard gewerkt aan het verhogen van de customer én employee experience. De resultaten zijn indrukwekkend: dankzij het programma is een flinke sprong...
Onderzoek | 21 april 2021
21 april 2021

Net Promoter Score (NPS) in B2B licht gedaald

Dat customer experience steeds meer aandacht krijgt binnen veel organisaties in Nederland vertaalt zich nog niet direct naar een stijgende Net Promoter Score (NPS). Die bedroeg in 2020 +11, maar was in 2019 +12 en in 2018 zelfs +14. Hoe hoger het percentage, hoe meer enthousiasme. Bijna een op de drie (29%) klanten is zo...
Actueel | 20 april 2021
20 april 2021

CX geeft energie, maar ziet iedereen de noodzaak?

Heel veel CX initiatieven waarbij Underlined mee aan de slag gaat beginnen met de vraag: Hoe krijgen we de NPS/CES/CXI/KEI/FTF (of andere CX-metric) in beweging? Maar een net zo belangrijke vraag, die bij het verbeteren van CX onvermijdelijk naar boven komt, is: hoe kun je CX verbinden aan €’s? Het lijkt een heel logische vraag:...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Klantcontact B2B net zo belangrijk als kwaliteit

85% van de inkopers in B2B vindt dat klantcontact net zo belangrijk is als de kwaliteit van het product of de dienst, zo blijkt uit onderzoek Salesforce. De pandemie zorgt voor verschuivingen in behoeften van B2B-klanten. Inleven, snelle communicatie en vertrouwen worden steeds belangrijker. Volgens het onderzoek zijn er vijf belangrijke zaken die spelen binnen...

Ook de laatste bytes ontvangen?