Best practices | 24 februari 2022
24 februari 2022

Webinar over de veranderende rol van marktonderzoek

Op donderdag 3 maart organiseert Ipsos in samenwerking met de MOA het webinar ‘The Future of Insights’. Die toekomst is in handen van bedrijven die de klant centraal stellen en zo concurrentievoordeel opbouwen. Wetenschappelijke ontwikkelingen in data-, neuro- en gedragswetenschappen bieden bedrijven kansen om beter te anticiperen op de behoeften van consumenten, op groeigebieden, op...
Onderzoek | 14 december 2021
14 december 2021

Klantervaring – tips voor 2022

Qualtrics XM Institute deed in september wereldwijd consumentenonderzoek. Gegevens uit 23 landen (waaronder Nederland) leggen de toekomst van customer experience bloot. Wat was de ervaring van klanten en waarop moeten bedrijven zich concentreren? Grootste gemene deler is dat een meerderheid van de klanten vindt dat het beter moet. Consumenten zijn na een positieve klantervaring 3,5...
Onderzoek | 08 december 2021
08 december 2021

Digitalisering van de klantbeleving – tussen wet en realiteit

De Hogeschool Utrecht startte in maart 2020 met het onderzoek naar de digitalisering van klantbeleving bij publieke dienstverleners als Belastingdienst, Aegon, RET, Vitens, UWV, Duo, PGGM, Gemeente Utrecht en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. In dit artikel komen privacy-paradox en de AVG aan bod. Consumenten vinden het belangrijk dat hun persoonlijke gegevens worden beschermd, maar...
Actueel | 06 december 2021
06 december 2021

HEMA winnaar DDMA Customer Data Award 2021

De DDMA Customer Data Award 2021 is gewonnen door HEMA. Het warenhuis troeft daarmee de andere genomineerden, Corendon en VodafoneZiggo, af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA. In de afgelopen drie jaar heeft HEMA zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld, zegt de jury. Inmiddels is data geen ‘black box’ meer op...
Best practices | 17 november 2021
17 november 2021

Hoe persoonlijk is jouw dienstverlening?

Organisaties die een digitale transformatie doormaken stellen zichzelf de vraag: welke contactmomenten lenen zich voor digitale invulling? En in welke contactmomenten biedt mijn medewerker toegevoegde waarde? Daarachter ligt vaak de vraag: hoe houd ik de klantrelatie op peil en zorg ik dat mijn klanten mijn dienstverlening als persoonlijk blijven ervaren? Het was een onderwerp binnen...
Onderzoek | 10 november 2021
10 november 2021

70% klanten koopt niet meer bij bedrijf na schenden vertrouwen

Europese bedrijven dreigen een groot deel van hun klantenbestand te verliezen als zij niet beter omgaan met de gegevens van hun klanten. Dat komt naar voren uit het Future of Marketing-onderzoek van Adobe, waaruit blijkt dat 70% van de Europese klanten niet meer bij een bedrijf koopt als hun vertrouwen wordt geschonden. Het Future of...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Tegen het letterlijk luisteren

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat we beter moeten luisteren naar consumenten. Luister naar Kees van Duyn! Een...
Best practices | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Klantbeleving in 2022 – actie on the spot

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. In deel 2 was te lezen hoe data je verder helpen om de klantbeleving steeds beter te maken. De reeks wordt afgesloten met de verwachtingen voor 2022 en de kansen die je als...
Best practices | 20 oktober 2021
20 oktober 2021

Data verbeteren de klantbeleving

In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. Als de beleving centraal moet staan dan dient dat ook het sturingsmechanisme zijn. Underlined moedigt daarom de samenwerking tussen service en marketing aan om een gezamenlijk doel te formuleren. Met klantverwachtingen die alleen...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Best presterende organisaties klant- en medewerkerbeleving beloond

Onderzoeks- en adviesbureau Integron reikte op 7 oktober voor de 11de keer de Beleving Awards uit. Deze keer vielen 16 organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving in de prijzen. In totaal waren er 41 organisaties genomineerd in 16 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars komen voort uit de honderden door Integron uitgevoerde klant-...
Best practices | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

Waar het hart sneller van gaat kloppen – innovatie en ontwikkeling van klantcontact

VANAD Engage en Underlined toetsen voortdurend of de doelstellingen van organisaties nog steeds matchen met de verwachting van de klant. Door de toename aan kanalen en digitale touchpoints is de match ingewikkelder geworden. In deze eerste aflevering van een reeks komt klantbeleving aan bod en vertellen Marcel van der Marck van Underlined en Joost van...
Actueel | 22 september 2021
22 september 2021

Slechtere concurrentiepositie door betere CX?

In de afgelopen jaren is de aandacht voor customer experience gigantisch gestegen. Hele business units zijn er voor de verbetering van CX – en customer journeys – ingericht. En dat is niet zo gek. Een positieve ervaring maakt dat klanten sneller terugkomen. Maar wat is de rol van het merk? Een bijdrage van Stefan Peters...

Ook de laatste bytes ontvangen?