Actueel | 22 maart 2022
22 maart 2022

Marketing mag best wat nobeler

Je hoort de leerkrachten op leeftijd soms verzuchten: ‘Vroeger was leraar zijn nog een nobel beroep’. Als je leraar was, dan wás je iemand. Datzelfde verlangen naar nobiliteit zouden marketeers ook best mogen hebben. Eveline van Zeeland schreef er een bijdrage over. Marketing is in de basis een heel eervol vak. Het draait om waarde...
Bureaus | 15 februari 2022
15 februari 2022

Braingineers introduceert AI-tool voor het analyseren van kijkgedrag

Deze week lanceert Braingineers een nieuwe tool voor de design- en (digital) marketingindustrie: Brainsight. Daarmee is het mogelijk om beeldmateriaal met artificiële intelligentie te voorspellen en te analyseren: wat valt kijkers direct op wanneer zij een design of advertentie zien? Om kijkgedrag te meten, voor bijvoorbeeld websites, videocontent of advertenties, wordt regelmatig eyetracking-onderzoek ingezet met...
Personalia | 10 februari 2022
10 februari 2022

DDMA stelt Nanda Appelman aan als market insights-specialist

Branchevereniging DDMA heeft Nanda Appelman, hiervoor werkzaam als senior research consultant bij Epiphany RBC, per 1 februari aangesteld als market insights-specialist. Nanda Appelman deed ruime ervaring in marktonderzoek op binnen de media- en marketingbranche, waaronder bij Talpa Network en IPG Mediabrands. Ze bouwde daar allround onderzoekservaring op, zowel in het zelfstandig uitvoeren als in het...
Bureaus | 08 februari 2022
08 februari 2022

Twee DVJ’ers genomineerd voor Greenbook’s Future List

Greenbook publiceert elk jaar de zogenaamde Future List. Het is een awards-programma met als doel ‘insight leaders’ te ondersteunen, aan te moedigen en te inspireren. Op de nominatielijst voor 2022 staan twee medewerkers van DVJ Insights. De Greenbook Future List wil mensen die nog in de eerste 10 jaar van hun carrière zitten, en die...
Best practices | 03 februari 2022
03 februari 2022

Mobiele marketing in 2022 – vier trends

Greenbook beschrijft vier trends in mobiele marketing. Van nog gebruikersvriendelijker emails, via succesvolle toepassing van games als onderdeel van marketingcampagnes en de opkomst van metaverse en mobiele advertenties ten koste van direct mail. 1. Optimale emails voor mobiel Optimaliseren van email voor mobiele apparaten gebeurt al langer. Aanpassen van afbeeldingsformaten, vermijden van knijpen en scrollen,...

Ook de laatste bytes ontvangen?