Onderzoek | 25 april 2021
Jaarlijks 23 miljoen bestellingen retour
In 2020 stuurden Nederlanders bijna 23 miljoen online aankopen terug. In de categorie kleding ging zelfs een derde van de bestellingen retour. De belangrijkste reden hiervoor is dat aankopen niet voldoen aan de verwachtingen. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een onderzoek van Multiscope. In totaal werd 7% van alle online bestellingen deels of in zijn...
Actueel | 23 april 2021
It’s only a few weeks until MIE will kick-off!
For the first time, quantilope, will support the international insights Road to MIE'21 event in Amsterdam as gold sponsor. quantilope is a global insights automation platform empowering brands with lean and flexible advanced research. Founded in 2014 in Hamburg, they are one of Germany’s fastest growing technology companies. With its innovative insights platform they support...
Actueel | 22 april 2021
Tweede deel ESOMAR-onderzoek onder opdrachtgevers
Deze week heeft de MOA namens ESOMAR een uitnodiging verstuurd aan opdrachtgevers van insights voor deelname aan een onderzoek. Het is het tweede deel van een studie. De eerste, eind vorig jaar werd gepubliceerd, wees onder andere uit dat er een verschuiving op komst is naar onderzoek in eigen huis. In het tweede deel, dat...
Actueel | 21 april 2021
Testen is een feest
Sinds we niet zo lang geleden als maatschappij in een experimentele fase terecht zijn gekomen, dreigt het woord onderzoek weer eens van zijn oorspronkelijke betekenis los te raken. De nu al fameuze Fieldlab-evenementen zijn bedoeld om – na onderzoek – op wetenschappelijke wijze aan te tonen wat we in de toekomst mogelijk weer kunnen doen...
Onderzoek | 20 april 2021
CBS stopt met begrippen ‘westers’ en ‘niet-westers’
Het CBS stopt op afzienbare tijd met het gebruik van de termen 'westers' en 'niet-westers', schrijft NRC. Een van de overwegingen is een verwacht beleidsadvies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Daarin wordt de overheid opgeroepen Nederlanders niet langer in te delen in mensen met een westerse en niet-westerse migratie-achtergrond. Volgens de WRR...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 19 april 2021
Ipsos koopt Intrasonics
Ipsos heeft het Britse audiotechnologiebedrijf Intrasonics overgenomen. Het in Cambridge gevestigde Intrasonics, opgericht in 2008, richt zich op audio-technologie die kan worden gebruikt bij publieksonderzoek. Het bedrijf was al partner bij de ontwikkeling van MediaCell van Ipsos, dat wordt gebruikt bij het recent aangekondigde Nationaal Media Onderzoek in Nederland. De digitale coderings- en vingerafdruktechnologie van...
Actueel | 13 april 2021
Ceci n’est pas un webinar you’re already late. Accelerate innovation!
2020 has shown us it’s all about being agile. Being on your feet at all times, ready to jump, duck, or make a U-turn. We’re rising from the ashes of the COVID crisis with a profound sense of urgency to make sense of our new world. But this is about more than COVID—it’s about the...
Onderzoek | 13 april 2021
YouTube groeit en groeit
Het gebruik van YouTube groeide vorig jaar sterk, tot een gemiddelde kijkduur van 22 uur per maand per persoon, blijkt uit een analyse in 15 landen. In acht landen was er zelfs sprake van dubbele cijfers. India had de grootste stijging, met 23,4% tot 26,4 uur per maand, gevolgd door Rusland (+21,1% tot 30,4 uur)...
Onderzoek | 12 april 2021
Bol.com weer sterkste merk
In de top 3 van sterkste retailmerken van ons land is HEMA binnengekomen op de derde plaats. De hoogste positie ooit voor het merk. Dat blijkt uit het jaarlijkse Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Webwinkel bol.com staat als in voorgaande jaren op de eerste plaats. Kruidvat, dat de afgelopen jaren op de derde...
Onderzoek | 12 april 2021
80% Nederlandse ouders leest te weinig voor
80% van de Nederlandse ouders leest hun kinderen minder dan twee uur per week voor. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van bol.com. Experts van Stichting Lezen raden aan om minimaal twee uur per week voor te lezen om de taalontwikkeling van kinderen te verbeteren. 85% van de ondervraagde ouders denkt dat zelfs...
Onderzoek | 12 april 2021
‘Online security verantwoordelijkheid provider’
Sinds Nederlanders massaal thuiswerken, is het aantal cyberaanvallen gestegen. Maar 82% van de werkende Nederlanders houdt zich sinds corona niet extra bezig met de veiligheid van hun internetomgeving. Dat blijkt uit onderzoek van online consumentenadviseur Pricewise, in samenwerking met Panel Inzicht. 64% van de respondenten vindt dat veiligheid de verantwoordelijkheid is van hun internetprovider. De...
Actueel | 08 april 2021
Genomineerden MOAwards 2021 bekend
De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...