Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Video highlights trends in digitale media 2019 onderzoek

TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

Interviews | 23 januari 2020
23 januari 2020

Elke dag verbindingen maken; het merk Chantal Janzen op het MIE

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

Onderzoek | 07 januari 2020
07 januari 2020

Jaaroverzicht TV kijkcijfers

SKO komt met de eerste resultaten van de TV kijkcijfers over 2019. De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag televisie (2 uur en 36 minuten); dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Het gaat hier om de kijktijd naar televisiezenders.

Best practices | 21 november 2019
21 november 2019

De Tesla van het bereiksonderzoek: We willen merken meer controle en regie geven

Het crossmediale meet- en validatieplatform THX vertelt niet alleen wie gisteren een uiting van McDonalds heeft gezien, maar ook of die consument daadwerkelijk naar de McDonalds is geweest. ‘Merken krijgen direct inzage in de effecten van hun crossmediale inzet’, belooft Marcel Vogels van MeMo2.

Onderzoek | 07 november 2019
07 november 2019

Nederlanders zijn minder social media gaan gebruiken

Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Actueel | 09 oktober 2019
09 oktober 2019

Uitreiking Effie Awards in het Concertgebouw in Amsterdam

Tijdens de Effie Awards op 5 november as. zal pianiste Iris Hond spelen en de presentatie zal in handen zijn van televisiepresentator, acteur en vakgenoot Winston Gerschtanowitz.

Best practices | 24 juni 2019
24 juni 2019

Lil Miquela praat tegen jou!

Influencers zijn geen hype meer, maar een onderdeel van de (content)strategie. Intussen zien we een nieuw type influencer, de computer-generated influencer, gebaseerd op data en alleen bestaand in de virtuele wereld.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Consument kijkt meer video on demand

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Actueel | 16 april 2019
16 april 2019

Afscheid van marktonderzoek: Recht doen aan de complexe wereld

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

Onderzoek | 21 januari 2019
21 januari 2019

VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) zal ook in 2019 voor leden en datapartners beschikbaar blijven. VINEX heeft daarover overeenstemming bereikt met het onderzoeksbureau KANTAR, dat de metingen sinds de start van het project in 2015 verzorgt.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het Peter Pan-syndroom van Joeri Van den Bergh: Maak van onderzoek echt co-creatie

In deze ClouToday Joeri Van den Bergh, medeoprichter en managingpartner van InSites Consulting, maar bovenal NextGen-expert. En Peter Pan. En keynote op het MIE 2019.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Growth hacking in 2019

If you have read anything related to start-ups or marketing this decade, you will undoubtedly have come across the popular term “Growth Hacking” and wondered what all the fuss was about. MIE has some very interesting and successful growth hackers about how to become a more data-oriented and consumer centric organisation. 

Ook de laatste bytes ontvangen?