Onderzoek | 21 januari 2019
21 januari 2019

VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) zal ook in 2019 voor leden en datapartners beschikbaar blijven. VINEX heeft daarover overeenstemming bereikt met het onderzoeksbureau KANTAR, dat de metingen sinds de start van het project in 2015 verzorgt.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het Peter Pan-syndroom van Joeri Van den Bergh: Maak van onderzoek echt co-creatie

In deze ClouToday Joeri Van den Bergh, medeoprichter en managingpartner van InSites Consulting, maar bovenal NextGen-expert. En Peter Pan. En keynote op het MIE 2019.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Growth hacking in 2019

If you have read anything related to start-ups or marketing this decade, you will undoubtedly have come across the popular term “Growth Hacking” and wondered what all the fuss was about. MIE has some very interesting and successful growth hackers about how to become a more data-oriented and consumer centric organisation. 

Interviews | 15 januari 2019
15 januari 2019

SKIM-studie naar merken en slimme speakers: Voice-verheffing

In de toekomst navigeren we niet meer via keyboards en beeldschermen over de digitale snelweg, maar via voice. Op het MIE congres vertelt Mini Kalivianakis, client solutions director en partner bij SKIM, hoe merken daarop kunnen inspelen.

Interviews | 21 juni 2018
21 juni 2018

Winnaar AMMA Award 2018: Voorspel de impact van outdoor vooraf

Niet achteraf maar vooraf de impact van een buitenreclame voorspellen. Met de Outdoor Ad Impact Forecaster kunnen MeMo2 en buiten-reclamespecialist Exterion Media op basis van machine learning vooraf een advies ontwikkelen. Ze wonnen er een Amma Award mee.

Onderzoek | 19 januari 2018
19 januari 2018

De holy grail van digitale marketing: besmet met het Like-virus

Wat hebben Lubachs’ The Netherlands Second en de nagellakactie van Tijn met elkaar gemeen? Juist, beide gingen viraal. Viraliteit is wel de ‘holy grail’ van de digitale marketing. Maar wat zorgt er eigenlijk voor dat iets viraal gaat? En is viraliteit wel echt de holy grail? Dat zijn vragen waar wetenschappers zich op het moment over buigen. Tijd dus om een rondje wetenschap te doen, met als doel te achterhalen wanneer  mensen besmet raken met het like-virus.

Ook de laatste bytes ontvangen?