Actueel | 14 september 2023
14 september 2023

Augusta Zweekhorst verlaat Bureau Fris

Na een dienstverband van 17 jaar, waarvan 14 jaar als mede-eigenaar, heeft Augusta Zweekhorst (links op de foto) besloten om Bureau Fris te verlaten en haar carrière een nieuwe richting te geven. Mede-eigenaar Stephanie Groot begrijpt haar keuze en zegt op zoek te gaan naar een opvolger. Gedurende haar periode bij Bureau Fris heeft Augusta…

Actueel | 14 september 2023
14 september 2023

Catherine Wertz (SKIM) wint YES Award

De Young ESOMAR Society (YES!) Award is een wereldwijde competitie voor jonge professionals (tot 30 jaar). Afgelopen dinsdag, tijdens de derde dag van het ESOMAR Congres in Amsterdam, werd bekendgemaakt dat Catherine Wertz, senior manager bij SKIM, de award heeft gewonnen. Acht genomineerden voor de prijs mochten op de maandag van het ESOMAR Congres hun…

Actueel | 14 september 2023
14 september 2023

Hoe kwalitatief onderzoekers echt denken over AI

Om kwalitatief onderzoekers een handje te helpen bij het doorstaan van de AI-storm die hen afkomt, moet de onderzoeksbranche zijn PR verbeteren. Dat betoogt Tom Woodnutt, oprichter van Feeling Mutual, dat zich specialiseert in online kwalitatief onderzoek. De komst van generatieve AI heeft kwalitatieve onderzoekers in een existentiële crisis gestort. De technologisering van kennis ondermijnt…

Actueel | 12 september 2023
12 september 2023

Nielsen ontslaat 9% personeelsbestand

Nielsen is van plan om 9% van zijn wereldwijde personeelsbestand te ontslaan om kosten te besparen en de omzet ‘te herschikken’. Werknemers ontvingen het nieuws in een verklaring die afgelopen woensdag werd uitgegeven en de bezuinigingen zullen naar verwachting ongeveer 1.000 personeelsleden treffen. Een jaar geleden kreeg Nielsen de goedkeuring van de aandeelhouders voor verkoop…

Actueel | 12 september 2023
12 september 2023

SKIM breidt uit naar Parijs

SKIM heeft een kantoor geopend in Parijs. Het is de vierde locatie in Europa en de tiende wereldwijd. De nieuwe locatie is gevestigd in het hart van Parijs en het zet SKIM’s internationale expertise in om klanten te helpen het gedrag, de voorkeuren en trends van consumenten in de lokale markt te begrijpen. Het Franse…

Actueel | 12 september 2023
12 september 2023

AI – tijd dat onze branche wakker wordt!

Marktonderzoekers, insights- en business intelligence-specialisten zijn altijd early adopters geweest van nieuwe technologieën en ontwikkelingen. Maar tegelijkertijd is de sector ook te traag (en vaak te laat) geweest met het hooghouden van de grondbeginselen van het vak. Dat betoogt Finn Raben, founder van Amplifi Consulting. Hij schreef er een bijdrage over. Neem de representatieve steekproeftrekking……

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Human8 organiseert twee brand-events

Op woensdag 20 september organiseert Human8 twee digitale sessies onder de naam Do What Matters. In anderhalf uur komt een mix van merkverhalen voorbij, gepresenteerd door vertegenwoordigers van o.a. Coca-Cola, Philips en Cathay Pacific. Er zijn twee sessies, eentje gericht op APAC/EMEA en eentje op EMEA/AMS. Per sessie zijn er verschillende sprekers, met in ieder…

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Hoe AI de datakwaliteit beïnvloedt

Met de opkomst van AI groeit de mogelijkheid dat antwoorden op door AI gegeneerde vragen met dezelfde AI-middelen worden beantwoord. Wat kunnen onderzoekers daartegen doen? Mary Draper, Vice President Network Partners & Quality / EMI Research Solutions schreef een blog voor Greenbook waarin ze ingaat op het ‘perfect’ antwoord op open vragen. Met een grondig…

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Shopper Brain Conference Europe

Op 25 en 26 oktober a.s. wordt in Dublin de Shopper Brain Conference Europe gehouden. Het is dé plek om alles te weten te komen over wat het brein doet op de winkelvloer. Hoe verkoop je je producten, hoe kun je de wensen van consumenten nog beter begrijpen en hoe communiceer je nog effectiever met…

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

DDMA publiceert whitepaper over inzet conversational AI

Het implementeren van conversational AI om klantcontact te automatiseren is een precaire zaak, stelt DDMA. Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI nu het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? In het whitepaper…

Actueel | 07 september 2023
07 september 2023

Insights- en analyticssector VS groeit met 14%

De Amerikaanse markt voor insights en analytics groeide het afgelopen jaar met 14,3% tot een totaal van 71 miljard dollar, zo deelt de Insights Association mee. De groei in de onderzoeksmarkt in de VS komt is vooral te danken aan ontwikkelingen in onderzoekstechnologie, zoals digitale data-analyse, enterprise feedback management en selfserviceplatforms. Traditioneel marktonderzoek boekte binnen…

Actueel | 05 september 2023
05 september 2023

Sprints & Sneakers Festival: van talks tot party

Op 29 september 2023 organiseert Sprints & Sneakers een festival voor marketeers bij Thuishaven in Amsterdam. Na de uitverkochte eerste editie in 2022, verwacht de organisatie opnieuw een samensmelting van congres en festival. Overdag is er tijd voor inhoud, ’s avonds is het feest. Congressen zijn vaak saai en de meeste festivals zijn niet leerzaam,…

Ook de laatste bytes ontvangen?