Nieuwe raad van bestuur bij Dynata
Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…
Focus op AI bij de rijksoverheid
De rijksoverheid weet van veel AI niet of die naar behoren werkt. Voor meer dan de helft van de AI-systemen die het Rijk gebruikt, zeggen overheidsorganisaties dat de kansen nog niet zijn afgewogen tegen eventuele risico’s. Dat blijkt uit een focusonderzoek van de Algemene Rekenkamer. ▼ Zeventig overheidsorganisaties hebben bij elkaar 433 AI-systemen opgegeven voor…
FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect
Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer. ▼ Al sinds…
‘Datagestuurde innovatie noodzaak voor FMCG’
Op het Data & Analytics Congres 2024 van 7 november a.s. komen Nestlé en LatentView laten zien hoe AI en machine learning innovatie aanzienlijk kunnen versnellen en verbeteren. Volgens Sanjay Annadate (foto) van LatentView is dat een absolute noodzaak. ▼ Tijdens het Data Analytics Congres in 2023 demonstreerde Sanjay Annadate, vicepresident van analyticsleverancier LatentView, hoe…
Nominaties DDMA Customer Data Awards 2024 bekend
De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. Op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. ▼ De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18de keer uitgereikt en ze gaan naar organisaties die het managen…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ipsos I&O continueert deelname aan raamcontract DPC
Ipsos I&O is vanaf 1 januari 2025 opnieuw onderdeel van het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek als vaste onderzoekpartner voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoeringsorganisaties. ▼ Op 9 oktober jl. ondertekende algemeen directeur Gerben Huijgen (foto) namens Ipsos I&O het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek met de Dienst Publicatie Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken. Vanaf 1…
Service Management Group neemt Bulbshare over
De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data &…
Once Inch Whale neemt iVisual Tech over
One Inch Whale wordt, volgens eigen zeggen, het eerste marktonderzoekbureau in de wereld dat via een gepatenteerd wetenschappelijk kleurensysteem klanten helpt impact te creëren op het onbewuste consumentengedrag. Dat krijgt zijn beslag door overname van iVisual Tech. ▼ One Inch Whale en iVisual (het voormalige Color Navigator) werken al vier jaar samen voor tal van…
‘Er moet altijd iemand overzicht hebben over wat jouw AI-tool doet’
Op het Data & Analytics Congres van 7 november gaat het ook over de regels en afspraken rond AI Wat mag wel en niet, en wat is er ethisch verantwoord? En wat betekent dat voor de branche? Het zijn onderwerpen waar ESOMAR op wereldwijd niveau mee bezig is. Jules van Vlokhoven, Advocacy and Standards Project…
Conversational AI
Op donderdag 26 september vond de boekpresentatie plaats van de SWOCC-publicatie 90: Conversational AI. Bij de presentatie werden bezoekers bijgepraat over het gebruik van conversational agents aan de hand van publicatie en in een tweetal praktijkcases van VodafoneZiggo en Essent. ▼ In de klantenservice, e-commerce en marketing worden conversational agents steeds vaker ingezet om menselijke medewerkers…
NMO neemt addressable tv op in metingen
Vanaf deze week zitten addressable tv-campagnes in de metingen van het NMO Kijkonderzoek. Via de watermerktechnologie van Kantar Media wordt vastgesteld of een reclameblok een addressable tv-spot bevat. Wanneer een reguliere (lineaire) spot is vervangen door een addressable spot, houdt het systeem hiermee rekening. ▼ Met addressable tv is het mogelijk om specifieke huishoudens een…
Bilendi neemt UX-recruitmentspecialist Tandemz over
Bilendi & respondi heeft het Franse bedrijf Tandemz overgenomen, dat gespecialiseerd is in de werving en selectie van UX-testers. Bilendi heeft panels in nagenoeg heel Europa. ▼ Bilendi & respondi verzamelt data van consumenten en professionals en heeft meer dan 400 mensen in dienst in kantoren in België, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Nederland en Marokko….