Actueel | 06 september 2022
06 september 2022

Helft marketingsector bereidt zich niet voor op cookieloze toekomst

Hoewel strengere wetgeving en cookiebeleid vanuit webbrowsers marketingactiviteiten steeds meer beperken, verwacht slechts de helft (55%) van de data-driven marketingsector het komende jaar actie te ondernemen om dit probleem het hoofd te bieden. Dat blijkt uit de tweede editie van de DDMA Barometer 2022. Diana Janssen, directeur DDMA, zegt over de onderzoeksresultaten: ‘Met strengere wetgeving...
Actueel | 06 september 2022
06 september 2022

Kantar rondt verkoop Kantar Public aan Trilantic Europe af

Kantar maakte afgelopen week bekend dat de verkoop van Kantar Public aan Trilantic Europe, een pan-Europese participatiemaatschappij die zich richt op transacties in het middensegment van de markt, is afgerond. Met de transactie vestigt Kantar Public zich als een onafhankelijk bedrijf en wordt het het grootste gespecialiseerde wereldwijde adviesbureau voor de overheid en de publieke...
Actueel | 01 september 2022
01 september 2022

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius leiden Nationaal Media Onderzoek

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius (foto) gaan vanaf heden het crossmediale Nationaal Media Onderzoek (NMO) leiden. Ton Schoonderbeek heeft meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media. Patricia Sonius komt van Ster waar zij meer dan vier jaar Research & Development Manager was. Ton Schoonderbeek was tot voor kort Global Chief...
Actueel | 01 september 2022
01 september 2022

The Data Agency neemt Campaigns Unlimited over

Campaigns Unlimited, gespecialiseerd in big data en data management, is overgenomen door The Data Agency. Tot de opdrachtgevers van The Data Agency horen media, banken, verzekeraars, goede doelen, retailers en automerken. De groep heeft de ambitie door te groeien in de Benelux en Duitsland. Met de overname van Campaigns Unlimited verbreedt het bedrijf de dienstverlening...
Actueel | 01 september 2022
01 september 2022

Meten marketingeffectiviteit steeds belangrijker

Terwijl merken zich proberen staande te houden in tijden van stijgende kosten, laat Marketing Week zien dat de effectiviteit van marketing steeds belangrijker wordt in de zakelijke besluitvorming. Marketing Week wijst erop dat de stijgende kosten, de nog meer stijgende inflatie en het vooruitzicht van een recessie, de marketeer dwingt te kijken naar de impact...
Actueel | 30 augustus 2022
30 augustus 2022

Bekendmaking MOAward Data & Insights Company of the Year tijdens MIE

Tijdens de afsluitende keynote van het MIE op 21 september a.s. zal Dorkas Koenen (CMO of the Year, Rabobank) de award uitreiken voor Data & Insights Company of the Year. Er zijn drie bedrijven genomineerd: Talpa Network, Interpolis en Koppert Cress. De award draait om de vraag welke organisatie (zowel profit als non-profit) zich op...
Actueel | 30 augustus 2022
30 augustus 2022

Ruigrok NetPanel behaalt ISO 27701-certificaat

Er is steeds meer aandacht voor privacy, ook in de wereld van marktonderzoek. Terecht, want deelnemers aan onderzoek maken de business. Ruigrok NetPanel zette de aandacht om in praktijk want het bureau heeft nu een ISO 27701-certificaat behaald. Dat betekent dat ze zorgvuldig omgaan met de privacy en de privacyrechten van respondenten, klanten, leveranciers en...
Actueel | 30 augustus 2022
30 augustus 2022

Google houdt 39 soorten privégegevens bij

Gevolgd worden door grote techbedrijven is niet nieuw. We worden voortdurend in de gaten gehouden en onze gegevens worden verzameld zonder ons medeweten of toestemming. Maar welk bedrijf verzamelt de meeste gegevens? Volgens een analyse van StockApps.com van Google, Twitter, Apple, Amazon en Facebook is dat Google. Dat verzamelt 39 datapunten van zijn gebruikers. De...
Actueel | 30 augustus 2022
30 augustus 2022

Ongekende tijden voor merk, marketing en communicatie

Martin Kersbergen is penningmeester binnen het bestuur van SWOCC en sparringpartner bij &samhoud. Bij coöperatie DELA doet hij Corporate en Public Affairs. Hij schreef voor SWOCC een blog over de invloed van nieuwe informatie op de fundamenten van voorkeuren en gedragsintenties. Onlangs keek ik mee met een kwalitatief onderzoek waarbij keuzemotieven, voorkeuren en gedragsintenties van consumenten...
Actueel | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Nederlandse onderzoeksmarkt 6de in Europa, op 13 wereldwijd

Onderdeel van het Global Market Research Report (GMR) van ESOMAR waaruit we al eerder de top 50 van de insights industrie publiceerden, is een overzicht van de markt per land. De Nederlandse onderzoeksmarkt doet het goed. We staan op nummer 6 in Europa en wereldwijd op nummer 13. ESOMAR baseert de gegevens van de landen...
Actueel | 23 augustus 2022
23 augustus 2022

Een digitale wallet voor elke Europese burger

In een brief aan de Tweede Kamer informeerde de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Alexandra van Huffelen, het parlement over de voortgang van het ‘Europese Digitale Identiteit raamwerk’ (EDI). Uitgangspunt van de EDI is dat burgers in de digitale wereld autonoom kunnen zijn en zelf kunnen beschikken over hun eigen data en identiteit. Daarom...
Actueel | 23 augustus 2022
23 augustus 2022

Aanscherping algoritme verandert zoekresultaat Google

Telecompaper meldt veranderingen in Google Search. Google zegt in een blog dat er aanpassingen komen in het algoritme zodat mensen betere informatie kunnen vinden. In de praktijk houdt dat in dat Google een selectie maakt van meer en minder relevante sites en content. En dat vertaalt zich in de positie van advertenties en de voorgestelde...

Ook de laatste bytes ontvangen?