Tom van Bommel van Unravel Research reageert op blog Neurensics
Een reactie van Tom van Bommel, Research Director van Unravel Research op de blog 'De echte neuromarketing-tool: EEG of fMRI?' van Victor Lamme, Head of Science van Neurensics dat onlangs in de Daily Data Bytes verscheen. We vroegen ons al af waarom we dit jaar geen kerstkaart van Neurensics hebben ontvangen, maar het artikel van...
Actueel | 05 januari 2022
Effectief leiderschap kun je leren
Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. Tom Wilms laat in zijn workshop zien hoe je jouw leidinggevende capaciteiten maximaal kunt benutten om zelf en als team optimaal te presteren. In deze workshop gaan we in op de ins...
Actueel | 05 januari 2022
Cyberaanvallen verplaatsen zich naar mobiel
Het afgelopen jaar waren er weer veel cyberaanvallen. Wat kunnen we dit jaar verwachten? G DATA CyberDefense waagt zich aan voorspellingen. Trend: malware op mobiele apparaten. Cybercriminelen zullen in 2022 nieuwe tactieken en innovatieve malware bedenken die zich richt op mobiele apparaten. Het afgelopen jaar waren er al meer valse sms-berichten waarin werd gevraagd om...
Actueel | 21 december 2021
8 ton EU-subsidie voor Smart City Monitor
De Europese Unie stelt ruim 800.000 euro beschikbaar voor het ‘Smart City Monitor’- project, zo meldt de branchevereniging ICT en telecommunicatie BTG. De subsidie gaat naar zes partijen uit bedrijfsleven, overheid en onderwijs. De Smart City Monitor geeft steden meer inzicht in bezoekers- en verkeersstromen in de binnenstad. De ontwikkeling van dashboard is een samenwerking...
Actueel | 20 december 2021
33ste MARUG Marketing Conference – 17 februari
De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland. Ieder jaar komen 400 studenten en 100 bedrijfsdeelnemers bijeen om aan de hand van lezingen en interactieve workshops meer te leren over een relevant thema. Het congres vindt plaats op 17 februari 2022 in MartiniPlaza in Groningen. Het thema is The Power of Human Connection...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 15 december 2021
Inschrijving cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole van start
Op 15 februari 2022 begint de 3-daagse cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, aangeboden door Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek). Het biedt professionals in de voedingsindustrie de kans om kennis en ervaring op te doen met het sensorisch testen en beoordelen van producten. Volgens cursisten en docenten dé manier om handvatten...
Actueel | 06 december 2021
HEMA winnaar DDMA Customer Data Award 2021
De DDMA Customer Data Award 2021 is gewonnen door HEMA. Het warenhuis troeft daarmee de andere genomineerden, Corendon en VodafoneZiggo, af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA. In de afgelopen drie jaar heeft HEMA zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld, zegt de jury. Inmiddels is data geen ‘black box’ meer op...
Actueel | 06 december 2021
Duidelijkheid over regels bij import van data uit de EU
Voor sommige organisaties die van buiten de EU direct persoonsgegevens verzamelen van mensen in de EU, is niet altijd duidelijk of zij die persoonsgegevens extra moeten beschermen. Het gaat om bedrijven waarop de AVG direct van toepassing is. De European Data Protection Board (EDPB) heeft nieuwe richtlijnen ontwikkeld over internationale doorgifte van persoonsgegevens. De EDPB...
Actueel | 06 december 2021
Gezichtsfilter-apps verzamelen onnodig veel data van gebruikers
Apps waarin je gezichtsfilters kunt gebruiken, zoals TikTok, SnapChat, FaceApp en Oldify, verzamelen structureel onnodig veel data van gebruikers. Dit concludeert VPNGids.nl op basis van het privacybeleid van 40 verschillende faceswap- en filter-apps, waaruit blijkt dat 38 apps meer data verzamelen dan nodig is. Wie voor de lol een faceswap-app of filter wil uitproberen, deelt...
Actueel | 30 november 2021
‘De strategie van de kreeft’ wint PIM Marketing Literatuur Prijs
Het boek De strategie van de kreeft is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2021. Auteurs Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout gebruiken in hun boek de kreeft als metafoor om het proces van strategie en veranderingen in organisaties te duiden. De prijs...
Actueel | 22 november 2021
Europese privacytoezichthouders willen verbod online volgen van mensen
Online adverteren gebaseerd op het volgen van mensen met bijvoorbeeld tracking cookies zou verboden moeten worden. En het opstellen van profielen van kinderen ook. Dat schrijven de Europese privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB), in een verklaring aan de Europese Commissie. De EDPB schreef de verklaring omdat er nieuwe Europese wetten in...
Actueel | 15 november 2021
PIM Marketing Literatuur Prijs 2021
PIM reikt dit jaar voor de 19e keer de Marketing Literatuur Prijs uit aan het beste nieuwe marketingboek én het beste marketingstudieboek. De prijsuitreiking is op 25 november van 17.00 tot 18.00 uur. Online bij te wonen! Dit zijn de negen nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 in alfabetische titelvolgorde: Act Human -...