Actueel | 09 juni 2022
Onderzoek en inflatie (2): ‘Met penny wise pound foolish bestrijd je niet het inflatiespook’
Daily Data Bytes vervolgt de vragenronde over de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag de reacties van...
Actueel | 09 juni 2022
DVJ Insights weer in Top 250 groeibedrijven
DVJ Insights staat voor het vierde jaar op rij tot de Top 250 Groeibedrijven, en is daarmee een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De bedrijven in de lijst realiseren een minimale jaarlijkse groei van 20% in FTE en/of omzet in de drie voorgaande jaren. DVJ Insights is in gezelschap van Bol.com, CoolBlue, Picnic,...
Actueel | 07 juni 2022
‘Je kijkt standaard naar de menselijke kant van data’
Vorige week kwam Simone Neeling (VodafoneZiggo) aan het woord. Een van de drie genomineerden voor de MOAward voor Digital & Webanalist 2022. Vandaag stellen wij Daan Bouwmeester voor, sinds acht maanden webanalist en conversiespecialist van Swapfiets, en volgende week spreken we met Dion Westerbos (a.s.r.). Gefeliciteerd met je nominatie! ‘Dank, ik ben er blij mee....
Actueel | 07 juni 2022
Leer Gen Z beter kennen tijdens ‘Are you ok zoomers?’
InSites Consulting organiseert op 14 juni a.s. een virtueel event rond Gen Z, een groep die goed is voor een derde van de totale wereldpopulatie? En het is een generatie die in het komende decennium een inkomen circa 33 miljard dollar gaat besteden. Het specifieke consumptiegedrag van Gen Z zal de komende jaren onze wereld...
Actueel | 02 juni 2022
‘Bureaus maken inflatie bespreekbaar. Dat is eerlijk en positief’
Daily Data Bytes start vandaag een nieuwe vragenronde. Aanleiding is de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 02 juni 2022
Rechtszaak MOA versus Nederlandse Staat en CBS op 16 juni
Op 16 juni vindt de zitting plaats in de bodemprocedure van de MOA tegen het CBS en de Nederlandse Staat over de rechtmatigheid van beleidsregels die zijn opgesteld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te krijgen. Die...
Actueel | 31 mei 2022
‘Cro zou meer een mindset dan een tool moeten zijn’
Simone Neeling is cro-specialist en webanalist bij VodafoneZiggo en genomineerd voor MOAward Digital & Webanalist 2022. De andere twee genomineerden zijn Daan Bouwmeester (Swapfiets) en Dion Westerbos (a.s.r.). Interviews met hen publiceren we de komende weken. Wat doe je als cro-specialist en webanalist? ‘Ik focus me op het stuk dat begint met het winkelwagentje en...
Actueel | 31 mei 2022
Mindshare wint gouden AMMA met Podcast Programmatic Planningstool
Mindshare heeft met de Podcast Programmatic Planningstool bij de MWG AMMA uitreiking van 19 mei jl. een gouden AMMA in de wacht weten te slepen in de categorie beste research. De tool moet helpen om het snel groeiende medium podcast een volwaardige plek te geven in de mediaplannen van adverteerders. De jury beloonde Mindshare met...
Actueel | 31 mei 2022
Groeiende bezwaren toezicht AP op algoritmes
Het kabinet wil dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) het toezicht op algoritmes op zich gaat nemen, maar de weerstand daartegen neemt toe, meldt het FD. Corien Prins, voorzitter van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, wil dat het toezicht wordt ondergebracht bij de toezichthouders per sector. Het kabinet is van plan het toezicht op AI...
Actueel | 31 mei 2022
Norstat launches TestingTime in the Netherlands
TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Actueel | 31 mei 2022
Openingsfeest MWM2
Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Actueel | 24 mei 2022
Succesvolle cases op Brand Growth Event van 31 mei
DVJ Insights presenteert het programma van de zesde editie van het Brand Growth Event op dinsdag 31 mei aanstaande. Tijdens het twee uur durende programma worden succesvolle cases van internationale merken gepresenteerd. Huib van Bockel, oprichter van TENZING, een 100% natuurlijke energiedrank en voormalig Head of Marketing van Red Bull in Europa, vertelt hoe je...