Actueel | 31 mei 2021
Passantentellingen wel toegestaan
Afgelopen weken was er de nodige publiciteit over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft opgelegd aan de gemeente Enschede. We schreven erover in Daily Data Bytes in het artikel 'Wifitracking beboet' van 6 mei jl. Kern van de zaak was dat de AP de manier van passanten tellen ziet als volgen van personen...
Actueel | 31 mei 2021
Digitale autonomie staat onder druk
De digitale autonomie in Nederland staat onder druk en dat raakt het hart van onze samenleving. De cyber-dreigingen nemen toe en we worden steeds afhankelijker van de digitale infrastructuur die in handen is van een aantal grote buitenlandse marktspelers. Dit kan grote gevolgen hebben voor onze nationale en economische veiligheid en daarmee voor het verdienvermogen...
Actueel | 31 mei 2021
Discover M(I)E – Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product
Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is… Die smaak blijkt namelijk voor de consument keer op keer doorslaggevend om je product opnieuw te kopen. Hoe stel je vast wat de consument eigenlijk écht lekker vindt? Ontdek het tijdens de...
Actueel | 26 mei 2021
Man versus machine
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je met software ‘insights’ kunt identificeren. Voor wie het nog niet wist:...
Actueel | 26 mei 2021
Discover M(I)E – Is AI het nieuwe instrument om creatief topwerk te beoordelen?
Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een meta-studie uitgevoerd waarin een selectie ingezonden SAN campagnes werden onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN-accenten onderscheiden? Heeft de merkenbouwer met artifical intelligence een nieuw instrument in handen om creatief...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 26 mei 2021
NRC Media & DVJ Insights presenteren ‘Feitelijk betrouwbaar’
De coronapandemie zorgde voor een sterke behoefte aan betrouwbare informatie en kwaliteitsjournalistiek. Maar wat zorgt ervoor dat de mediaconsument een nieuwsmerk vertrouwt? En wat is de relatie tot advertising? Die vragen pakte NRC Media samen met DVJ Insights op. Het resultaat is het onderzoek ‘Feitelijk betrouwbaar’ dat wordt gepresenteerd op Road to MIE. Het onderzoek...
Actueel | 25 mei 2021
Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?
2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...
Actueel | 24 mei 2021
Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?
Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 27 mei 09.00 uur: Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced...
Actueel | 24 mei 2021
Discover M(I)E – Hoe Coop het verschil maakt
Coop Supermarkten maakt graag het verschil richting klanten. Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shoppertypen aan te spreken? Tijdens deze Road to MIE-sessie op 31 mei leer je hoe je door middel van op Mentality Shoppermodel gebaseerde persona’s inzicht krijgt...
Actueel | 23 mei 2021
Discover M(I)E – Help! My customers are not doing what I want
Organizations invest time and resources in order to motivate their customers. Many of these efforts do not lead to more sales, leads, engagement or other KPIs. ‘Do you know what your customer really wants?’ These failed efforts do, however, leave you frustrated. Why are your beautiful images, compelling USP’s and moving content not effective? Why...
Actueel | 19 mei 2021
Beautiful Lives – waarom we beleggen
Minder pensioenopbouw, een lage spaarrente en je geld niet kunnen uitgeven in coronatijd – volop reden om te beleggen, toch? Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Hoe komt dat? In opdracht van DUFAS en Amundi deed Beautiful Lives uitgebreid onderzoek naar deze vraag. De uitkomsten van het onderzoek zijn...
Actueel | 17 mei 2021
Discover M(I)E – Qmusic radio: a consumer engagement success story
Betekenisvol zijn is altijd al doorslaggevend geweest voor de keuze van de consument voor een bepaald merk. En dat is in deze onzekere tijden alleen nog maar belangrijker geworden. Het geheim van Qmusic zit in de luisteraar altijd centraal stellen, in álles wat ze doen. En daar gaan ze ver in! Recentelijk dook het Q-team,...