Actueel                                    | 25 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            Frans Kok hoofd communicatie NMO
Frans Kok treedt per 1 mei 2022 aan als hoofd communicatie bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sinds januari 2016 is hij de directeur van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO). Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die de directie van NMO vormen, nemen de directie van NLO over. Eerder nam de NMO-directie ook het directeurschap van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) over...
                            
                        Actueel                                    | 25 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            Human8 breidt uit naar Dubai
Human8 (voorheen InSites Consulting) breidt uit naar het Midden-Oosten. Senior Business Director, Kurt Thompson zal de Human8 MENA-hub leiden vanuit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Kurt Thompson Voorheen werkte Kurt Thompson vanuit het kantoor van Human8 Indonesië, maar hij verhuisde begin 2023 naar Dubai. Voordat hij in 2015 bij Human8 begon, bouwde hij een netwerk op...
                            
                        Actueel                                    | 25 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            ‘The quest for the feelgood price’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Kai-Markus Mueller. Zijn bijdrage draagt als titel ‘The quest for the feel-good price’. Prof. Dr. Kai-Markus Mueller gaat...
                            
                        Actueel                                    | 25 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            MWM2 wint aanbesteding klantenpanel RVO
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) streeft ernaar om haar dienstverlening aan te laten sluiten bij de behoeften van de ondernemer. Om inzicht te krijgen in de behoeften van de ondernemer, wil RVO verschillende instrumenten inzetten, waaronder een klantenpanel. Dat werd aanbesteed, en verschillende marktonderzoeksbureaus schreven er zich voor in. MWM2 kwam als winnaar uit...
                            
                        Actueel                                    | 25 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            Meld je (vóór 14 mei) aan voor het SMART Bestuur ’23-’25!
Lijkt het je leuk om inspirerende seminars en congressen op te zetten? Mensen met elkaar in verbinding te brengen? En daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek te vergroten en je skills en CV een extra boost te geven? Dan ben je bij het SMART-bestuur aan het juiste adres! Wat ga je doen als...
                            
                        Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel                                    | 20 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            ‘The Beauty and the Beast: 5 Ways Data Insights Can Lie’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de spreeksters is Meltem Rijkers-Oktay,...
                            
                        Actueel                                    | 20 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            Vierde editie Ladies of Data: data-science en diversiteit
Op 11 mei a.s. vindt de 4de editie van Ladies of Data plaats bij de Jheronimus Academy of Data Science in Den Bosch. Een event met als doel vrouwelijke rolmodellen in de wereld van data-science uit te lichten en bezoekers te inspireren met verhalen over diversiteit. Het thema van dit jaar is: ‘Everything is a...
                            
                        Actueel                                    | 20 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            ‘Hoe doe je live-onderzoek naar een radioprogramma’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Een van de presentaties gaat over live-onderzoek naar een radioprogramma. Eric Landwaart van Miles Research en Petra Moonen, marktonderzoeker bij van KRO-NCRV, leggen uit hoe dat werkt. KRO-NCRV wilde graag heel direct...
                            
                        Actueel                                    | 20 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            Zoekmarketing klaar voor een nieuw tijdperk
Zoekmarketing staat aan de vooravond van een grote transformatie. Groter dan toen Google meer dan 20 jaar geleden voor het eerst zijn advertentieveiling introduceerde, en ook groter dan recente introductie van algoritmen om zoeken meer te personaliseren. Dat stelt het rapport Global Advertising Trends: Search 3.0. Er lonkt nu een derde tijdperk, met daarin een...
                            
                        Actueel                                    | 18 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            ‘The evaluation of research incentives’ op MIE’23
Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Vandaag de schijnwerper op Nick Stals, CEO/Founder...
                            
                        Actueel                                    | 18 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            2023 GRIT Insights Practice Report – Kwaliteit blijft leidend
Er is weer een nieuw GRIT-rapport: The GRIT Insights Practice. Het geeft een overzicht van de stand van zaken en schetst de trends bij zowel opdrachtgevers als bureaus. Speciale aandacht is er voor de nieuwe rol van insights-teams, de technologische ontwikkelingen en de wijze waarop insights het onderzoekslandschap veranderen. In 2022 gaf de sector blijk...
                            
                        Actueel                                    | 18 april 2023
                            
                                                            
                            
                                                        
                                                        
                            AI en samensmelting fysieke en digitale wereld verandert bedrijfsleven ingrijpend
De toenemende inzet van generatieve AI en andere technologieën legt de basis voor een nieuwe realiteit waarin de fysieke en digitale werelden naadloos in elkaar overgaan. Dat is de belangrijkste conclusie van ‘When Atoms Meet Bits: The Foundations of Our New Reality’, een rapport van Accenture. Daarin staan vier trends die de geïntegreerde wereld mogelijk...
                            
                        
