Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

AP onderzoekt Google Analytics

De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde deze maand een onderzoek af naar het gebruik van Google Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens de toezichthouder voldoet Google Analytics niet aan de AVG. In Nederland onderzoekt de AP twee klachten over Google Analytics. Uitslag begin 2022. In Oostenrijk oordeelde de Datenschutzbehörde (DSB) dat het gebruik van Google’s statistiekenprogramma in...
Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

DDMA deelt de trends voor 2022

Welke ontwikkelingen zorgen ervoor dat het werk van de marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag niemand missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij. Lees de voorspellingen van 11 commissieleden.
Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

Aanklacht Google over misleiding adverteerders en uitgevers

Het FD bericht dat Google jarenlang adverteerders en uitgevers heeft misleid over het prijsmechanisme en de veiling van advertenties. Ook zouden Google en Facebook een niet toegestane deal hebben gesloten over advertenties. In december 2020 klaagden tien Amerikaanse staten het bedrijf aan vanwege zijn macht op de advertentiemarkt. Nu een Amerikaanse rechter meer informatie over...
Actueel, Onderzoek | 06 januari 2022
06 januari 2022

Tom van Bommel van Unravel Research reageert op blog Neurensics

Een reactie van Tom van Bommel, Research Director van Unravel Research op de blog 'De echte neuromarketing-tool: EEG of fMRI?' van Victor Lamme, Head of Science van Neurensics dat onlangs in de Daily Data Bytes verscheen. We vroegen ons al af waarom we dit jaar geen kerstkaart van Neurensics hebben ontvangen, maar het artikel van...
Actueel | 05 januari 2022
05 januari 2022

Effectief leiderschap kun je leren

Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. Tom Wilms laat in zijn workshop zien hoe je jouw leidinggevende capaciteiten maximaal kunt benutten om zelf en als team optimaal te presteren. In deze workshop gaan we in op de ins...
Actueel | 05 januari 2022
05 januari 2022

Cyberaanvallen verplaatsen zich naar mobiel

Het afgelopen jaar waren er weer veel cyberaanvallen. Wat kunnen we dit jaar verwachten? G DATA CyberDefense waagt zich aan voorspellingen. Trend: malware op mobiele apparaten. Cybercriminelen zullen in 2022 nieuwe tactieken en innovatieve malware bedenken die zich richt op mobiele apparaten. Het afgelopen jaar waren er al meer valse sms-berichten waarin werd gevraagd om...
Actueel | 21 december 2021
21 december 2021

8 ton EU-subsidie voor Smart City Monitor

De Europese Unie stelt ruim 800.000 euro beschikbaar voor het ‘Smart City Monitor’- project, zo meldt de branchevereniging ICT en telecommunicatie BTG. De subsidie gaat naar zes partijen uit bedrijfsleven, overheid en onderwijs. De Smart City Monitor geeft steden meer inzicht in bezoekers- en verkeersstromen in de binnenstad. De ontwikkeling van dashboard is een samenwerking...
Actueel | 20 december 2021
20 december 2021

33ste MARUG Marketing Conference – 17 februari

De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland. Ieder jaar komen 400 studenten en 100 bedrijfsdeelnemers bijeen om aan de hand van lezingen en interactieve workshops meer te leren over een relevant thema. Het congres vindt plaats op 17 februari 2022 in MartiniPlaza in Groningen. Het thema is The Power of Human Connection...
Actueel | 15 december 2021
15 december 2021

Inschrijving cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole van start

Op 15 februari 2022 begint de 3-daagse cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, aangeboden door Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek). Het biedt professionals in de voedingsindustrie de kans om kennis en ervaring op te doen met het sensorisch testen en beoordelen van producten. Volgens cursisten en docenten dé manier om handvatten...
Actueel | 06 december 2021
06 december 2021

HEMA winnaar DDMA Customer Data Award 2021

De DDMA Customer Data Award 2021 is gewonnen door HEMA. Het warenhuis troeft daarmee de andere genomineerden, Corendon en VodafoneZiggo, af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA. In de afgelopen drie jaar heeft HEMA zijn versnipperde datastrategie hervormd en gewerkt naar een centraal klantbeeld, zegt de jury. Inmiddels is data geen ‘black box’ meer op...
Actueel | 06 december 2021
06 december 2021

Duidelijkheid over regels bij import van data uit de EU

Voor sommige organisaties die van buiten de EU direct persoonsgegevens verzamelen van mensen in de EU, is niet altijd duidelijk of zij die persoonsgegevens extra moeten beschermen. Het gaat om bedrijven waarop de AVG direct van toepassing is. De European Data Protection Board (EDPB) heeft nieuwe richtlijnen ontwikkeld over internationale doorgifte van persoonsgegevens. De EDPB...
Actueel | 06 december 2021
06 december 2021

Gezichtsfilter-apps verzamelen onnodig veel data van gebruikers

Apps waarin je gezichtsfilters kunt gebruiken, zoals TikTok, SnapChat, FaceApp en Oldify, verzamelen structureel onnodig veel data van gebruikers. Dit concludeert VPNGids.nl op basis van het privacybeleid van 40 verschillende faceswap- en filter-apps, waaruit blijkt dat 38 apps meer data verzamelen dan nodig is. Wie voor de lol een faceswap-app of filter wil uitproberen, deelt...

Ook de laatste bytes ontvangen?