Actueel | 23 maart 2023
23 maart 2023

Alteryx lanceert eerste analytics automatiseringsplatform in de cloud

Alteryx organiseert op 20 april 2023 de Alteryx Analytics Cloud Launch Benelux in samenwerking met data & analytics bureau Infotopics. De Alteryx Analytics Cloud is het eerste uniforme end-to-end analytics automation-platform dat bedrijven in staat wil stellen beter geïnformeerde beslissingen te nemen met hun data. ‘Een gamechanger in de markt’, aldus Jeroen Jacobs, dataconsultant bij...
Actueel | 23 maart 2023
23 maart 2023

Meer inspanning nodig om alle groepen te bereiken voor onderzoek

Tijdens de onlangs gehouden conferentie van de Market Research Society in Engeland ging een van de paneldiscussies over de bereikbaarheid van uiteenlopende groepen en gemeenschappen voor onderzoek. Worden er wel genoeg inspanningen gedaan om iedereen bij onderzoek te betrekken? Aan de discussie werd onder anderen deelgenomen door Kenny Imafidon, mede-oprichter en managing director bij ClearView...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

Boosten van de Oranjebeleving op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Network de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied op MIE’23. Een van de bijdragen wordt verzorgd door...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

Ray Poynter named as 2023-2024 ESOMAR Council President

ESOMAR last week announced that Ray Poynter, Managing Director of the Future Place and founder of NewMR has been elected as the organisation’s new 2023-2024 Council President. Poynter will serve in his new position for two years, replacing Kristin Luck of ScaleHouse who has completed her two-year term and will now serve an additional two...
Actueel | 21 maart 2023
21 maart 2023

MarketResponse neemt Reputations over

MarketResponse neemt Reputations Content & Campagnes over. Met deze overname wil het bureau een volgende stap zetten naar full-service dienstverlening op het gebied van insights-driven marketing. CEO Jorgen Botermans van MarketResponse ziet de overname als een voor de hand liggende stap: ‘In onze digitale, globaliserende wereld is heldere en consistente communicatie essentieel. Daarmee laat je...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Panel & Community Seminar MWM2 op 30 maart

Op donderdag 30 maart organiseert MWM2 het jaarlijkse Panel & Community Seminar. Tijdens het programma vertellen vakgenoten over hun ervaringen met een online researchpanel of community. Het Panel & Community Seminar verwelkomt gastsprekers van bol.com, het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid en Heineken. Verder vertelt Boris Kugel van MWM2 meer over het Gen Z...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Neuropower: het eerste Consumer Neuroscience traineeship van Nederland

Neuromarketingbureaus Neurofactor en Neurensics presenteren het eerste consumer neuroscience traineeship van Nederland: Neuropower. In het traineeship worden medior marketingtalenten opgeleid tot behavioral marketers. Goede marketeers moeten weten hoe consumenten denken, wat hen motiveert en hoe ze gedrag kunnen beïnvloeden. Maar over het algemeen is deze kennis ontoereikend, vonden Martijn den Otter (Neurofactor) en Steven Scholte...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

Data-gedreven reclame: is Big Brother watching me?

De voordelen van data-gedreven reclame zijn bekend. Hogere relevantie van online content, sneller de juiste informatie kunnen vinden, reclame wordt minder vervelend. Maar onderzoek toont ook aan dat consumenten bang zijn voor hun privacy en dat ze zich soms onmachtig voelen als het gaat om datagebruik. Hoe ontstaan deze gevoelens? Kan gepersonaliseerde reclame een negatieve...
Actueel | 16 maart 2023
16 maart 2023

bvA lanceert gids voor verantwoorde duurzaamheidreclame

bvA lanceerde afgelopen week de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid. De gids sluit aan bij de visie van bvA dat merken een belangrijke rol kunnen spelen om positieve gedragsverandering en duurzame keuzen te stimuleren...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

InSites Consulting wordt Human8

InSites Consulting, het van origine Belgische bureau gespecialiseerd in consumenteninzichten en strategie, verandert van naam naar Human8, een nieuw ‘human-driven’ consultancybureau dat merken met mensen en culturen wil verbinden om positieve veranderingen teweeg te brengen. De rebranding naar Human8 is het resultaat van een ambitieuze vijf jaar durende acquisitiestrategie, die nu tien bedrijven in de...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Alles over Formula E en insights op het MIE

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Matt Roberts. We stellen...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Brancheorganisaties willen fraude rond data bestrijden

Drie brancheorganisaties, de Insights Association (IA), de Market Research Society (MRS) en ESOMAR, hebben aangekondigd dat ze samen 'fraude willen bestrijden' en risico’s rond datakwaliteit willen aanpakken. De organisaties proberen op die manier twijfelachtige enquêtes door bureaus of bots te voorkomen door te laten zien hoe je fraudedetectie uitvoert. Daarnaast willen ze de kwaliteit van...

Ook de laatste bytes ontvangen?