Actueel | 05 oktober 2021
MOAcademy – voor een frisse dosis kennis en inspiratie
Geen betere manier om je kennis en horizon te verbreden dan met een van de MOAcademy's. En…, veel MOAcademy's zijn live bij te wonen in de nieuwe cursuslocatie nabij Amsterdam-Sloterdijk. Kies uit het najaarsaanbod. Tip: schrijf je snel in! Oktober 11/10 & 12/10 - SPSS (advanced) - Robert van Ossenbruggen Tips en tricks om sneller...
Actueel | 29 september 2021
Bedrijven bundelen krachten tegen hackers
Het Financieel Dagblad meldt dat Nederlandse bedrijven op eigen initiatief een waarschuwingssysteem in het leven roepen tegen aanvallen door hackers. Dat is niet alleen ingegeven door veiligheid maar ook omdat de overheid te traag zou handelen, volgens de bedrijven. Het nog te ontwikkelen systeem moet hacks snel kunnen voorkomen. Nu zijn bedrijven afhankelijk van de...
Actueel | 29 september 2021
ESOMAR and GRBN publish global guidance on fair use of data
ESOMAR and the Global Research Business Network (GRBN) announce the release of two new complementary guidelines that further strengthen ethical standard framework to be used by their respective memberships: Primary Data Collection and Duty of Care. The documents provide essential support to research, insight and data analytics practitioners and the organisations that work with them...
Actueel | 27 september 2021
Twee inspirerende dagen bij Best of MIE
Afgelopen week opende de Jaarbeurs haar deuren voor Best of MIE, twee inspirerende dagen met de best beoordeelde lezingen van Road to MIE van het voorjaar, en uitgebreid met een magische masterclass en een workshop internationale marketing. De binnenkomst was enigszins onwennig, maar na de corona- en registratie-check kwam het goed op gang in de...
Actueel | 27 september 2021
CBS schrapt indeling westers en niet-westers
Het CBS publiceert al tientallen jaren data over integratie en migratie. Migratie draagt veel bij aan de groei en de veranderende samenstelling van de bevolking. Ook vanuit het beleid en de wetenschap is er veel behoefte aan cijfers over deze thema’s. Maar het CBS schaft het onderscheid tussen westerse en niet-westerse achtergrond binnen afzienbare termijn...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 23 september 2021
MIE’21 van start
Na anderhalf jaar thuis zitten kon de Jaarbeurs gisteren eindelijk haar deuren openen voor MIE’21! In de Jaarbeurs zie je de best beoordeelde lezingen van Road to MIE en kun je deelnemen aan 3 inspirerende masterclasses. De binnenkomst was enigszins onwennig, maar na de corona- & registratie-check kwam het goed op gang in onze bubbel....
Actueel | 22 september 2021
Slechtere concurrentiepositie door betere CX?
In de afgelopen jaren is de aandacht voor customer experience gigantisch gestegen. Hele business units zijn er voor de verbetering van CX – en customer journeys – ingericht. En dat is niet zo gek. Een positieve ervaring maakt dat klanten sneller terugkomen. Maar wat is de rol van het merk? Een bijdrage van Stefan Peters...
Actueel | 15 september 2021
Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!
Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs? Op 22 en 23 september vertellen Pauline Bron van NS en Stephan van Slooten van Altuition het eerlijke verhaal. Iedereen met praktijkervaring...
Actueel | 13 september 2021
Wie heeft er nog zin en tijd in een survey van 20 minuten?
Op Best of MIE (22 en 23 september) spreken Jan Kienhuis (Epiphany RBC) en Annemieke Onderdelinden (FrieslandCampina) over Conversation Design, dat zij zien als oplossing om consumenten met plezier en grote betrokkenheid deel te laten nemen aan onderzoek. Geen kruisverhoor meer, maar een gesprek. Want de digitalisering van marktonderzoek maakt het mogelijk om op schaalbare...
Actueel | 08 september 2021
Tijd om feiten van fabels te onderscheiden
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen buigt zich over vanzelfsprekende zaken die wat meer tegenwicht kunnen gebruiken. Tijd voor...
Actueel | 06 september 2021
Ga mee op onbewuste winkelsafari tijdens Best of MIE
Best of MIE op 22 en 23 september is het live-vervolg op de Road to MIE van mei en juni. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, zoals die van Tom van Bommel van Unravel Research, die je leert hoe je onbewuste hobbels in de customer journey wegneemt. Hij...
Actueel | 06 september 2021
Geef je merk regie over je CX strategie
Op Best of MIE vertellen Hubert van Wensen en Hans Middelhoek van The USP Company alles over CX, UX en journeys. Hoe geef je het merk regie over je CX? Voor Daily Data Bytes schreven ze er alvast een artikel over. Door in te zetten op CX, UX en journeys kon je je concurrent lang...