Actueel | 16 februari 2023
16 februari 2023

Wie is jouw favoriet voor een Data & Insights Award?

Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat het dan snel weten want je keuze moet vóór morgen, 17 februari, bekend zijn. Help je favoriet aan een plaats op de shortlist! Op moawards.nl vind...
Actueel | 16 februari 2023
16 februari 2023

DVJ en Bloomberg nominated for the Best International Media Research Project

DVJ Insights & Bloomberg Media are shortlisted for the Mediatel Media Research Awards 2023 for the Best International Media Research Project. Their project ‘Forces of Attraction: Embracing new perspectives in foreign direct investment’ was short-listed with three other projects in this category. The awards, which Mediatel Connected presents, recognise and honour the organizations and people...
Actueel | 16 februari 2023
16 februari 2023

CBS stelt eigen AI-beleid vast

De inzet van AI is niet zonder risico’s. Het CBS wil daarom zorgvuldig omgaan met vragen van externe partners over dit thema. Om de afwegingen die daarbij gemaakt worden helder vast te leggen, stelde de CBS-directie een AI-beleid vast. ‘De inzet daarbij is AI steeds beter te maken.’ Het CBS maakt statistieken over AI, bijvoorbeeld...
Actueel | 16 februari 2023
16 februari 2023

IQVIA Named to FORTUNE’s 2023 List of ‘World’s Most Admired Companies’

IQVIA, global provider of advanced analytics, technology solutions and clinical research services to the life sciences industry, has been named to FORTUNE magazine’s ‘World’s Most Admired Companies’ list for the sixth consecutive year. Once again, IQVIA earned the first-place ranking within FORTUNE’s Health Care: Pharmacy and Other Services category and ranked number one for innovation, people management,...
Actueel | 14 februari 2023
14 februari 2023

Wil jij graag spreken tijdens MIE’23?

De voorbereidingen voor MIE’23 van het Data & Insights Network zijn al in volle gang. Na de jubileumeditie van afgelopen jaar belooft ook deze editie een bijzondere te worden. De vast pijlers zijn insights, data-science en data-analytics. Hierbinnen richt de organisatie op actuele topics. MIE’23 vindt plaats op 9 en 10 mei. Wil jij ook...
Actueel | 14 februari 2023
14 februari 2023

Overheden hebben meer aandacht voor naleving privacy

Sinds de inwerkingtreding van de AVG in 2018 hebben overheden veel gedaan om zorgvuldiger om te gaan met persoonsgegevens. Toch is verdere verbetering zeker mogelijk en nodig, met name bij gemeenten en ministeries. Dat blijkt uit onderzoek van Pro Facto en Hooghiemstra & Partners, in opdracht van het WODC. De overheid heeft een voorbeeldfunctie in...
Actueel | 14 februari 2023
14 februari 2023

ChatGPT in de wetenschap – vijf aandachtspunten

Een chatbot die alle mogelijke vragen kan beantwoorden – sinds de lancering afgelopen november is ChatGPT een hit. Dit type AI heeft grote gevolgen heeft voor de wetenschap, stellen onderzoekers van de UvA en Amsterdam UMC in het tijdschrift Nature. Ze presenteren vijf aandachtspunten bij het gebruik van ChatGPT in wetenschappelijk onderzoek. De gevolgen van...
Actueel | 09 februari 2023
09 februari 2023

ChatGPT langs de innovatiemeetlat

ChatGPT opent bij zowel communicatieprofessionals als consumenten de ogen hoe ver AI al is. Stel een willekeurige vraag en je krijgt ‘real time’ een geloofwaardig menselijk antwoord. AI creëert hiermee een intelligente chatbot die denkt en zich lijkt te gedragen als een mens. Wat is de waarde van ChatGPT voor merkdenken. Paul Ketelaar schreef er...
Actueel | 09 februari 2023
09 februari 2023

Brand Growth-thema 2023: Corporate Social Responsibility

DVJ Insights organiseert voor de zevende keer op rij het Brand Growth Event. Het is meteen het hoogtepunt van het Brand Growth-thema van dit jaar, en dat is Corporate Social Responsibility (CSR). Het evenement wordt online gestreamd op donderdag 11 mei 2023. Er komen best practices van toonaangevende merken aan bod en inzichten uit de...
Actueel | 09 februari 2023
09 februari 2023

Wie is jouw favoriet voor een award van het Data & Insights Network?

Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat vóór 17 februari weten wie dat zijn zorg dat ze op de shortlist van genomineerden komen. Op moawards.nl vind je alle informatie voor de selectieprocedure. Noteer...
Actueel | 07 februari 2023
07 februari 2023

MWM2 benoemt Andy Hut als nieuwe Managing Director

Andy Hut is aangesteld als nieuwe Managing Director van onderzoeksbureau MWM2. Voormalig Managing Director Govert van den Bos blijft actief voor MWM2 waar hij zich bezig gaat houden met het aanjagen van groei van de MWM2-groep, waar ook de labels Hibou, Crowdtech en Innervoice toe behoren. Andy Hut (foto) heeft jarenlange ervaring in marktonderzoek. Hij...
Actueel | 07 februari 2023
07 februari 2023

PIM Trendrapport 2022 – Gelijkwaardigheid is meer dan zetten van diversiteitsvinkjes

Het jaarlijkse Trendrapport in opdracht van Platform Innovatie in Marketing stelt dat diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid noodzakelijk zijn, maar dat veel bedrijven blijven steken in het ‘zetten van diversiteitsvinkjes’. Het onderzoek was in handen van onafhankelijk creatief strateeg Nadine Ridder: ‘Het gaat niet alleen over een nieuwe vorm van communiceren. Het gaat over de hele...

Ook de laatste bytes ontvangen?