Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Groeiende bezwaren toezicht AP op algoritmes

Het kabinet wil dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) het toezicht op algoritmes op zich gaat nemen, maar de weerstand daartegen neemt toe, meldt het FD. Corien Prins, voorzitter van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, wil dat het toezicht wordt ondergebracht bij de toezichthouders per sector. Het kabinet is van plan het toezicht op AI...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Norstat launches TestingTime in the Netherlands

TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Openingsfeest MWM2

Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

Succesvolle cases op Brand Growth Event van 31 mei

DVJ Insights presenteert het programma van de zesde editie van het Brand Growth Event op dinsdag 31 mei aanstaande. Tijdens het twee uur durende programma worden succesvolle cases van internationale merken gepresenteerd. Huib van Bockel, oprichter van TENZING, een 100% natuurlijke energiedrank en voormalig Head of Marketing van Red Bull in Europa, vertelt hoe je...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

AMMA Award voor research naar Mindshare en DPG Media

Op 19 mei werden de winnaars van de AMMA Awards bekendgemaakt. De winnaars bij ‘beste research’ waren Mindshare (goud) en DPG Media (zilver). DPG Media (dat nog drie andere prijzen won, waaronder die voor mediaexploitant van het jaar) veroverde zilver bij de prijs voor ‘best research’ met het onderzoek ‘Aandacht (be)grijpen’. De studie werd uitgevoerd...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

TU Delft lanceert Digital Ethics Centre voor eerlijke en veilige AI

De TU Delft opende onlangs het Digital Ethics Centre, waar onderzoekers samen met overheidsinstellingen en bedrijven kijken naar de ethische kant van AI en digitalisering, met als vraag: hoe houden we het gebruik van AI eerlijk, inclusief, transparant en veilig? Bedrijven en instellingen weten niet altijd hoe je omgaat met de technologische innovaties. Betekent het...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

Real-time bidding ‘groot datalek’

Uit onderzoek van de Irish Council for Civil Liberties (ICCL) blijkt dat real-time bidding (RTB) elke dag 294 miljard keer data haalt uit wat Amerikanen online doen en wat hun locatie is. Europeanen komen er iets beter af: daar geldt een ‘dagopbrengst’ van 197 miljard keer. De ICCL noemt het het grootste datalek dat ooit...
Actueel | 19 mei 2022
19 mei 2022

Nieuwe EU-brede regels AVG-boetes voor bedrijven

Er komen nieuwe regels aan voor de berekening van boetes voor bedrijven bij overtreding van de AVG. De nieuwe regels zijn opgesteld door de European Data Protection Board (EDPB). Met de regels berekenen alle privacytoezichthouders in de Europese Unie (EU) voortaan op dezelfde manier de hoogte van boetes. Door de berekening van boetes binnen de...
Actueel | 19 mei 2022
19 mei 2022

NIMA-crowdfundingactie voor Oekraïense marketeers

NIMA heeft samen met ETCN een crowdfundingactie opgezet om zoveel mogelijk geld op te halen om (gevluchte) Oekraïense marketeers een gratis NIMA-opleiding aan te bieden. NIMA doet een oproep om hieraan mee te helpen. Al bijna 20 jaar werkt NIMA samen met Jacco Stolker van ECTN voor NIMA-opleidingen in Centraal en Oost-Europa. Ook in de...
Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

Europese privacytoezichthouders intensiveren samenwerking

In 2021 werkten de Europese privacytoezichthouders samen bij 506 internationale onderzoeken. Zij rondden 141 internationale onderzoeken definitief af. Dat blijkt uit het jaarverslag van de European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsorgaan van de Europese privacytoezichthouders. Organisaties die persoonsgegevens gebruiken van mensen in meerdere Europese landen, hebben in principe met één privacytoezichthouder te maken. Dat...
Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

SMART zoekt nieuwe bestuursleden

SMART is op zoek naar nieuwe bestuursleden en doet daarom een oproep om voor 10 juni te reageren. Wat wordt er geboden? Inspirerende seminars en congressen meehelpen opzetten, mensen met elkaar in verbinding brengen, en daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek vergroten. Bestuurslid zijn is veel meer dan dat, zegt het SMART-bestuur. Kort...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Kantar Public verkocht aan Trilantic Europe

Kantar heeft afgelopen dinsdag een overeenkomst gesloten met Trilantic Europe voor de verkoop van Kantar Public. Trilantic Europe is een pan-Europese private equity-onderneming die zich richt op transacties in het middensegment. Kantar Public wordt na de overname een onafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisatie voor de overheid en het publieke domein. Kantar Public heeft momenteel meer dan...

Ook de laatste bytes ontvangen?