Actueel | 21 december 2020
21 december 2020

Bureau van het jaar XL

‘Bureau van het jaar’, het is een titel die veel bureaus voeren als een trofee. Het is een bevestiging van hard werken, de kwaliteit hoog houden, een naam opbouwen in het vak en vooroplopen in ontwikkeling en groei. De prijs is nu al meer dan tien keer uitgereikt en die jaarlijkse traditie is zo sterk...
Actueel | 21 december 2020
21 december 2020

12 Kennispartners in 4 maanden

Bij voorganger Clou Magazine kenden we het fenomeen Kennispartner en het is mooi om te constateren dat we, nu we vier maanden op weg zijn met de website en de nieuwsbrief, al 12 Kennispartners aan onze zijde weten. Daarvoor zijn we ze erg dankbaar. Ze ondersteunen ons ook op een bijzondere manier omdat ze inhoudelijk...
Actueel | 16 december 2020
16 december 2020

ACM komt met rapport over AI-toepassingen

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft een position paper uitgebracht over algoritmische toepassingen. De ACM beschrijft daarin wat algoritmische toepassingen zijn en wanneer ze relevant zijn. Ook wordt toegelicht hoe algoritmische toepassingen in de praktijk kunnen worden onderzocht. Er zijn ook uitdagingen volgens ACM: opslag van grote hoeveelheden data, ketenproblematiek, toegang tot grensoverschrijdende aspecten...
Actueel | 15 december 2020
15 december 2020

Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces

In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het...
Actueel | 09 december 2020
09 december 2020

Bureaus centraal tijdens 2de meet-up MOA Expert Network

Na een interessante en inspirerende eerste meet-up met aandacht voor insights professionals bedrijfszijde, is het op 18 december tijd voor de bureaus. Tijdens de MOA Expert Network meet-up staan dan de insights professionals van het jaar aan bureauzijde centraal. Onder begeleiding van Sylvie Verbiest gaan Hette Spoelstra (Ipsos), Jori van de Spijker (DVJ Insights) en...
Actueel | 09 december 2020
09 december 2020

EIB investeert in kunstmatige intelligentie

De Europese Investeringsbank (EIB) wil Europese bedrijven financieel ondersteunen om zo de ontwikkeling van artificiële intelligentie (ai) aan te jagen. Het fonds dat door het EIB daarvoor wordt opgericht heeft 150 miljoen euro in kas. De EIB zet het nieuwe fonds op samen met het Europese Investeringsfonds. De financiële impuls is niet alleen bedoeld voor...
Actueel | 08 december 2020
08 december 2020

Gorilla’s en chocola

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer bestrijdt Kees van Duyn het idee dat reclame werkt via boodschapoverdracht. ‘The ‘thinking myth’...
Actueel | 02 december 2020
02 december 2020

Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is afgelopen week door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur is Eveline van Zeeland (ook medewerker van Daily Data Bytes en Clou magazine, red.) Eveline van Zeeland Volgens de jury handelt het boek handelt over het...
Actueel | 02 december 2020
02 december 2020

ANWB wint DDMA Customer Data Award

Op 1 december jl. werd ANWB uitgeroepen tot winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020. De vereniging won uiteindelijk van DPG Media en Jumbo Supermarkten. Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit zeven centraal...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

Philips stapt top-3 BrandZ binnen

Op 26 november presenteerde Kantar voor het derde jaar op rij de BrandZ Top-30 van waardevolste Nederlandse merken. De transformatie van topbedrijf in consumenten-elektronica naar een leider op het gebied van gezondheidstechnologie heeft Philips geen windeieren gelegd. Voor het eerst staat Philips in de top 3 van de BrandZ. Het bedrijf loopt in op Shell...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

SPSS survey analysepalet

SPSS in de praktijk! In deze workshop op 9 en 10 december aanstaande, gaan we een groot deel van de analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie. Deze MOAcademy insights workshop gaat in op: Over Bivariate analyse & significantie toetsing Vind structuur in variabelen met...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

Nieuw: MOA Expert Network

De Research Keurmerk Groep (RKG) en de Bedrijfsgroep kleine Bureaus (BkB) bundelen hun krachten en gaan samen verder als één sectie binnen de branchevereniging MOA. Er is geen onderscheid meer naar groot of klein bureau, de sectie is er voor alle bureaus. Regelmatig in contact komen met vakgenoten is een van de speerpunten van de...

Ook de laatste bytes ontvangen?