Actueel | 12 mei 2022
Marketingteams hebben generalisten én specialisten nodig
Marketingteams zijn gebaat bij generalisten met brede vaardigheden én experts die zich richten op data en customer experience. Dat is de mening van Aline Santos Farhat, Unilever's chief brand officer en chief equity diversity and inclusion officer. Aline Santos Farhat deed haar uitspraken tijdens een event van LIONS Marketers Series. Volgens haar hadden we in...
Actueel | 10 mei 2022
Toezichthouders willen verbeteringen Data Act
De Europese privacytoezichthouders stellen in een advies aan de Europese Commissie verbeteringen voor van het huidige voorstel voor de Data Act. De toezichthouders wijzen erop dat de Data Act geen afbreuk mag doen aan de bescherming van persoonsgegevens die de AVG biedt. Ook vinden ze dat overheden geen al te ruime bevoegdheid moeten krijgen om...
Actueel | 10 mei 2022
Brand Growth event digitaal te volgen
DVJ Insights presenteerde eerder dit jaar het Brand Growth-thema voor 2022: The Moment of Truth. Daar hoort het jaarlijkse Brand Growth-event bij en dat wordt gehouden op dinsdag 31 mei. Het programma is digitaal te volgen via een livestream. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth-edities waar het moment van aankoop...
Actueel | 03 mei 2022
Topic of the Year symposium over customer experience
Op 19 mei a.s. vindt in Amsterdam een middagsymposium plaats rond het thema ‘Customer Experience Management in the Digital Age’. Drie wetenschappers delen dan hun kennis over dit onderwerp. De drie wetenschappers op deze middag zijn Mirella Kleijnen - Vrije Universiteit Amsterdam, Evert de Haan - Rijksuniversiteit Groningen en Anne-Kathrin Klesse - Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij strijden...
Actueel | 03 mei 2022
ESSENSOR lanceert Smaakonderzoek.nl
Tijdens het sensorisch symposium ‘Sensory for Business’, dat plaatsvond op 21 april jl. werd door ESSENSOR een spin-off gelanceerd onder de naam Smaakonderzoek.nl. De nieuwe tak richt zich op sensorisch onderzoek voor de supermarktwereld en de horecagroothandel. De producten van Smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Daarbij wordt onderzocht wat consumenten wel of niet...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 26 april 2022
Europees akkoord perkt macht internetbedrijven verder in
De EU-lidstaten, de Europese Commissie en het Europees Parlement zijn het einde vorige week eens geworden over een wetgeving die de macht van grote internetbedrijven moet inperken en consumenten beter moet beschermen. Onderdeel hiervan is een verbod op gepersonaliseerde advertenties. De nieuwe EU-wetgeving, onder de naam Digital Service Act (DSA), regelt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid...
Actueel | 26 april 2022
Valt jouw vacature wel voldoende op?
Ewout Witte, oprichter en eigenaar van MI Match, zoekt voor marktonderzoekbureaus naar nieuwe medewerkers. In een krappe markt is dat een extra opgave. Hij heeft wat tips voor de bureaus om zich duidelijker te profileren. Veel marktonderzoeksbureaus waar wij voor werken, merken dat de arbeidsmarkt momenteel enorm krap is. Ze zoeken vaak naar kandidaten met...
Actueel | 21 april 2022
ESSENSOR neemt Centrum voor Smaakonderzoek over
ESSENSOR heeft onlangs het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) overgenomen. Beide bedrijven zijn gevestigd in FoodValley Wageningen. De overname markeert een bijzonder moment in de geschiedenis van het sensorisch marktonderzoek in Nederland. Nadat OP&P Product Research uit Utrecht al in 2018 onderdeel werd van ESSENSOR, is het nu de beurt aan CSO. Pieter Punter van OP&P...
Actueel | 21 april 2022
MediaTestDag 2022: Gratis onderzoek binnen 24 uur!
Elk jaar organiseert MediaTest, onderzoeksbureau gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Tijdens deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen een dag een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. In eerdere jaren vond er onderzoek plaats voor Stichting Jarige Job, Naturalis en het Fonds Gehandicaptensport. Wie de...
Actueel | 21 april 2022
MOA Talk: ‘Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en AI’
De MOA Profgroep Data Science nodigt iedereen uit voor een digitale Talk met als thema 'Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en A.I.!' De Talk vindt plaats op 29 april a.s. van 16.00 tot 17.00 uur. Een van de sprekers is Job van den Berg (Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency) die de...
Actueel | 21 april 2022
Wetsvoorstellen kabinet te vaak vrijbrief voor verzamelen persoonsgegevens
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) adviseerde het kabinet in 2021 maar liefst 95 keer over wetgeving waarin verwerking van persoonsgegevens aan de orde was. In 18 gevallen adviseerde de AP het kabinet een wetsvoorstel flink aan te passen, of anders niet aan te bieden aan de Tweede Kamer. Dat blijkt uit het jaarverslag van de AP...
Actueel | 21 april 2022
Presentatie position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’
Op 13 april jl. is tijdens het evenement voor deelnemers van de Nederlandse AI Coalitie het position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’ gepresenteerd. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid ziet AI als dé nieuwe systeemtechnologie, en dat is in lijn met de visie en de doelstellingen van de Nederlandse...