Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Effectief communiceren

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy “Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties” met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

Focus op de toekomst tijdens MIE’20

De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis.

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

MerkKracht event

Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.

Actueel | 23 januari 2020
23 januari 2020

De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Actueel | 20 januari 2020
20 januari 2020

I amvincent: crowd control in het Van Gogh Museum

Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden. 

Actueel | 15 januari 2020
15 januari 2020

Groei in top 100 marktonderzoekbureaus van Verenigd Koninkrijk

Onlangs publiceerde de Market Research Society (MRS) in samenwerking met Toluna het ResearchLive Industry Report 2020. De totale research markt in het Verenigd Koninkrijk is in 2018 gegroeid met 0,7% naar GBP5 bn.

Actueel | 09 januari 2020
09 januari 2020

Voorspellingen maken met automated machine learning

In 2018 kwam predictive analytics vaak naar boven als één van de trends voor 2019. Is er veel mee gedaan? Tijdens het MIE, Marketing Insights Event, op 5 en 6 februari 2020 presenteert Infotopics.ai een interessante praktijkcase over succesvol voorspellingen maken met behulp van automated machine learning.

Actueel | 07 januari 2020
07 januari 2020

4 ways for research to leave the twilight zone in 2020

2020, a pivotal year which has set its time mark on many business strategies and plans over the past years. How many companies have set up a 2020 Strategy over the last decade? Tried to envision how their business will look by then? Made plans to anticipate potential futures? And now… 2020 is just around the corner.

Actueel | 18 december 2019
18 december 2019

Medewerkers missen marketing-mindset

Waar (massa-)mediale merkcommunicatie zoals advertising beloften doet over een merkervaring, dragen medewerkers zorg voor de daadwerkelijke ervaringen van klanten. Om die reden verdienen contactmedewerkers (die op dagelijkse basis contact verzorgen met klanten) zoals baliemedewerkers, conducteurs en huisartsen wat meer aandacht van marketeers.

Actueel | 17 december 2019
17 december 2019

Top 50 Onderzoekbureaus: Wederom goed jaar voor marktonderzoekbureaus

De marktonderzoekbureaus hebben wederom een prima jaar achter de rug. Ook in 2019 zette de groei van de markt zich voort. 67% van de marktonderzoekbureaus zag zijn omzet in 2019 toenemen, slechts 11% van de bureaus zag de omzet in 2019 dalen. 

Actueel | 10 december 2019
10 december 2019

Is de onderzoeker lost in de cloud? Op weg naar regulering en regie

Ambities en doelen worden vaak gevat in kernachtige motto’s. De Olympische sporters gaan voor ‘sneller, hoger, sterker’. In de politiek gold enige tijd het streven naar spreiding van inkomen, macht en kennis. En in ons ons vakgebied was begin van deze eeuw ‘sneller, goedkoper en beter’ het adagium. Wij kijken wat daarvan is terechtgekomen. Maar we richten ook de blik naar voren: hoe valt de naaste toekomst te karakteriseren?

Actueel | 10 december 2019
10 december 2019

Gouden kansen bij de zilveren generatie

De bevolkingspiramide van het CBS is zijn oorspronkelijke figuur allang verloren: in tegenstelling tot de vorige eeuw vormen jongeren niet langer de meerderheid. Nederland heeft meer ‘generation silvers’ dan millennials, en in de komende decennia zal het aantal senioren blijven groeien. Marketeers krijgen meer oog voor deze oudere doelgroep, maar de doorvertaling naar een effectieve strategie ontbreekt. Een gemiste kans volgens Pieter Paul Verheggen van Motivaction.

Ook de laatste bytes ontvangen?