Actueel | 06 januari 2021
PIM herijkt strategie
De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig, aldus Platform Innovatie in Marketing (PIM). Volgens PIM is de marketeer juist de persoon die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te helpen,...
Actueel | 05 januari 2021
Op zoek naar de perfecte vragenlijst
Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze online workshop leer je in twee sessies alle theoretische én praktische ins en outs om de juiste keuzes te kunnen maken voor jouw vragenlijst. ‘Ontdek alle ins en outs voor...
Actueel | 21 december 2020
Daily Data Bytes op kerstreces
De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop. En als we het voorzichtig mogen zeggen: het gaat goed. Natuurlijk heeft de lezer altijd het finale oordeel, en die lezers volgen we voortdurend. Aan de clicks en minuten leestijd kunnen we zien of de nieuwsbrief bevalt en ook daarover mogen we tevreden zijn. Het...
Actueel | 21 december 2020
MOA-programma 2021
Ook in 2021 kun je de MOAcademy workshops en cursussen voordelig digitaal volgen. Ontdek het MOA programma voor het eerste kwartaal en reserveer je plek. Profiteer nu en begin het nieuwe jaar goed! Verzamel voldoende PE-punten en word MOA Qualified Insights Professional! Kijk hier voor het gehele programma en hier voor meer informatie over het...
Actueel | 21 december 2020
Bureau van het jaar XL
‘Bureau van het jaar’, het is een titel die veel bureaus voeren als een trofee. Het is een bevestiging van hard werken, de kwaliteit hoog houden, een naam opbouwen in het vak en vooroplopen in ontwikkeling en groei. De prijs is nu al meer dan tien keer uitgereikt en die jaarlijkse traditie is zo sterk...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 21 december 2020
12 Kennispartners in 4 maanden
Bij voorganger Clou Magazine kenden we het fenomeen Kennispartner en het is mooi om te constateren dat we, nu we vier maanden op weg zijn met de website en de nieuwsbrief, al 12 Kennispartners aan onze zijde weten. Daarvoor zijn we ze erg dankbaar. Ze ondersteunen ons ook op een bijzondere manier omdat ze inhoudelijk...
Actueel | 16 december 2020
ACM komt met rapport over AI-toepassingen
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft een position paper uitgebracht over algoritmische toepassingen. De ACM beschrijft daarin wat algoritmische toepassingen zijn en wanneer ze relevant zijn. Ook wordt toegelicht hoe algoritmische toepassingen in de praktijk kunnen worden onderzocht. Er zijn ook uitdagingen volgens ACM: opslag van grote hoeveelheden data, ketenproblematiek, toegang tot grensoverschrijdende aspecten...
Actueel | 15 december 2020
Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces
In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het...
Actueel | 09 december 2020
Bureaus centraal tijdens 2de meet-up MOA Expert Network
Na een interessante en inspirerende eerste meet-up met aandacht voor insights professionals bedrijfszijde, is het op 18 december tijd voor de bureaus. Tijdens de MOA Expert Network meet-up staan dan de insights professionals van het jaar aan bureauzijde centraal. Onder begeleiding van Sylvie Verbiest gaan Hette Spoelstra (Ipsos), Jori van de Spijker (DVJ Insights) en...
Actueel | 09 december 2020
EIB investeert in kunstmatige intelligentie
De Europese Investeringsbank (EIB) wil Europese bedrijven financieel ondersteunen om zo de ontwikkeling van artificiële intelligentie (ai) aan te jagen. Het fonds dat door het EIB daarvoor wordt opgericht heeft 150 miljoen euro in kas. De EIB zet het nieuwe fonds op samen met het Europese Investeringsfonds. De financiële impuls is niet alleen bedoeld voor...
Actueel | 08 december 2020
Gorilla’s en chocola
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer bestrijdt Kees van Duyn het idee dat reclame werkt via boodschapoverdracht. ‘The ‘thinking myth’...
Actueel | 02 december 2020
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is afgelopen week door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur is Eveline van Zeeland (ook medewerker van Daily Data Bytes en Clou magazine, red.) Eveline van Zeeland Volgens de jury handelt het boek handelt over het...