Onderzoek | 01 februari 2022
Ruim driekwart Nederlanders wil geen gegevens delen met horeca
Hoewel het merendeel van de Nederlanders wel persoonlijke informatie wil delen voor een digitaal identiteitsbewijs is 79% niet bereid dat te doen voor toegang tot horecagelegenheden. Opvallend is dat een derde van de millennials en Gen Z wel bereid is om persoonlijke gegevens te ruilen voor toegang tot restaurants en bars. Dat blijkt het Digital...
Onderzoek | 01 februari 2022
Reclamespotjes verliezen de ‘fun’-factor
Welke reclames maken indruk en waarom? Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders reclame over het algemeen minder leuk vindt dan vijf jaar geleden. Twee op de vijf Nederlanders (39%) vinden ze even leuk en slechts 13% vindt ze wel leuker. Oorzaken voor de dalende ‘fun’-factor zijn slecht acteerwerk, schreeuwerige...
Onderzoek | 01 februari 2022
Alles online in 2021
De NOBO-cijfers over mediagebruik laten zien dat ons online gedrag sinds de pandemie sterk is veranderd. Er wordt intensiever geïnternet, online vergaderen brak door en webwinkels zagen hun omzet exploderen. Ook streamen we veel film en muziek en volgen we het online nieuws intensief. Het gezamenlijke bereik van de sites en apps van de deelnemende...
Topic of the Year 2022 bekend: Customer Experience
Het Topic of the Year 2022 is bekendgemaakt. Het onderwerp is: Customer Experience Management in the Digital Age. Wetenschappers die hierin hun sporen hebben verdiend (of hard op weg zijn) kunnen worden genomineerd in de categorie Insights Scientist van het jaar, onderdeel van de MOAwards 2022. Customer Experience (CX) wordt gezien als de nieuwe graal...
We zitten bijna 5 uur per dag op onze mobiel
Mobiel blijft dominant, want we zaten in 2021 een recordtotaal van 3,8 miljard uur op het scherm te turen en omgerekend per dag kwam dat uit op 4,8 uur. Dat blijkt uit State of Mobile van onderzoeksbureau App Annie. Naarmate consumenten de mobiele levensstijl meer en meer koesteren, zal mobiel uitgroeien tot het apparaat van...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kantar neemt Italiaanse AI-specialist MindIT over
Kantar neemt de in Italië gevestigde AI-specialist MindIT over, een spin-out van de Universiteit van Bologna en specialist in machine learning. Daarmee worden Kantar's Trade Optimisation SaaS-activiteiten verder uitgebouwd, waardoor de ontwikkeling van een end-to-end Revenue Growth Management (RGM)-platform wordt versneld. Cedric Guyot, Executive MD Trade Optimisation bij Kantar: 'We weten dat RGM een topprioriteit...
CBS Businessportal voor dataleveranciers vanaf 2024 open
Het CBS ontwikkelt een Businessportal dat het voor bedrijven en organisaties eenvoudiger maakt om CBS-data aan te leveren. Daarnaast ontsluit het Businessportal voor bedrijven en organisaties statistische uitkomsten en bedrijfsgegevens. De planning is om het in januari 2024 op te leveren. Projectcoördinator Ger Slootbeek van het CBS is blij met het brede draagvlak binnen het...
43% Nederlanders betaalt het liefst contactloos
Recent gepubliceerde jaarcijfers van de Betaalvereniging Nederland over betaaltransacties in 2021 laten zien dat ons betaalgedrag is veranderd. Vooral contactloos betalen is zeer populair. Dat blijkt uit de nieuwe Digitale Monitor van ING, uitgevoerd door DVJ Insights. Het pinnen met de betaalpas in een pinautomaat nu is verschoven naar contactloos betalen met mobiel, wearable of...
Marketeers moeten werken aan vertrouwen
Overheid en media hebben te kampen met wantrouwen, en van het bedrijfsleven wordt ook verwacht dat het met een vertrouwenwekkende boodschap naar buiten komt. In de Edelman Trust Barometer worden aanbevelingen gedaan. Een meerderheid van de respondenten (59%) neigt naar wantrouwen totdat ze een bewijs van betrouwbaarheid zien. Bijna de helft van de 36.000 respondenten...
Grote merken stellen consument teleur
In Nederland voldoen 80 grote merken niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group. Consumenten maken zich serieus zorgen over de toenemende digitalisering van de samenleving en...
Onderzoek | 20 januari 2022
Gen Z en millennials omzeilen vaker traditionele retailkanalen
Covid heeft het gedrag en de voorkeuren van consumenten veranderd. Zo betrekken Gen Z- en millennial-shoppers nu vaker producten rechtstreeks van merken, maar driekwart van alle shoppers verwacht na de pandemie toch wel weer de fysieke winkel te bezoeken, blijkt uit onderzoek van Capgemini Research Institute. Belangrijkste insights Meer dan twee derde (68%) van Gen...
Onderzoek | 19 januari 2022
Media moeten vertrouwen kweken, niet alleen desinformatie ontkrachten
Nieuw onderzoek stelt dat nieuwsmedia zich meer moeten richten op de acceptatie van betrouwbare informatie, meer dan op het bestrijden van desinformatie. Ontmaskering, misinformatie factchecken, de leugen bestrijden, het zijn in de nieuwsvoorziening essentiële zaken, maar volgens de Harvard Kennedy School hebben ze slechts een minimaal effect op het vertrouwen van burgers in betrouwbare nieuwsorganisaties....