Onderzoek | 10 april 2019
10 april 2019

Snelst stijgende retailmerken

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk furore maken. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland, stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst.

Onderzoek | 03 april 2019
03 april 2019

Podcasts populair onder jongeren

2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.

Onderzoek | 03 april 2019
03 april 2019

Vijf miljoen Nederlandse consumenten shoppen online over de grens

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij € 880 miljoen uit bij buitenlandse webshops. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Onderzoek | 02 april 2019
02 april 2019

De rol van de Chief Digital Officer verandert

De rol van de chief digital officer is sinds enkele jaren aan het veranderen. Dit heeft vooral te maken met de impact van big data en de opkomst van artificial intelligence.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Search Automation toepassen in het MKB

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Gebruik beeldschermen beïnvloedt slaapkwaliteit

Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft aan niet tevreden te zijn met hun slaapkwaliteit, maar neemt hiervoor geen maatregelen. 

Onderzoek | 26 maart 2019
26 maart 2019

De status van IT in de zorgbranche

95% van de zorgmanagers en 79% van de IT-specialisten vindt dat de communicatie tussen zorgverleners en/of tussen afdelingen binnen hun eigen organisatie efficiënter kan.

Onderzoek | 26 maart 2019
26 maart 2019

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

In de Week van het Geld leren leerlingen op school omgaan met geld. Door kinderen al jong om te leren gaan met geld, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd.

Onderzoek | 25 maart 2019
25 maart 2019

TV-reclamemarkt groeit 3 procent

De TV-reclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op € 821 miljoen. Hiermee stijgt de markt met 3% in vergelijking met 2017.

Onderzoek | 21 maart 2019
21 maart 2019

Ipsos voert wederom exitpolls uit

Als de stembussen sluiten is daar om 21.00 uur: de uitslag van de exitpoll. In 1967 werd de eerste exitpoll gehouden. Inmiddels is de exitpoll een vast onderdeel van de verkiezingsuitzending van de NOS. Ipsos voert bij vrijwel alle verkiezingen een exitpoll voor de NOS uit.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Nu per saldo positief oordeel Klimaatakkoord

Het oordeel over het concept-Klimaatakkoord is – na de doorrekening van het CPB en PBL en de door het kabinet aangekondigde wijzigingen – omgeslagen van per saldo negatief naar per saldo positief.

Onderzoek | 19 maart 2019
19 maart 2019

Coalitie moet op zoek naar nieuwe partners in de Eerste Kamer

In de peilingen is de coalitie haar meerderheid in de Tweede Kamer al een tijdje kwijt. Nu is dit geen opvallend fenomeen. Regeren in Nederland eist zijn tol. Coalitiepartijen worden steevast afgerekend op regeringsdeelname. ChristenUnie is tot op heden de uitzondering op de regel.

Ook de laatste bytes ontvangen?