Actueel | 04 april 2024
04 april 2024

Feeddex en Duitse CX-specialist moveXM bundelen krachten

Feeddex en dochteronderneming 5-sterrenspecialist zijn overgenomen door de internationale customer experience-specialist moveXM. Bij Feeddex en moveXM werken vanaf nu zo’n 100 professionals aan het verbeteren van de klant- en medewerkersbeleving van meer dan 2000 ondernemingen. De overname is volgens Holger von Seherr-Thoss, CEO van moveXM, een strategische stap in de missie om bijzondere CX-oplossingen te…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

René Zeedijk benoemd tot bestuurslid NMO

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft René Zeedijk (52) benoemd tot nieuw bestuurslid. Hij neemt zitting namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX). Zeedijk is sinds 2022 adjunct-directeur Digital Sales & Head of SIM Advertising bij DPG Media.  René Zeedijk was in het verleden actief als commercieel directeur bij Radio 538 en Talpa Radio. In 2008 stapte…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

Ruigrok-round table: de kracht van inclusief onderzoek

Op het MIE van 13 en 14 maart was Ruigrok, in de persoon van Jesca Dembinski, verantwoordelijk voor de round tables over inclusief onderzoek. Sessies die goed werden ontvangen, zo goed dat er een online herhaling komt. Jesca blikt erop terug en nodigt je uit voor de volgende meeting. Veel van mijn blogs gaan over…

Actueel | 02 april 2024
02 april 2024

Ladies of Data viert vijfjarig bestaan met evenement

Op 16 april 2024 vindt de vijfde editie plaats van het evenement ‘Ladies of Data’. Plaats van handeling: JADS Mariënburg, ‘s-Hertogenbosch. Ladies of Data heeft zich sinds de lancering opgeworpen als een platform dat vrouwen in de data-science-sector samenbrengt en ondersteunt. Ladies of Data is een jaarlijks evenement dat vrouwen in data-science samenbrengt voor kennisuitwisseling…

Actueel | 28 maart 2024
28 maart 2024

Education Day – Data Strategy & Data Driven Marketing

Kom naar de Education Day, een sessie exclusief voor docentleden en in onderwijs geïnteresseerden van het Data & Insights Network en NIMA. Thema: Data Strategy & Data Driven Marketing. Een niet te missen middagprogramma op 18 oktober a.s. van 14.00 tot 16.35 uur (met borrel na). Gratis voor D&IN-leden!  Programma 14.00 – 14. 10 uur |…

Actueel | 28 maart 2024
28 maart 2024

Van welke marktonderzoektermen moeten we af?

De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

Afspraken nodig bij aansturen medewerkers via Al

Binnen bedrijven en organisaties moeten werkgevers en werknemers in gesprek over de inzet van AI en data bij het aansturen van medewerkers. Dat is de conclusie van het rapport ‘Eigen ritme of algoritme’ van TNO en het Rathenau Instituut. Algoritmisch management is een fenomeen dat vooral bekend is in de platformeconomie waar werknemers vaak worden…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

OpenAI wil dit jaar GPT-5-lanceren

ChatGPT-maker OpenAI is van plan om dit jaar nog de nieuwste versie GPT te lanceren, versie 5. De gratis versie van ChatGPT draait op GPT-3.5 en zou zijn getraind op ongeveer 175 miljard parameters, GPT-4 op 100 biljoen.   ChatGPT-5 zou rond de zomer live moeten gaan, hoewel veiligheidstests de lancering kunnen vertragen. Waarschijnlijk wil…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

DVJ Insights ontvangt tweede FD Gazelle Internationaal

DVJ Insights heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de FD Gazelle International ontvangen. Deze prijs is bedoeld voor bedrijven die een consistente internationale groei laten zien, en die een jaarlijkse groei hebben van minimaal 25% in het buitenland. Verder dien je ook een FD Gazelle voor de binnenlandse markt te hebben behaald. De nominatielijst bevatte…

Actueel | 26 maart 2024
26 maart 2024

JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’

Afgelopen donderdag lanceerde de buitenreclamebranche ‘BRO Next’. Een nieuw bereiksonderzoek, onder toezicht van JIC BRO tot stand gekomen. Daarmee krijgen Out of Home-exploitanten, adverteerders en mediabureaus gedetailleerd inzicht in het bereik van ruim 57.500 reclameobjecten van de tien deelnemende exploitanten. BRO Next kent een groot aantal verbeteringen ten opzichte van het vorige buitenreclame-onderzoek. Het meest…

Actueel | 21 maart 2024
21 maart 2024

NMO publiceert Mediatrends 2023

Onlangs publiceerde het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de derde editie van NMO Mediatrends. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. NMO Mediatrends vormt ook de basis voor de samenstelling van de doelgroepen in de onderzoeken waar panels worden gebruikt (kijken, luisteren en online). Voor deze derde…

Actueel | 21 maart 2024
21 maart 2024

Hoe AI de reclamebureaus onder druk zet

Bijna twee derde (63%) van de chief marketing officers (CMO’s) is van plan om het komende jaar AI in te zetten 55% verwacht dat daardoor de samenwerking met het reclamebureau zal veranderen. AI zet ook de reclamewereld op zijn kop en de werkwijze van bureaus moet veranderen. Dat is de mening van Priscilla Kim, APAC…

Ook de laatste bytes ontvangen?