Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

MRS updates data transfer guidance

The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).

Actueel | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Terwijl heel Nederland geniet van het mooie weer, zetten wij de puntjes op de i

Nog 3 weken en dan is het al zover! Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van data science, analytics en insights.

Actueel | 06 augustus 2020
06 augustus 2020

MOA verhuist naar nieuw kantoor

MOA, het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is verhuist naar een nieuw kantoor.

Het uitzicht vanaf de 13e verdieping zal gemist worden, maar verder is de MOA enorm blij met het nieuwe kantoor op Amsterdam Sloterdijk.

Actueel | 16 juli 2020
16 juli 2020

Online sector steunt certificeringsprogramma Privacy Verified

Aanbieders van diensten in de online sector zijn sterk met elkaar verweven. Om te garanderen dat de privacy van de gebruiker in de gehele online keten is geborgd, heeft ICTRecht in samenwerking met verschillende relevante brancheorganisaties het certificeringsprogramma Privacy Verified in het leven geroepen.

Actueel | 16 juli 2020
16 juli 2020

City of Amsterdam, VU and UvA launch a lab for social artificial intelligence

The Civic AI Lab (CAIL) will investigate and overcome the negative side effects of AI on the equality and fair opportunities of citizens in the city. It is a collaboration between the City of Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam (VU) and the University of Amsterdam (UvA).

Actueel | 08 juli 2020
08 juli 2020

Vier keer Augmented Reality

Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.

Actueel | 02 juli 2020
02 juli 2020

Een frisse start na de zomer!

Laat je inspireren en motiveren tijdens een van de MOA (digitale) trainingen, sessies of events! Ontdek het programma-aanbod voor na-de-zomer 2020 of bekijk het actuele aanbod op moa.nl

Actueel | 02 juli 2020
02 juli 2020

Het is komkommertijd, doe er je voordeel mee!

Tijdens de zomerperiode is het altijd rustig op de redacties qua nieuwsaanbod. Hét moment voor jou dus om je nieuwsberichten, blog of artikelen te laten plaatsen op onze website, socials of in onze nieuwsbrief. Bovendien plaatsen we je bericht natuurlijk ook op onze nieuwe platform, waar we op dit moment de laatste hand aan leggen.

Actueel | 01 juli 2020
01 juli 2020

SWOCC lanceert digitale kennisbank

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie lanceerde 22 juni jl. een nieuwe website. SWOCC viert dit jaar haar 25-jarige jubileum en wil met de digitale kennisbank nog beter bijdragen aan gefundeerde inzichten voor het marketing- en communicatievak. Je vindt er content in de vorm van blogs, verslagen van evenementen, de SWOCC Selectie en toegang tot de belangrijkste inzichten en praktische implicaties van de publicaties.

Actueel | 01 juli 2020
01 juli 2020

Bureaus in coronatijd ‘Herwaarderen van wat je hebt’

We zijn de 1 juli voorbij, en er mag weer iets meer. De winkelomzetten nemen toe, het buitenleven bloeit op…, maar hele takken van bedrijven zien nog weinig licht aan de horizon. Hoe zit dat in onze branche? We vroegen het weer aan twee bureaus. ‘Data- of inzichtgedreven werkwijzen gaan niet overboord.’

Actueel | 01 juli 2020
01 juli 2020

Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering

De coronacrisis gaat eerst en vooral over onze gezondheid. Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat we ook voor een immens economisch en maatschappelijk vraagstuk staan. Toch is er nog een ander aspect waarom we ons deze crisis straks zullen herinneren: de enorme potentie van digitalisering en de vlucht die talloze online applicaties hebben genomen om het dagelijks leven aan de gang te houden.

Actueel | 01 juli 2020
01 juli 2020

MOA presenteert geheel herziene versie Proeven van succes

De zesde, geheel gewijzigde druk van het boek Proeven van succes van Joep Brinkman is uit! Een boek met de nieuwste inzichten en visies ten aanzien van het sensorisch onderzoek. Voor de (ervaren) sensorische onderzoeker, maar ook voor eenieder die in zijn of haar studie of werk met smaakonderzoek, voedingsmiddelentechnologie of Food Marketing te maken krijgt. 

Ook de laatste bytes ontvangen?