Actueel | 15 september 2020
15 september 2020

Stappenplan voor young talents

De Nederlandse Vereniging voor Farma Managers (NVFM) biedt young talents een driestappenplan om hun carrière verder te ontwikkelen - vooral mensen die behoefte hebben aan deskundige begeleiding en bruikbare handvatten. Het stappenplan geeft antwoorden op vragen van young talents (wie ben ik, waar wil ik naartoe, hoe realiseer ik mijn doelen?), biedt support van een...
Actueel | 15 september 2020
15 september 2020

De waarde van online content

Sinds 2019 bepaalt het bureau Return on Content wat de waarde is van online content voor het merk en hoe dat kan worden geoptimaliseerd. Intussen zijn er 12.000 respondenten die content van websites, online magazines, productpagina’s, how-to content en online video hebben beoordeeld. De database bevat data van ruim 60 merken uit 10 branches. Hierdoor...
Actueel | 15 september 2020
15 september 2020

KVK zoekt nieuwe partner klantonderzoek

KVK is voornemens om binnenkort met een aanbesteding van start te gaan voor het vinden van een nieuwe partner voor klantonderzoek. Eind februari 2021 verloopt de huidige raamovereenkomst. Om meer informatie te verkrijgen over de markt en bestaande leveranciers doet KVK een marktconsultatie. Daarin gaat KVK o.a. op zoek naar de ontwikkelingen op het gebied...
Actueel | 15 september 2020
15 september 2020

Arbeidsmarkt & corona

Het effect van de coronacrisis op de aanbodzijde van de arbeidsmarkt is vooralsnog beperkt, zo blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Veel jongeren en flexwerkers verloren hun baan, maar een groot deel vond ook weer snel nieuw werk. De grootste (gedrags)verandering is te zien bij de arbeidsmarktactiviteit: minder mensen zijn actief op zoek naar...
Actueel | 14 september 2020
14 september 2020

Het moment van de waarheid: wie winnen de felbegeerde MOAwards dit jaar?

Op vrijdag 25 september is het zover: de winnaars van de MOAwards 2020 worden dan eindelijk bekendgemaakt! De feestelijke uitreiking vindt plaats van 16.00 – 16.45 uur in De Hallen Amsterdam, maar door de corona-maatregelen is hier beperkt plek. Natuurlijk zorgen we daarom voor een gratis livestream, zodat iedereen de uitreiking alsnog kan volgen en...
Actueel | 10 september 2020
10 september 2020

Personalisatie …, en hoe zit het met privacy en ethiek?

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. In Clou magazine leverden ze zeer regelmatig bijdragen. We gaan er op dit platform mee door. Deze keer een artikel over marketingcommunicatie. Er is tegenwoordig een breed spectrum aan gegevens over consumenten beschikbaar voor marketingdoeleinden. De data kun...
Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

Nieuw! Daily Data Bytes!

Het is een historisch jaar, er is nogal wat overhoop en onderuit gehaald. Wij hebben er volop aan meegedaan. En ziehier het resultaat. Velen van jullie die deze nieuwsbrief openen zijn bekend met Clou magazine en de wekelijkse ClouToday. We hebben ze omgevormd tot een nieuw platform. Tot een site die je op elk moment...
Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

Grove taal in de chatbot

Over de voordelen van een AI-gedreven klantenservice zijn gebruiker en aanbieder het niet helemaal eens: klanten zien er namelijk niet echt de voordelen van in, terwijl bedrijven het juist als dé oplossing zien om problemen op te lossen en om resultaten te leveren. Wat is er nodig om deze discrepantie te overbruggen? Softwarebedrijf Freshworks vroeg...
Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

CBS lanceert dashboard over welvaart

Niet eerder mat het CBS zo’n sterke krimp van de economie als die in het tweede kwartaal. En dat terwijl we tot half maart nog een lange periode van hoogconjunctuur beleefden. Welke impact heeft de crisis op de samenleving, en op onszelf? Aan het CBS is vanuit het coronaoverleg van de Sociaal Economische Raad gevraagd...
Actueel | 08 september 2020
08 september 2020

Column Lidwien van de Ven – Een leven lang leren

Hoe een masteropleiding na een carrière van 30 jaar mijn werk veranderde (deel 1) Het ontbreekt vaak niet aan expertise en inzet op de werkvloer, maar toch is implementatie van innovatie een moeizaam proces. Heel veel goede wil, inzet en regie gaan op deze wijze verloren. Wat zijn de oplossingen? Hoe kan het beter? Wat...
Actueel | 03 september 2020
03 september 2020

Game on/off

Welkom bij deel 1 van Myth Busters, een maandelijks blog waarin wij de jubelverhalen over innovaties of succescases even aan ons voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen vaak voor zoete koek slikken. Tekst Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen Niet omdat het kan, maar omdat...
Actueel, Best practices | 02 september 2020
02 september 2020

Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum

Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.

Ook de laatste bytes ontvangen?