De stand van het vak – Covid versnelt de trends
Brilliant new products: consumer match or mismatch?
De drie genomineerden voor de MOAward Insights Scientist van het jaar, geven 10 september 2020 hun presentatie over het Topic of the Year “Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?” via Microsoft Teams. De jury zal na het symposium de uiteindelijke winnaar kiezen. De winnaar wordt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards, op 25 september, bekendgemaakt.
Tot ziens, Auf Wiedersehen, See you, Au Revoir, Arriverderci, Hasta la Vista
En dan is het moment daar. Dit is de laatste ClouToday. 310 edities hebben we met veel plezier gemaakt. Nu zwaaien we af. Maar niet getreurd, vanaf volgende week gaat ons nieuwe platform live met dito nieuwsbrief. Dat wil je niet missen!
Nieuwe Verzamelwet Gegevensbescherming
Sinds 2018 zijn de AVG en de Nederlandse Uitvoeringswet AVG in werking zijn getreden. De ervaringen met de privacyregels zijn geïnventariseerd en de regering wil naar aanleiding van deze ervaringen een aantal aanpassingen in de privacyregels doorvoeren.
Als de zomervakanties er weer op zitten, gaan wij live!
En dat duurt nog maar 2 weken. Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
The Privacy Collective start rechtzaak tegen Oracle en Salesforce
The Privacy Collective – een stichting die optreedt tegen schending van privacyrechten – verwijt de technologieconcerns onder meer de gegevens van miljoenen Nederlandse internetgebruikers onrechtmatig te verzamelen en te verwerken.
Dynata buys Sharpr
Data and insights business Dynata (US) has acquired knowledge management platform Sharpr as it looks to extend its insights platform. Following the acquisition, Dynata will integrate the Sharpr technology into its platform, allowing customers to share research internally and externally.
Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership
De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.
MRS updates data transfer guidance
The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).
Terwijl heel Nederland geniet van het mooie weer, zetten wij de puntjes op de i
Nog 3 weken en dan is het al zover! Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van data science, analytics en insights.
MOA verhuist naar nieuw kantoor
MOA, het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is verhuist naar een nieuw kantoor.
Het uitzicht vanaf de 13e verdieping zal gemist worden, maar verder is de MOA enorm blij met het nieuwe kantoor op Amsterdam Sloterdijk.
Online sector steunt certificeringsprogramma Privacy Verified
Aanbieders van diensten in de online sector zijn sterk met elkaar verweven. Om te garanderen dat de privacy van de gebruiker in de gehele online keten is geborgd, heeft ICTRecht in samenwerking met verschillende relevante brancheorganisaties het certificeringsprogramma Privacy Verified in het leven geroepen.