Top tips: setting boundaries for working from home
Het MRS Flex Forum waarbij de Britse research professionals zich aangesloten hebben, ondersteunt haar leden met handige tips & tools voor thuiswerken in corona-tijd.
PvKO verwelkomt twee nieuwe bestuursleden
Platform voor Klantgericht Ondernemen heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd. Angéline Maas, Vice President Customer Services DHL en Berend-Jan Rietveld, Head of Passenger Experience Schiphol.
Gezocht: bijdragen!
Op dit moment werken we hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet.
Met dit nieuwe platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek voor alle ontwikkelingen in ons vakgebied.
De nieuwe CMI-manager – Meer creativiteit, meer impact
Al jaren is er een aanzienlijke groei in de hoeveelheid data die we tot onze beschikking hebben. Maar met de groei neemt ook de ergernis onder marketeers toe over de moeilijkheid om met al die data echt iets nuttigs te doen. Tijd voor een nieuw tijdperk: het tijdperk van creativiteit. Dat vinden Durk Bosma, Patrick Bruin en Sjoerd Koornstra, die er een serie van drie artikelen over schreven. Dit is de eerste, de twee volgende kun je lezen vanaf begin september.
Bureaus in coronatijd 'Aandacht voor merken met een menselijke kant'
De vraag hoe het bureaus vergaat in deze tijd, en hoe ze de toekomst zien, blijft interessant, maar we wilden deze keer ook weten of bureaus gedragsverandering zien over een langere termijn. We doen dus een beroep op kennis en inzichten en daarom nodigden we twee Kennispartners van Clou uit om te reageren. ‘We herwaarderen de wereld om ons heen.’
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een nieuw platform, met relevante berichten uit jouw vakgebied
Achter de schermen werkt de redactie hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet. Met dit platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
(Remote) Design Sprint 2.0
Weinig staat vast en niets is zeker, in een crisis als deze. Die onzekerheden vragen om versnelling op het gebied van innovatie. Om relevant te blijven moeten veel organisaties in rap tempo op zoek naar manieren om hun businessmodel aan te passen of te vernieuwen. Maar hoe doe je dat? De Design Sprint is een effectieve aanpak om de potentie van nieuwe (business)ideeën te valideren.
Belangrijkste skills voor de insights professional van de toekomst
GreenBook heeft de 26e editie van het Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd genaamd Insights Practice Report over het jaar 2019.
De smaak naar meer..
Wil jij meer weten over de meerwaarde van Sensorisch Onderzoek voor jouw bedrijf? Inholland Academy biedt in samenwerking met de MOA vanaf begin september de introductiecursussen Sensorisch Onderzoek aan.
300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten
De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.
We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.
DDMA barometer toont omzetdalingen en digitalisering door coronacrisis
44% van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41% is de omzet gelijk gebleven. Dat blijkt uit de DDMA Barometer, waarvoor 70 leden van branchevereniging DDMA zijn ondervraagd.
Adverteren en meten zonder cookies kan dat?
Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?