'Het moet ergens over gaan, meer dan ooit' – Drie bureaus in coronatijd
Sinds maandag mogen we weer naar het terras, met 30 personen naar het theater, en hier en daar demonstreren. De sfeer wordt losser, maar we zitten nog middenin het niet-normale. We laten er weer drie bureaus over aan het woord, met v.l.n.r.: Gaby Siera (Beautiful Lives), Tanya Martinus (Magis marketing & research) en Daniella Roymans en Mirjam Paternotte (Mare). ‘Het is tijd om zaken aan te scherpen.’
Customer Experience Management in coronatijd
Wat doet de coronacrisis nu en later met Customer Experience Management? Volgens prof.dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam, heeft CX Management ‘de wind in de zeilen’ zo schrijft hij in zijn blog.
Ondertussen bij ons op de redactie
Het kantoor van de redactie ziet er momenteel nog behoorlijk verlaten uit. Maar schijn bedriegt! Vanaf onze thuiswerkplekken wordt er juist extra hard gewerkt. Niet alleen maken we de ‘normale’ ClouToday, zoals die iedere week weer in je mailbox valt, maar we werken ook aan een heel nieuw platform.
Wat kun je doen met SEO in de coronacrisis?
Hoe ga je om met je SEO-inspanningen ten tijde van de coronacrisis? Rolf de Rode, Netprofiler, beschrijft in zijn blog wat je kunt doen met SEO in deze tijd.
Speciaal Effie Awards seizoen 2020 gaat van start
Het nieuwe Effie Awards seizoen is officieel geopend. Adverteerders en bureaus kunnen alle cases die buitengewone resultaten laten zien inzenden om de effectiviteit van het vakgebied te eren en vieren, juist in deze tijd. VEA en BvA geven hoge kortingen in het coronajaar; leden kunnen zelfs kosteloos inzenden.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
De insights sector maakt zich op voor omzetverlies
Volgens ESOMAR staat de insights sector een verlies in omzet te wachten van 18,7 miljard USD als gevolg van de Covid-19 pandemie. ESOMAR baseert zijn gegevens op een onderzoek onder 2.889 professionals uit 127 landen.
‘Namens Nederland’ niet namens de Nederlander
Op het platform ‘Namens Nederland’ staat een enquête waar elke Nederlander aan kan deelnemen. Je kunt je mening geven over mogelijke scenario’s om de coronacrisis in de hand te houden en naar de uitgang te leiden. Maar hoe zit het met de methode van enquêteren? Er is nogal wat kritiek uit de wetenschap en het vak. Ook bij Peter Mulder, die er een bijdrage over schreef.
Face-to-face onderzoek weer mogelijk met MOA-richtlijn voor 1,5 meter marktonderzoek
De versoepeling van de coronamaatregelen per 11 mei betekent dat face-to-face onderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief, weer mogelijk is. Met een pakket voorzorgsmaatregelen, om besmetting te voorkomen, kunnen de onderzoek- en selectiebureaus weer respondenten uitnodigen en bezoeken. De richtlijn geeft handvatten voor het face-to-face onderzoek proces van selectie, ontvangst tot en met uitvoering van het marktonderzoek. Hiermee is face-to-face onderzoek weer goed mogelijk.
Heb elkaar lief, zowel kwanti- als kwalitatief
Ben jij gespecialiseerd in kwantitatief gebruikersonderzoek? En twijfel je aan de waarde van kwalitatief gebruikersonderzoek? Of juist andersom? Dat is geen vreemde gedachte, aangezien het om twee tegenovergestelde manieren van denken en werken gaat. Daardoor is het soms lastig de waarde van elkaars werk in te zien.
Hoe realiseer je met content meer impact op je merk en conversie?
Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel. Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.
Sterker, duurzamer, digitaler – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona
De coronacrisis duurt nog wel even voort. Over een week of twee horen we of er wat minder lockdown komt. Hoe vergaat het intussen de bureaus? We legden opnieuw drie bureaudirecteuren een aantal vragen voor (zie ook ClouToday van 16 april). Het zijn (v.l.n.r.) Daan Versteeg van Ipsos, Edgar de Beule van Markteffect en Martin de Munnik van Neurensics. En ja, ze zijn van de drie bureaus die zijn genomineerd voor de MOAwards voor bureau van het jaar.
ESOMAR moves to boost insights sector Covid-19 role
ESOMAR has called on national government and business leaders who commission research to regard data as an ‘essential source’ in understanding citizens during the Covid-19 pandemic; and has launched two related data-sharing initiatives.