Actueel | 01 september 2021
01 september 2021

Quantilope’s Insights Automation platform

New study finds the Total Economic Impact™ of quantilope’s Insights Automation platform can provide researchers a 319% ROI over a three year period. You can experience quantilope’s Insights Automation platform at Best of MIE. A commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of quantilope in June 2021 found that brands can receive net benefits...
Actueel | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

Humanizing data in een data-gedreven wereld

Hoe combineren Ipsos en VodafoneZiggo behavioural science en data-science om krachtige marketinginterventies op maat te ontwikkelen. Je hoort er alles over in de Best of MIE-presentatie van Patricia Verhoelst van Ipsos en Jan Zwang van Vodafone Ziggo op 22 en 23 september a.s. En Paulien Schieven van Ipsos schreef er het volgende verhaal over. Sneller,...
Actueel | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

De succesverhalen van Qmusic en Stichting Kinderpostzegels

Ontdek alles over de Qmusic engagement success story naar betekenisvolle radio en hoe je in coronatijd toch een zeer succesvolle Kinderpostzegels-actie kunt neerzetten. Fleur Prooij (MARE) - Jorn Agterberg (Qmusic) Betekenisvolle radio door diepgaande verbinding met luisteraars. Hoe doe je dat op een succesvolle manier? Het geheim van Qmusic zit in het centraal stellen van...
Actueel | 30 augustus 2021
30 augustus 2021

Engeland wil AVG-regels hervormen

De Britse regering is voornemens om af te wijken van sommige onderdelen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Tegelijkertijd werd bekend dat de Nieuw-Zeelandse privacycommissaris John Edwards de volgende Britse informatiecommissaris zou kunnen worden. In een interview met de Telegraph zei staatssecretaris Oliver Dowden dat de rol van informatiecommissaris evenwicht moet brengen tussen het beschermen...
Actueel | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Michiel Dullaert en Tim Zuidgeest bijten spits Best of MIE af

Met hun inspirerende en bestbeoordeelde sessies over datavisualisatie en neuromarketing openen zij Best of MIE ’21 op 22 en 23 september Live in de Jaarbeurs. Ontdek alles over de manier om impact te maken in presentaties, of kruip in het brein van je (website) bezoeker en neem de onbewuste hobbels in je customer journey weg....
Actueel | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

Over een andere boeg

Na een mooie carrière in de onderzoekswereld (o.a. Motivaction, Heineken, ABN-AMRO) besteedt Henk Eising nu een deel van zijn tijd aan vrijwilligerswerk in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam (AVL). Daar vervoert hij patiënten van de verpleegafdeling naar onderzoeks- en behandelkamers. En weer terug. Mooi en dankbaar werk, vindt hij. En je maakt het...
Actueel | 16 augustus 2021
16 augustus 2021

AP publiceert aanbevelingen voor smart cities

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) publiceert aanbevelingen voor de ontwikkeling van zogenoemde smart city-toepassingen. De aanbevelingen zijn bedoeld voor gemeenten die met slimme sensoren en meetapparatuur data in de openbare ruimte verzamelen of dat van plan zijn. In mei en juni schreven we al uitgebreid over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens oplegde aan de gemeente...
Actueel | 16 augustus 2021
16 augustus 2021

Eerste Data Science Film Festival ter wereld in Den Bosch

Van 26 t/m 29 augustus 2021 vindt het eerste International Data Science Film Festival plaats, het eerste filmfestival ter wereld dat zich volledig richt op Data Science en AI. Het IDSFF strijkt neer in het Mariënburgklooster, de thuisbasis van Jheronimus Academy of Data Science (JADS), in het centrum van 's-Hertogenbosch. Het festival biedt vier dagen...
Actueel | 15 augustus 2021
15 augustus 2021

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Actueel | 09 augustus 2021
09 augustus 2021

Simpel

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je elke reclamecampagnes kunt ‘valideren’ met één model. ‘The definition of genius...
Actueel | 09 augustus 2021
09 augustus 2021

Ook marktonderzoek moet rol spelen in oplossen klimaatprobleem

Onderzoekers in de UK vinden dat de sector verantwoordelijkheid moet nemen rond klimaatverandering. Maar hoe je actie onderneemt is niet duidelijk, volgens een enquête van het Insight Climate Collective. De online enquête werd in het voorjaar gehouden onder ruim 500 onderzoeks- en insights professionals in de UK. De meerderheid van de respondenten (94%) was het...
Actueel | 12 juli 2021
12 juli 2021

Peiling diversiteit en inclusie nog open tot 31 juli

De eerste wereldwijde peiling over diversiteit en inclusie in de marketing- en communicatiebranche ging op 1 juli in Nederland van start. De looptijd van de peiling is verlengd. Meedoen is nog mogelijk tot 31 juli Laat je stem horen in deze enquête van 15 à 20 minuten en vul de All-In Monitor hier in. Je...

Ook de laatste bytes ontvangen?