4 ways for research to leave the twilight zone in 2020
2020, a pivotal year which has set its time mark on many business strategies and plans over the past years. How many companies have set up a 2020 Strategy over the last decade? Tried to envision how their business will look by then? Made plans to anticipate potential futures? And now… 2020 is just around the corner.
Medewerkers missen marketing-mindset
Waar (massa-)mediale merkcommunicatie zoals advertising beloften doet over een merkervaring, dragen medewerkers zorg voor de daadwerkelijke ervaringen van klanten. Om die reden verdienen contactmedewerkers (die op dagelijkse basis contact verzorgen met klanten) zoals baliemedewerkers, conducteurs en huisartsen wat meer aandacht van marketeers.
Top 50 Onderzoekbureaus: Wederom goed jaar voor marktonderzoekbureaus
De marktonderzoekbureaus hebben wederom een prima jaar achter de rug. Ook in 2019 zette de groei van de markt zich voort. 67% van de marktonderzoekbureaus zag zijn omzet in 2019 toenemen, slechts 11% van de bureaus zag de omzet in 2019 dalen.
Is de onderzoeker lost in de cloud? Op weg naar regulering en regie
Ambities en doelen worden vaak gevat in kernachtige motto’s. De Olympische sporters gaan voor ‘sneller, hoger, sterker’. In de politiek gold enige tijd het streven naar spreiding van inkomen, macht en kennis. En in ons ons vakgebied was begin van deze eeuw ‘sneller, goedkoper en beter’ het adagium. Wij kijken wat daarvan is terechtgekomen. Maar we richten ook de blik naar voren: hoe valt de naaste toekomst te karakteriseren?
Gouden kansen bij de zilveren generatie
De bevolkingspiramide van het CBS is zijn oorspronkelijke figuur allang verloren: in tegenstelling tot de vorige eeuw vormen jongeren niet langer de meerderheid. Nederland heeft meer ‘generation silvers’ dan millennials, en in de komende decennia zal het aantal senioren blijven groeien. Marketeers krijgen meer oog voor deze oudere doelgroep, maar de doorvertaling naar een effectieve strategie ontbreekt. Een gemiste kans volgens Pieter Paul Verheggen van Motivaction.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Naast DeMedia100 is ook DeMarketing100 bekend gemaakt
Onlangs is de DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd invloedrijkste mensen in de Nederlandse media, net als acht deellijsten, waarvan DeMarketing100 en DeProducenten50 dit jaar voor het eerst uitkwamen. DeMedia100 wordt vastgesteld op basis van onderzoek dat wordt uitgevoerd door MediaTest.
VBO en MOA bieden petitie aan over de rolverdeling CBS en marktpartijen
Verening voor Beleidsonderzoek en MOA hebben 3 december jl. een petitie angeboden aan de voorzitter mw. Diks en leden van de Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat. Binnenkort voert deze commissie met het VSO overleg over de rolverdeling tussen het CBS en de marktpartijen.
Accepteer het en doe wat met je data
Hoe komt het toch dat veel bedrijven nog steeds met de basics bezig zijn? Het goed implementeren van tools, het verzamelen van de juiste data, datakwaliteit en afdelingen op één lijn krijgen qua tools en het gebruik ervan. Doen we nu eigenlijk wel wat met alle data die we verzamelen of blijven we maar verzamelen?
Acting on your analytics data in an increasingly cookieless world
WeiWei Liu-Schröder, Sr. Solutions Engineer at Google for GA 360, gaf tijdens het Digital Analytics Congres een van de keynotes waarin zij voorbeelden gaf hoe je ondanks alle veranderingen door bijvoorbeeld ITP nog steeds interessante acties met je data kunt verrichten en relevant kunt zijn.
Pas op met alle data die je kan verzamelen
We verzamelen veel data tegenwoordig. Dit wordt ons steeds makkelijker gemaakt met tools als Google Analytics en Google Tag Manager. Maar zorgen deze tools ook voor een goede kwaliteit aan data?
Hoeveel PE-punten heb jij al?
Registreer je PE-punten in ‘MijnMOA’ en word MOA Qualified Insights Professional! Met het MOA Permanente Educatie (PE) programma behaal je punten voor gevolgde opleidingen, trainingen, workshops en andere vormen van educatie/kennis overdracht. Wanneer deze binnen het vakgebied van Marketing Insights, Onderzoek en Analytics vallen, kun je de PE-punten hiervan laten registreren in jouw persoonlijke PE-overzicht “Mijn MOA”.
Hoe mature is jouw data- en insightsmanagement?
Steeds meer bedrijven houden zich bezig met insights. Data uit vele bronnen worden gecombineerd en in inzichtelijke adviezen aan de board vertaald. De status van het data- en insightsmanagement systeem binnen de organisatie is per bedrijf anders gestructureerd, kent andere accenten en toont zich in verschillende verschijningsvormen. In welke fase van professionalisering zit jouw organisatie en hoe verhoudt zich dat met andere vergelijkbare bedrijven?