Actueel | 11 maart 2020
11 maart 2020

Je klant in beeld: het verhaal achter de cijfers

Onderzoeksrapporten zijn vaak saai, omdat er weinig emotie in zit. Lore Elzinga, School of Insights, geeft aan in haar blog waarom boodschappen in de vorm van een verhaal overtuigender zijn. Verhalen roepen empathie op, waardoor de boodschap eerder blijft hangen.

Actueel | 11 maart 2020
11 maart 2020

Hoe zit het met de privacy in geval van corona?

Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het corona-virus. Het RIVM en de Rijksoverheid geven informatie over wat je wel en niet mag doen. Werkgevers vragen medewerkers om thuis te blijven vanwege corona. Maar onder de AVG mag je toch geen medische gegevens vewerken als werkgever? Hoe zit het met de privacy in het geval van een epidemie?

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Takeaway snelst groeiende bedrijf van top 250

Takeaway.com kreeg de Gouden Groeier Award uitgereikt door Mona Keijzer, staatssecretaris van het Ministerie van EZK. De top 250 is een lijst van snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens 5 miljoen euro omzet. In deze lijst zijn ook Markteffect en DVJ Insights te vinden.

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Samenwerking MOA en Inholland Academy in cursussen Sensorisch Onderzoek

Expertise Center MOA en Inholland Academy zijn een samenwerking gestart in het cursusaanbod Sensorisch Onderzoek. Doel van deze samenwerking is het verhogen van het kennisniveau op gebied van sensorisch onderzoek van medewerkers in voedingsmiddelenbedrijven.

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Agile aanpak maakt werken leuker

Agile werken in multidisciplinaire teams maakt werken leuker enzorgt dat je klant beter bediend wordt. Het is een belangrijke conclusie uit het onderzoek van Mike Hoogveld naar het effect van agile werken op de dienstverlening voor klanten. Hij promoveerde onlangs aan Nyenrode Business Universiteit.

Actueel | 04 maart 2020
04 maart 2020

Boete voor tennisbond vanwege verkoop van persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt tennisbond KNLTB een boete op van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsoren.

Actueel | 04 maart 2020
04 maart 2020

Google's zoekresultaten in een nieuw jasje

De zoekresultaten van Google zien er weer eens anders uit. En niet alleen dat, de afgelopen weken kwam Google ook met de nieuwe sectie ‘Populair’ in de zoekresultaten. Rolf de Rode, Netprofiler belicht in zijn blog deze wijzigingen en wat betekenen ze?’

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Data driven marketing: how to avoid the dead-end roads

Data and metrics are more important than ever for commercial decision making. But some areas within the field decrease marketing effectiveness. According to Robert van Ossenbruggen ‘It’s time to rethink how data is going to help brands grow’.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Why 'research'​ leads marketers astray

Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Check je A/B-testen op Sample Ratio Mismatch met de SRM checker

Tijdens het Digital Analytics Congres 2019 sprak Annemarie Klaassen in haar 10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren al over SRM (Sample Ratio Mismatch). Controleer of je bezoekers wel evenredig worden verdeeld over variant A en B. Als dit ver uit een loopt is er iets aan de hand. Een valide test zul je dan niet draaien. Een veel voorkomend probleem waar we vaak niet bij stil staan en waardoor je A/B-test waardeloos wordt. Er is een oplossing.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Europese Commissie presenteert strategie voor data en Artificial Intelligence

De Europese Commissie heeft onlangs haar ideëen en acties over de digitale transformatie in Europa gepubliceerd. De Europese Commissie hoopt hiermee een strategie gevonden te hebben die voor heel Europa gaat werken.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Effectief communiceren

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy “Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties” met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

Ook de laatste bytes ontvangen?