Actueel | 25 augustus 2021
Michiel Dullaert en Tim Zuidgeest bijten spits Best of MIE af
Met hun inspirerende en bestbeoordeelde sessies over datavisualisatie en neuromarketing openen zij Best of MIE ’21 op 22 en 23 september Live in de Jaarbeurs. Ontdek alles over de manier om impact te maken in presentaties, of kruip in het brein van je (website) bezoeker en neem de onbewuste hobbels in je customer journey weg....
Actueel | 18 augustus 2021
Over een andere boeg
Na een mooie carrière in de onderzoekswereld (o.a. Motivaction, Heineken, ABN-AMRO) besteedt Henk Eising nu een deel van zijn tijd aan vrijwilligerswerk in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam (AVL). Daar vervoert hij patiënten van de verpleegafdeling naar onderzoeks- en behandelkamers. En weer terug. Mooi en dankbaar werk, vindt hij. En je maakt het...
Actueel | 16 augustus 2021
AP publiceert aanbevelingen voor smart cities
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) publiceert aanbevelingen voor de ontwikkeling van zogenoemde smart city-toepassingen. De aanbevelingen zijn bedoeld voor gemeenten die met slimme sensoren en meetapparatuur data in de openbare ruimte verzamelen of dat van plan zijn. In mei en juni schreven we al uitgebreid over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens oplegde aan de gemeente...
Actueel | 16 augustus 2021
Eerste Data Science Film Festival ter wereld in Den Bosch
Van 26 t/m 29 augustus 2021 vindt het eerste International Data Science Film Festival plaats, het eerste filmfestival ter wereld dat zich volledig richt op Data Science en AI. Het IDSFF strijkt neer in het Mariënburgklooster, de thuisbasis van Jheronimus Academy of Data Science (JADS), in het centrum van 's-Hertogenbosch. Het festival biedt vier dagen...
Actueel | 15 augustus 2021
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 09 augustus 2021
Simpel
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je elke reclamecampagnes kunt ‘valideren’ met één model. ‘The definition of genius...
Actueel | 09 augustus 2021
Ook marktonderzoek moet rol spelen in oplossen klimaatprobleem
Onderzoekers in de UK vinden dat de sector verantwoordelijkheid moet nemen rond klimaatverandering. Maar hoe je actie onderneemt is niet duidelijk, volgens een enquête van het Insight Climate Collective. De online enquête werd in het voorjaar gehouden onder ruim 500 onderzoeks- en insights professionals in de UK. De meerderheid van de respondenten (94%) was het...
Actueel | 12 juli 2021
Peiling diversiteit en inclusie nog open tot 31 juli
De eerste wereldwijde peiling over diversiteit en inclusie in de marketing- en communicatiebranche ging op 1 juli in Nederland van start. De looptijd van de peiling is verlengd. Meedoen is nog mogelijk tot 31 juli Laat je stem horen in deze enquête van 15 à 20 minuten en vul de All-In Monitor hier in. Je...
Actueel | 06 juli 2021
MOAwards 2021 – Doorzetters aan kop
Het zijn dit jaar de doorzetters uit het vak die een MOAward mee naar huis mochten nemen. Winnende Insight Professionals Christiaan Buitenhuis (aan bedrijfszijde) en Jori van de Spijker (aan bureauzijde) waren eerder genomineerd. Ook Validators, dat is uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, is een bekend gezicht. In 2015 won...
Actueel | 05 juli 2021
Data-driven soundbites
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen ziet de meters van het data-dashboard uitslaan en de onrust groter worden. Opzij,...
Actueel | 05 juli 2021
Gaia-X heeft Nederlandse hub
Gaia-X, het Europese initiatief om een data- en cloudinfrastructuur te ontwikkelen waarbij data-soevereiniteit geborgd kan worden, heeft sinds vorige week een Nederlandse hub. Dit is aangekondigd door TNO dat als coördinator van de hub optreedt. De hub gaat invulling geven aan het Nederlandse standpunt over de Europese data- en cloudinfrastructuur. Vanuit de hub wordt kennis...
Actueel | 01 juli 2021
Validators is Marketing Research & Analytics Bureau 2021
Validators is vanmiddag bij de uitreiking van de MOAwards 2021 in De Hallen in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde werd uitgereikt aan Christiaan Buitenhuis van Interpolis. Bij de 14de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA zijn in zes categorieën prijzen...