Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Gaat Kantar zijn mediatak verkopen?

Kantar Media staat mogelijk in 2024 te koop voor ‘maar liefst 1 miljard pond’, zo bericht Sky News. De zender baseert zich op bronnen in de City of London. Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar, zou intussen investeringsspecialisten hebben gevraagd toezicht te houden op het verkoopproces. De vorige meerderheidsaandeelhouder, WPP, stemde 4,5 jaar geleden in…

Actueel | 21 december 2023
21 december 2023

Data & Insights Event MIE ’24 op 13 en 14 maart a.s.

Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. In zo’n 80 sessies met topsprekers, en in prikkelende workshops, Silent Seminars, Round Tables en Masterclasses kom je alles te weten over insights, data-science, data-analytics en AI. Ben…

Actueel | 19 december 2023
19 december 2023

Wie wordt ‘Insights Scientist van het jaar 2024’? Ding mee!

Jaarlijks reikt D&IN vakprijzen uit aan bureaus en bedrijven, en aan inspirerende insights professionals die het verschil maken in het vakgebied. Wetenschappers dingen ook mee naar een van de prijzen. Wie wordt Insights Scientist van het jaar 2024? De inschrijving staat nu open! Door de zorgen om de effecten van klimaatverandering staat het produceren van…

Actueel, Uncategorized | 07 november 2023
07 november 2023

Nieuwe tool Nielsen en GWI voor media-insights

Nielsen en consumentenonderzoekbureau GWI gaan een samenwerking aan op het gebied van media-insights. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe tool: Nielsen GWI Fusion. De nieuwe tool stelt gebruikers in staat om inzichten te genereren, het bereik en de betrokkenheid te vergroten en doelgroepen te analyseren, onder meer op basis van mediagedrag en segmentatie. Nielsen GWI Fusion…

Actueel | 11 juli 2023
11 juli 2023

Europese Commissie keurt fusie van NIQ en GfK goed

NielsenIQ (NIQ) en GfK hebben toestemming gekregen van de Europese Commissie om te fuseren, op voorwaarde dat de consumerpanel-activiteiten van GfK worden afgestoten naar een onafhankelijke derde partij. Voorwaarden van de deal, die naar verwachting zeer binnenkort wordt afgerond, zijn niet bekendgemaakt. De deal werd afgelopen juli aangekondigd, met als doel NIQ's cloud-based Connect platform-...
Personalia | 15 juni 2023
15 juni 2023

Bart Massa benoemd tot Managing Director van Validators Insights

Validators kondigt de benoeming aan van Bart Massa als Managing Director van Validators Insights. Hij zal leiding geven aan het team dat verantwoordelijk is voor consultancy en het uitvoeren van klantprojecten. Validators ziet zijn benoeming als een belangrijke stap om de autonomie van het bureau verder te vergroten en nauwere samenwerking te bevorderen met de...
Actueel | 06 april 2023
06 april 2023

Mobiel Centre Marktonderzoek breidt uit naar Frankrijk

Na de succesvolle entree op de Belgische markt in 2021 heeft Mobiel Centre Marktonderzoek (MCM Research) ook een kantoor in Frankrijk geopend. MCM, actief in de nichemarkt van het face to face-marktonderzoek, start als MCM France vanuit de regio Montrouge in het noorden van Parijs. MCM France heeft Pierre Radix, ervaren onderzoeker op het gebied...
Onderzoek | 28 maart 2023
28 maart 2023

Werkgevers vinden soft skills personeel steeds belangrijker

Bijna de helft van de werkgevers denkt dat het steeds belangrijker wordt dat personeel behalve over vakkennis beschikt over zogeheten soft skills, zoals probleemoplossend vermogen en digitale en communicatieve vaardigheden. Dat meldt uitkeringsinstantie UWV op basis van onderzoek onder meer dan 4500 werkgevers. Sommige werkgevers werven actief op deze vaardigheden of zetten scholing in om...
Actueel | 14 maart 2023
14 maart 2023

Brancheorganisaties willen fraude rond data bestrijden

Drie brancheorganisaties, de Insights Association (IA), de Market Research Society (MRS) en ESOMAR, hebben aangekondigd dat ze samen 'fraude willen bestrijden' en risico’s rond datakwaliteit willen aanpakken. De organisaties proberen op die manier twijfelachtige enquêtes door bureaus of bots te voorkomen door te laten zien hoe je fraudedetectie uitvoert. Daarnaast willen ze de kwaliteit van...
Actueel | 15 december 2022
15 december 2022

Minister Adriaansens bezoekt ondernemerspanel

Afgelopen maand geleden vond de eerste live bijeenkomst plaats van het ondernemerspanel op het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) in Den Haag. De bijeenkomst was georganiseerd door MWM2 en het ministerie van EZK. Ook minister Micky Adriaansens was op deze bijeenkomst aanwezig om vragen van ondernemers te beantwoorden en het belang van het...
Actueel | 27 september 2022
27 september 2022

ESOMAR publiceert Insight250-lijst

Op 20 september jl. maakte ESOMAR bekend wie zich mag rekenen tot de awardwinnaars van Insight250. De lijst bevat een staalkaart aan innovatief talent: pioniers in het vak die allemaal gericht zijn op het verbeteren van marktonderzoek en datagestuurde marketing. ESOMAR vindt het belangrijk om personen in het zonnetje te zetten die bijdragen aan onderzoekstechnologie,...
Actueel | 27 september 2022
27 september 2022

Dossier Onderzoek – Rol onderzoekbureaus verandert

MarketingTribune publiceerde onlangs in de serie dossiers een uitgebreid verhaal over de marktonderzoekbureaus. Reden is dat de ‘marketingonderzoekswereld voortdurend in beweging is’. Na een daling in omzet lijkt de belangstelling voor marktonderzoek nu weer toe te nemen: de omzet stijgt weer en het aantal bureaus neemt toe. Met de opkomst van internet, de eenvoudige beschikbaarheid...

Ook de laatste bytes ontvangen?