Praktijkverhalen gezocht voor Topic of the Year-boek
Het Data & Insights Network brengt jaarlijks een Topic of the Year-boek uit. Dit jaar is het topic: Insights for Sustainable Marketing and Consumer Behavior. In het boekje schrijven de drie genomineerden voor de D&IN Insights Scientist Award 2024 een hoofdstuk. Daarnaast is er ruimte voor nog twee of drie leuke praktijkverhalen. Wie doet er…
Online Dialogue overgenomen door Customer Collective
Marketing- en technologiecollectief Customer Collective heeft Online Dialogue overgenomen. Online Dialogue, gevestigd in Utrecht, bestaat 15 jaar en is een specialist in CRO en digital experimentation. Onlangs werd het bureau nog genomineerd voor de award voor bureau van het jaar van het Data & Insights Network. ▼ Online Dialogue heeft een indrukwekkend klantenbestand, waaronder grote…
Reclameindustrie wil CO2-uitstoot meten én verminderen
De media–, reclame en marketingbranches heeft het initiatief genomen om de CO2-uitstoot in de reclameindustrie te meten en te verminderen, conform de Europese CRSD-wetgeving. Op 12 juni vond een eerste vergadering van branchevertegenwoordigers plaats, waarbij ook het Data & Insights Network was vertegenwoordigd. ▼ De initiatiefnemers richten zich op het ontwikkelen van het Carbon Emission…
Efamro moodindicator – branche is positief
In het tweede kwartaal van dit jaar vroeg de Europese marktonderzoekorganisatie Efamro naar de verwachtingen over de branche en over de eigen organisatie. Er deden 14 landen mee, waaronder Nederland. Algemene tendens: de markt is positief. ▼ De eerste vraag die Efamro stelde was: als je kijkt naar de omzet in dit jaar, verwacht je…
Wim van Slooten gaat weg bij Data & Insights Network
Deze week maakte Wim van Slooten bekend dat hij nog dit jaar weggaat bij het Data & Insights Network. Hij sluit daarmee een periode af van 25 jaar waarin hij de leiding had over de brancheorganisatie voor marktonderzoek en data-science. Hij wil uiterlijk per 1 januari van volgend jaar zijn taken overdragen aan een nieuwe…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival
Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…
Google wil AI-zoekmogelijkheid mogelijk achter betaalmuur
Google overweegt zijn voorgenomen AI-gedreven zoekmachine achter een betaalmuur te plaatsen, waardoor het mogelijk een product wordt voor een niche-markt. De komst van kunstmatige intelligentie verandert de manier waarop we omgaan met de informatie op internet. Nu het fundamentele bedrijfsmodel van advertenties rond het zoeken van informatie wordt bedreigd, denkt Google erover om zijn belangrijkste…
Nieuwe voorzitter en directeur voor VINEX
Wisselingen bij VINEX, de opdrachtgever voor het online bereiksonderzoek. Carla der Kinderen (RTL / Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van VINEX. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Nu de nieuwe NMO-organisatie in…
Kantar pakt miljardenfraude enquêtes aan
Kantar kondigt samenwerking aan met Realeyes dat zich toelegt op computer vision en aandachtsmeting. Realeyes’ identiteitsherkenningssoftware, Verify, wordt geïntegreerd in QubedAI van Kantars om beter te verifiëren of enquêtedeelnemers echte personen zijn. De combinatie van Verify en QubedAI heeft als doel de kwaliteit van verzamelde data uit interne en externe bronnen te verbeteren. Dat geldt…
Niels Schillewaert verlaat Human8
Niels Schillewaert, medeoprichter van Human8 (voorheen InSites Consulting), neemt afscheid van het bureau en van zijn functie als head of solutions en managing partner. Vorig jaar promoveerde Camille Nicita binnen Human8 van managing director voor Noord-Amerika tot global CEO, als opvolger van Kristof de Wulf. Schillewaert hielp bij het opzetten van (destijds) InSites Consulting in…
Motivaction neemt ITX Monitor over van Giarte
Motivaction neemt de IT Experience (ITX) monitor van het failliete bureau Giarte over. Met deze overname blijft marktinformatie beschikbaar voor uitbesteders van grote ICT-projecten. Motivaction gaat samenwerken met het Digital Ecosystems Institute, waardoor de positie in de markt voor ICT-onderzoek en consultancy verder wordt versterkt. De jaarlijkse ITX-monitor staat bekend als een belangrijk platform voor…
Mobiel Centre Marktonderzoek wordt MCM Research
Met ingang van dit nieuwe jaar is Mobiel Centre Marktonderzoek B.V. omgedoopt in MCM Research. De naam wordt al gebruikt in Frankrijk en België. Bij de naam hoort een pay-off: Make it Count and Meaningful. MCM Research verzamelt face-to-face data voor grote (internationale) onderzoeken in het sociale- en wetenschappelijke domein. Het bureau hanteert een persoonlijke…