Actueel | 24 mei 2022
Succesvolle cases op Brand Growth Event van 31 mei
DVJ Insights presenteert het programma van de zesde editie van het Brand Growth Event op dinsdag 31 mei aanstaande. Tijdens het twee uur durende programma worden succesvolle cases van internationale merken gepresenteerd. Huib van Bockel, oprichter van TENZING, een 100% natuurlijke energiedrank en voormalig Head of Marketing van Red Bull in Europa, vertelt hoe je...
Personalia | 12 mei 2022
Ed Borsboom gestart bij Blauw Research
Blauw Research is per 1 mei versterkt met Ed Borsboom. Hij heeft een ruime en brede ervaring in marketing, branding, media, communicatie en vooral ook in onderzoek. Borsboom werkte onder meer bij Talpa Network, Mediaxplain, GfK, Kantar en voor een brede keur aan merken, van Nationale Postcode Loterij, Philips, PON, T-Mobile, Douwe Egberts, Heineken tot...
Actueel | 10 mei 2022
Brand Growth event digitaal te volgen
DVJ Insights presenteerde eerder dit jaar het Brand Growth-thema voor 2022: The Moment of Truth. Daar hoort het jaarlijkse Brand Growth-event bij en dat wordt gehouden op dinsdag 31 mei. Het programma is digitaal te volgen via een livestream. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth-edities waar het moment van aankoop...
Bureaus | 03 mei 2022
Kantar neemt Blackwood Seven over
Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken. Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd...
Uitgelicht | 19 april 2022
De topprioriteiten van marketeers voor 2022
Volgens het jaarlijkse marketingrapport 2022 van Nielsen zijn de topprioriteiten van marketeers dit jaar het vergroten van de naamsbekendheid, verbreden van onderzoek, ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en merken ‘purpose’ geven. Merkbekendheid is het belangrijkste doel van marketeers, waarbij ze een scala aan kanalen moeten gebruiken om een breed publiek te bereiken. Bijna twee derde (64%)...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 07 april 2022
Merken als steun en toeverlaat van Gen Alfa
Gen Alfa (vanaf 2010) heeft hoge verwachtingen van merken, volgens onderzoek van insight consultant Beano Brain. Die generatie heeft wel een vertrouwde voorkeur. De top 5 van merken wordt aangevoerd door YouTube, gevolgd door Netflix. Het team van Beano Brain praatte een jaar lang met Britse kinderen en tieners over hun voorkeuren en keek naar...
Best practices | 15 maart 2022
Merkkoppeling en reclame – show or tell?
In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen. Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende...
Best practices | 15 maart 2022
Webinar Building Brands Across Borders
Op 29 maart a.s. houdt Glocalities Academy een webinar met als onderwerp Building Brands Across Borders. Het webinar begint om 15.00 uur en is voor iedereen online bij te wonen. Het is de eerste keer dat Glocalities een webinar organiseert en dat gebeurt onder de naam Glocalities Academy. Doel is om de nieuwe internationale research...
Bureaus | 08 maart 2022
Quantilope publishes guide for automated pricing research
Quantilope publishes a new practice guide for professional, automated pricing research. The guide explains techniques that brands can use to set the right price point to accommodate rising costs, and protect their business from losing market share. The guide explains advanced, automated pricing research methods for optimal, informed pricing of products and services as well...
Onderzoek | 08 maart 2022
Apple, Peloton en Spotify relevantste merken in de US
Meer keuze, betere toegang, meer controle - de relevantste merken van 2022 geven consumenten gepersonaliseerde ervaringen en zorgen voor een makkelijk en veilig contact. Dat blijkt uit de Prophet Brand Relevance Index die Amerikaanse merken rangschikt op basis van feedback van consumenten. De top 7 van relevantste merken in de US ziet er als volgt...
Bureaus | 24 februari 2022
Eerste vonnis procedure rond CBS gunstig voor de MOA
Op 9 februari jl. zette de Rechtbank Den Haag een eerste stap in de juridische procedure die de MOA namens haar leden voert tegen het Ministerie van EZK. De Rechtbank verklaarde dat de MOA ontvankelijk is in haar klachten. Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te...
Best practices | 10 februari 2022
How Brands Can Enhance Their Brand Pricing Strategy Based on Automated Pricing Research
With raw materials costs and inflation on the rise, pricing research is becoming more essential for brands. Through a research-backed understanding of consumers’ price perceptions, brands can safeguard their market share by optimizing their prices to keep consumers happy while maximizing profits. Do you know at any time how much your consumers are genuinely willing...