Bureaus | 08 februari 2022
08 februari 2022

‘Meer inclusie is een speerpunt in onze werkomgeving’

Bob Schenk (34) werd bij de gemeente Amsterdam aangesteld als kwartiermaker voor het project Amsterdam - Divers & Inclusief. Zijn opdracht was het MKB te stimuleren tot meer diversiteit op de werkvloer. Toen het fundament hiervoor was gelegd, zocht hij meer verdieping. Nu heeft Schenk bij Motivaction de taak om dit onderwerp een prominente plek...
Actueel | 08 februari 2022
08 februari 2022

Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?

Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en het toonaangevende marketing research & analytics bureau. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door! De MOAwards 2022 worden uitgereikt in de volgende categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - bureauzijde Insights...
Best practices | 03 februari 2022
03 februari 2022

Mobiele marketing in 2022 – vier trends

Greenbook beschrijft vier trends in mobiele marketing. Van nog gebruikersvriendelijker emails, via succesvolle toepassing van games als onderdeel van marketingcampagnes en de opkomst van metaverse en mobiele advertenties ten koste van direct mail. 1. Optimale emails voor mobiel Optimaliseren van email voor mobiele apparaten gebeurt al langer. Aanpassen van afbeeldingsformaten, vermijden van knijpen en scrollen,...
Bureaus | 03 februari 2022
03 februari 2022

Hoogste ranking Corporate Equality Index voor Nielsen

Voor de negende achtereenvolgende keer heeft Nielsen een 100%-ranking behaald in de 2022 Corporate Equality Index (CEI) van de Human Rights Campaign Foundation. De CEI meet het bedrijfsbeleid en de praktijk met betrekking tot LGBTQ+-gelijkheid. Nielsen is een van de 840 grote Amerikaanse bedrijven die dit jaar topscores behalen. De waardering ging vooral uit naar...
Bureaus | 01 februari 2022
01 februari 2022

Marktonderzoeksector plust 10% en is positief over 2022

Het Trendrapport 2021 is uit. Was 2020 nog een jaar waarin de sector wat veren moest laten, in 2021 zijn de bureaus weer uit het dal geklommen en scoorden ze 10% meer omzet. Ook 2022 gaat een goed jaar worden, zegt de sector. Zo’n 40% voorspelt een gelijke omzet, en liefst 55% ziet het nog...
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Reclamespotjes verliezen de ‘fun’-factor

Welke reclames maken indruk en waarom? Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders reclame over het algemeen minder leuk vindt dan vijf jaar geleden. Twee op de vijf Nederlanders (39%) vinden ze even leuk en slechts 13% vindt ze wel leuker. Oorzaken voor de dalende ‘fun’-factor zijn slecht acteerwerk, schreeuwerige...
Actueel | 27 januari 2022
27 januari 2022

PIM Trendrapport 2022: inclusiviteit is niet voor iedereen

Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend Fest op 8 februari het 17de trendrapport. Thema is de inclusieve maatschappij en de rol die merken daarin kunnen spelen. Merken, bedrijven en marketeers zien zich voor een uitdagende rol gesteld om waarde te creëren en onderdeel te zijn van de oplossing in plaats van...
Bureaus | 27 januari 2022
27 januari 2022

Norstat buys Nordic panels firm Userneeds

Data collection company Norstat has acquired Nordic online data supplier Userneeds, for an undisclosed sum. The deal adds approximately 130,000 panelists to Norstat's existing consumer panels across the region. In a statement, Norstat said the latest acquisition solidifies its position in the Nordic market and adds to the group's previous European acquisitions, including those of...
Actueel, Onderzoek | 25 januari 2022
25 januari 2022

Grote merken stellen consument teleur

In Nederland voldoen 80 grote merken niet aan de belangrijkste verwachtingen van consumenten. Om relevant te blijven moeten merken meer laten zien wat ze daadwerkelijk doen voor onze samenleving en het klimaat. Dit blijkt uit het Authenticity Gap-onderzoek van Omnicom PR Group. Consumenten maken zich serieus zorgen over de toenemende digitalisering van de samenleving en...
Onderzoek | 19 januari 2022
19 januari 2022

Regio-onderzoek: Noord-Holland kiest voor mode, Utrecht voor duurzaamheid

Al eerder schreef DPG Grow over regionale kenmerken in advertenties. Nu verschijnt er een artikel over de regionale binding en de interesse van inwoners uit verschillende provincies. Wat blijkt? Een meerderheid kiest het liefst lokale producten en diensten. Inwoners van Limburg zijn het meest honkvast en hebben ook de meeste interesse in regionaal nieuws. Zeeuwen...
Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

Aanklacht Google over misleiding adverteerders en uitgevers

Het FD bericht dat Google jarenlang adverteerders en uitgevers heeft misleid over het prijsmechanisme en de veiling van advertenties. Ook zouden Google en Facebook een niet toegestane deal hebben gesloten over advertenties. In december 2020 klaagden tien Amerikaanse staten het bedrijf aan vanwege zijn macht op de advertentiemarkt. Nu een Amerikaanse rechter meer informatie over...
Best practices | 06 januari 2022
06 januari 2022

De kracht van muziek in merkbeleving

Muziek speelt - bewust en onbewust - een grote rol in ons leven. Om de invloed van muziek in creatie te achterhalen, voerden Validators en VodafoneZiggo een experiment uit. Met behulp van facial coding en AI werden de verschillen in kaart gebracht in merkbeleving bij verschillende soorten muziek. Een artikel van Hilde Doting van Validators....

Ook de laatste bytes ontvangen?