Redactie | 07 juli 2022
Lotte Willemsen nieuwe directeur SWOCC
Per 1 september a.s. is Lotte Willemsen de nieuwe directeur van SWOCC. Zij volgt Guda van Noort op. Dr. Lotte Willemsen doet onderzoek op het gebied van communicatie en technologie en is derhalve geen onbekend gezicht voor SWOCC. Naast het schrijven van blogartikelen werkte ze mee aan diverse publicaties voor SWOCC, waaronder Merk als Mens...
Actueel | 07 juli 2022
Yvonne van Sark en Sylvie Verbiest over jongerenmarketing
In Dossier The Young Ones van MarketingTribune vertellen Yvonne van Sark van Youngworks en Sylvie Verbiest van Small Kids & Youth over jongerenmarketing. Moeten jongeren beschermd worden door zelfregulering of regelgeving van bovenaf, of regelen ze het zelf wel? Lees het hele artikel hier.
Onderzoek | 05 juli 2022
Thuiswerken blijft populair bij grotere organisaties
In april 2022 werkte ruim één op de drie werknemers voor minimaal de helft van de tijd thuis. Dat is minder dan in 2021, maar nog steeds meer dan pre-covid. Organisaties zijn zeer positief over hybride werken. Vaak zijn er afspraken over de aanwezigheid van afdelingen of teams op specifieke dagen. Dat blijkt uit onderzoek...
Onderzoek | 21 juni 2022
Apple opnieuw waardevolste merk
Apple neemt de eerste plaats in op de ranglijst van Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022 en is daarmee op weg om het eerste merk met een waarde van een biljoen dollar te worden. De merkwaarde van Apple is 947,1 miljard dollar. Google stijgt naar de tweede plaats en is ook een van de snelste klimmers...
Actueel | 14 juni 2022
PostNL draagt diversiteit- en inclusie-onderzoek over aan Ipsos
PostNL doet al een aantal jaar onderzoek naar diversiteit en inclusie onder zijn medewerkers met de Diversiteitsindex. Voor dit onderzoek is al jaren veel interesse vanuit andere organisaties. Daarom hebben PostNL en Ipsos een samenwerkingsovereenkomst getekend. Ipsos gaat het onderzoek in de markt zetten zodat ook andere organisaties hier verder actief mee aan de slag...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 24 mei 2022
Succesvolle cases op Brand Growth Event van 31 mei
DVJ Insights presenteert het programma van de zesde editie van het Brand Growth Event op dinsdag 31 mei aanstaande. Tijdens het twee uur durende programma worden succesvolle cases van internationale merken gepresenteerd. Huib van Bockel, oprichter van TENZING, een 100% natuurlijke energiedrank en voormalig Head of Marketing van Red Bull in Europa, vertelt hoe je...
Personalia | 12 mei 2022
Ed Borsboom gestart bij Blauw Research
Blauw Research is per 1 mei versterkt met Ed Borsboom. Hij heeft een ruime en brede ervaring in marketing, branding, media, communicatie en vooral ook in onderzoek. Borsboom werkte onder meer bij Talpa Network, Mediaxplain, GfK, Kantar en voor een brede keur aan merken, van Nationale Postcode Loterij, Philips, PON, T-Mobile, Douwe Egberts, Heineken tot...
Actueel | 10 mei 2022
Brand Growth event digitaal te volgen
DVJ Insights presenteerde eerder dit jaar het Brand Growth-thema voor 2022: The Moment of Truth. Daar hoort het jaarlijkse Brand Growth-event bij en dat wordt gehouden op dinsdag 31 mei. Het programma is digitaal te volgen via een livestream. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth-edities waar het moment van aankoop...
Bureaus | 03 mei 2022
Kantar neemt Blackwood Seven over
Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken. Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd...
Uitgelicht | 19 april 2022
De topprioriteiten van marketeers voor 2022
Volgens het jaarlijkse marketingrapport 2022 van Nielsen zijn de topprioriteiten van marketeers dit jaar het vergroten van de naamsbekendheid, verbreden van onderzoek, ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en merken ‘purpose’ geven. Merkbekendheid is het belangrijkste doel van marketeers, waarbij ze een scala aan kanalen moeten gebruiken om een breed publiek te bereiken. Bijna twee derde (64%)...
Onderzoek | 07 april 2022
Merken als steun en toeverlaat van Gen Alfa
Gen Alfa (vanaf 2010) heeft hoge verwachtingen van merken, volgens onderzoek van insight consultant Beano Brain. Die generatie heeft wel een vertrouwde voorkeur. De top 5 van merken wordt aangevoerd door YouTube, gevolgd door Netflix. Het team van Beano Brain praatte een jaar lang met Britse kinderen en tieners over hun voorkeuren en keek naar...
Best practices | 15 maart 2022
Merkkoppeling en reclame – show or tell?
In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen. Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende...