Onderzoek | 03 november 2022
03 november 2022

Nederlanders staan open voor diversiteit in hun vriendschappen

In Nederland hebben we gemiddeld vier goede vrienden die dicht bij ons staan. Hoewel die vrienden onderling veel overeenkomsten vertonen, staat bijna iedereen open voor meer diversiteit in hun bredere vriendenkring. Dat blijkt uit het Vriendschapsonderzoek 2022, uitgevoerd door Direct Research in opdracht van Stichting Vier de Vriendschap. Volgens stichting Vier de Vriendschap is het...
Actueel | 01 november 2022
01 november 2022

10 november: SMART Talk over ‘De wondere wereld van innovatie en creatie’

De najaarstalk van SMART vindt dit jaar plaats op 10 november, deze keer in het kantoor van Dynata aan de Coolsingel in Rotterdam. Iedereen is vanaf 15.30 uur welkom. De talk duurt tot circa 18.00 uur, waarna je nog gezellig met je collega’s na kunt praten onder het genot van een hapje en een drankje....
Best practices | 27 oktober 2022
27 oktober 2022

Update Data & Analytics Congres 15 november

Tijdens het vijfde Data & Analytics Congres op 15 november delen (inter)nationale topsprekers graag hun visie en praktijktips op het gebied van onder andere personalisatie, segmentatie en het nieuwe algoritmekeurmerk. Vandaag stellen wij weer drie sprekers voor. Hoe creëer je waarde met data-science in marketing? [keynote] Jaap Wieringa | Prof. Marketing RUG De explosieve groei...
Actueel | 25 oktober 2022
25 oktober 2022

Nieuwe SMART-bestuursleden

Afgelopen zomer ging een aantal bestuursleden na twee jaar trouwe dienst met welverdiend SMART-pensioen. Zij droegen het stokje over aan een viertal nieuwe bestuursleden. We stellen ze voor. Yvonne Drijver Yvonne heeft een achtergrond in antropologie en marketing waardoor ze altijd bezig te achterhalen waarom mensen doen wat ze doen. Een passie die goed van...
Actueel | 18 oktober 2022
18 oktober 2022

Meer sprekers bekend van Data & Analytics Congres 15 november

De topics tijdens het vijfde Data & Analytics Congres op 15 november zijn onder andere personalisatie, segmentatie, algoritmekeurmerk, Where Data Science meets Analytics en Google Analytics. Nationale en internationale topsprekers presenteren dan hun visie en tips uit de praktijk. We stellen er weer een paar aan u voor. De data transformatie van HEMA door de...
Actueel | 18 oktober 2022
18 oktober 2022

Save the date: SMART Talk 10 november

De maand november zou niet compleet zijn zonder de najaarstalk van SMART. Over minder dan een maand, om precies te zijn op donderdag 10 november, staat er daarom weer een inspirerende SMART Talk op de planning. Vorig jaar vond de SMART Talk plaats in het Philips Stadion, en stond het in het teken van Disctinctive...
Personalia | 13 oktober 2022
13 oktober 2022

Zoi Manesi nieuwe senior research consultant MarketResponse

Zoi Manesi is afgelopen maand aan de slag gegaan bij MarketResponse als senior research consultant met als specialisatie employee experience (EX). Zoi Manesi is gepromoveerd op het gebied van psychologie, beïnvloeding en gedragsverandering aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Nadat zij academische functies aan de Singapore Management University en de Universiteit van Amsterdam had bekleed, maakte...
Personalia | 29 september 2022
29 september 2022

Eric Salama directeur Kantar Public

Voormalig CEO van Kantar Eric Salama is toegetreden tot Kantar Public als algemeen directeur. Kantar Public is onlangs door Kantar verkocht aan de investeerder Trilantic Europe. Opvallend is dat Salama in 2020 een 18-jarige carrière als CEO bij Kantar afsloot nadat moederbedrijf WPP 60% van Kantar had verkocht aan private equity-bedrijf Bain Capital. Dit jaar...
Personalia | 29 september 2022
29 september 2022

Ipsos benoemt Jean-Michel Mabon tot Head Mergers and Acquisitions

Ipsos heeft Jean-Michel Mabon benoemd tot Head Mergers and Acquisitions. Hij is verantwoordelijk voor het toezicht op aankopen die voortvloeien uit het groeiplan dat de Ipsos-groep in juni aankondigde. Na zijn aantreden als directeur in september 1998 werkte Mabon in verschillende functies, te beginnen bij de uitbreiding van Ipsos in Latijns-Amerika. In januari 2014 werd...
Actueel | 27 september 2022
27 september 2022

Dossier Onderzoek – Rol onderzoekbureaus verandert

MarketingTribune publiceerde onlangs in de serie dossiers een uitgebreid verhaal over de marktonderzoekbureaus. Reden is dat de ‘marketingonderzoekswereld voortdurend in beweging is’. Na een daling in omzet lijkt de belangstelling voor marktonderzoek nu weer toe te nemen: de omzet stijgt weer en het aantal bureaus neemt toe. Met de opkomst van internet, de eenvoudige beschikbaarheid...
Actueel | 22 september 2022
22 september 2022

Nieuwsgierige mensen komen verder bij Ruigrok

Ruigrok NetPanel vond het tijd voor een frissere look en een ‘nieuwe’ naam. Sinds deze week gaat het bureau vol trots door het leven als Ruigrok, en dat is een bekende en sterke naam in de branche. In deze blog vertelt Martijn van der Veen, partner en verantwoordelijk voor marketing, waarom deze beslissing is genomen,...
Actueel | 13 september 2022
13 september 2022

Respondenten.nl en CG Research verder als Norstat

De Norstat Group nam vorig jaar Respondenten.nl en CG Research over. Nu zijn beide Nederlandse vestigingen ook gefuseerd en gaan ze samen verder onder naam Norstat. In Nederland levert de nieuwe combinatie respondenten voor alles soorten marktonderzoeken, een panel van meer dan 80.000 respondenten en een exclusief sample voor kwalitatief hoogwaardig marktonderzoek. Via Norstat Nederland is...

Ook de laatste bytes ontvangen?