Onderzoek | 17 mei 2022
17 mei 2022

Binnen twee jaar alles in de cloud

Organisaties kunnen en willen niet meer om de cloud heen. Driekwart van de organisaties verwacht dan ook binnen twee jaar dat alles draait in de cloud. Dat blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek in samenwerking met Markteffect. De monitor brengt in kaart hoe het ervoor staat op IT-gebied in Nederland. Een aantal uitkomsten:...
Best practices | 03 mei 2022
03 mei 2022

GreenBook’s top 5 marktonderzoekpodcasts

Podcast zijn er over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, maar podcasts over marktonderzoek…? Ze bestaan echt, het is een opkomend fenomeen. Het Amerikaanse kenniscentrum Greenbook vroeg zijn eigen medewerkers naar hun favorieten. We zetten er vijf op een rij. GreenBook recently launched its own The GreenBook Podcast. In no particular order, here are the...
Actueel | 26 april 2022
26 april 2022

Valt jouw vacature wel voldoende op?

Ewout Witte, oprichter en eigenaar van MI Match, zoekt voor marktonderzoekbureaus naar nieuwe medewerkers. In een krappe markt is dat een extra opgave. Hij heeft wat tips voor de bureaus om zich duidelijker te profileren. Veel marktonderzoeksbureaus waar wij voor werken, merken dat de arbeidsmarkt momenteel enorm krap is. Ze zoeken vaak naar kandidaten met...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

ESSENSOR neemt Centrum voor Smaakonderzoek over

ESSENSOR heeft onlangs het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) overgenomen. Beide bedrijven zijn gevestigd in FoodValley Wageningen. De overname markeert een bijzonder moment in de geschiedenis van het sensorisch marktonderzoek in Nederland. Nadat OP&P Product Research uit Utrecht al in 2018 onderdeel werd van ESSENSOR, is het nu de beurt aan CSO. Pieter Punter van OP&P...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL

Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Actueel | 05 april 2022
05 april 2022

SMART Congres over impactvolle verandering

Zoals vorige week aangekondigd, vindt op 21 april het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. Op het congres komen vijf sprekers. Twee worden vandaag voorgesteld. De andere drie komen in de editie van 12 april. De eerste spreker is Tom van Bommel van Unravel Research. Hij komt vertellen hoe je onbewust...
Personalia | 01 maart 2022
01 maart 2022

DVJ Insights benoemt Emily Lando tot Director Research & Operations

DVJ Insights heeft Emily Lando per 21 februari aangesteld als Director Research & Operations. Zij wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van de klantprojecten en geeft sturing aan de activiteiten van het Research Team. Emily Lando is een research operations professional met brede ervaring in onderzoek, user experience, het begeleiden van teams en het beheren van...
Onderzoek | 09 juni 2021
09 juni 2021

Customer Experience Benchmark 2021

Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties in 11 sectoren in Nederland: de Customer Experience Benchmark. Uit grootschalig onderzoek van Blauw blijkt dat Nederland zich positief ontwikkelt op het gebied van customer...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

Whitepaper creatieve technieken en communities

MWM2 heeft een whitepaper uitgebracht over creatieve technieken en communities. De kracht van een research community zit volgens het bureau in de interactie met de doelgroep, het verkrijgen van waardevolle inzichten en snelheid waarmee ze kunnen worden verzameld. De research community leent zicht ook goed het uitdagen van deelnemers met behulp van creatieve technieken. Theodora...
Actueel | 28 april 2021
28 april 2021

Discover M(I)E – De bol.community voor de winkel van ons allemaal

Hoe blijft bol.com de winkel van ons allemaal? Door klanten de best mogelijke winkelervaring te bieden! De bol.community helpt bol.com om de behoeften van de klant centraal te zetten bij de keuzes die in de organisatie worden gemaakt. Bol.com is de winkel van ons allemaal. Om blijvend aan de winkel te kunnen werken is de...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Klantcontact B2B net zo belangrijk als kwaliteit

85% van de inkopers in B2B vindt dat klantcontact net zo belangrijk is als de kwaliteit van het product of de dienst, zo blijkt uit onderzoek Salesforce. De pandemie zorgt voor verschuivingen in behoeften van B2B-klanten. Inleven, snelle communicatie en vertrouwen worden steeds belangrijker. Volgens het onderzoek zijn er vijf belangrijke zaken die spelen binnen...
Best practices | 18 maart 2021
18 maart 2021

Met consumenten trends ontdekken

Geen onderzoek zonder consumenten, dat is algemeen bekend. Maar als je op zoek bent naar inzichten die verder gaan dan alleen het vragen naar een mening, dan is het ook belangrijk dat je de juiste consument op het juiste moment betrekt in je onderzoek. Een bijdrage van Kjell Massen van InSites Consulting. Binnen InSites Consulting...

Ook de laatste bytes ontvangen?