Actueel | 02 februari 2023
MOA gaat verder als Data & Insights Network
De MOA gaat vanaf 2 februari 2023 verder onder de naam Data & Insights Network. Met de naamsverandering gaat ook een herpositionering gepaard. Doel is een nieuw gezamenlijk kennisplatform te bieden voor marktonderzoekprofessionals én een nieuwe generatie van data-scientists en data-analisten bij bureaus en bedrijven. De reden voor de nieuwe naam en de herpositionering is...
Actueel | 31 januari 2023
Wie is jouw favoriet voor een MOAward?
Ook dit jaar worden er vakprijzen uitgereikt voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals, Bureaus en bedrijven die het verschil maken in het vakgebied. Heb je favorieten? Laat vóór 17 februari weten wie dat zijn zorg dat ze op de shortlist van genomineerden komen. Op moawards.nl vind je alle informatie voor de selectieprocedure. Noteer...
Actueel | 31 januari 2023
Wil jij graag spreken tijdens MIE’23?
De voorbereidingen voor MIE’23 zijn al in volle gang. Na de jubileumeditie van afgelopen jaar belooft ook deze editie een bijzondere te worden. De vast pijlers zijn insights, data-science en data-analytics. Hierbinnen richt de organisatie op actuele topics. MIE’23 vindt plaats op 9 en 10 mei. Wil jij ook spreken tijdens MIE’23? Stuur dan een...
Actueel | 26 januari 2023
ESOMAR publiceert Insights Market Development Index 2022
Net zoals het BBP een onbevredigende indicator is om de ontwikkeling van landen te meten - een bekende klacht van economen - zo is ‘omzet’ een geen goede norm om de insightswereld te begrijpen. ESOMAR stelde in 2021 voor om een samengestelde index te hanteren die verder reikte dan het begrip omzet. Nu is er...
Actueel | 24 januari 2023
Hoe data je kunnen helpen om 2023 succesvol te maken
De maand januari is alweer ‘doormidden’ en de eerste plannen voor 2023 worden al uitgevoerd. En natuurlijk zijn er ook voornemens om te groeien. Hoe data daarbij kunnen helpen, legt Job van den Berg graag uit in deze blog. Tips en tricks om een vliegende start te maken in 2023. Allereerst - it’s not only...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 19 januari 2023
InSites Consulting breidt Europese positie uit met overname Happy Thinking People
InSites Consulting versterkt zijn Europese positie en kondigt met de overname van Happy Thinking People (met hoofdkantoor in München en vestigingen in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk) zijn nieuwste acquisitie in de regio aan. Happy Thinking People werd in 1989 opgericht. De van oorsprong kwalitatieve boutique-agency is een internationaal gerenommeerd marktonderzoeks- en innovatiebureau. In 2021 stond...
Actueel | 19 januari 2023
Invenna en Human Inference fuseren
The Data Agency kondigt de fusie aan van platformbedrijf Invenna met software-organisatie Human Inference. De groep versterkt hiermee haar technologiedivisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan. Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform-technologie en...
Actueel | 19 januari 2023
Kirsten Andres verlaat NIMA voor Nationaal Ouderenfonds
Kirsten Andres (foto) gaat NIMA verlaten. Ze was voorzitter/directeur sinds 1 februari 2020. Vanaf 1 maart wordt zij directeur-bestuurder van het Nationaal Ouderenfonds. Kirsten Andres: ‘Soms komt je droombaan op je pad. Al sinds mijn studententijd heb ik vrijwilligerswerk gedaan met ouderen en ook in mijn vorige functie heb ik te maken gekregen met de...
Actueel | 19 januari 2023
Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMA
Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). Diana Janssen begon in 2006 als directeur van DDMA. Onder haar leiderschap is DDMA uitgegroeid tot de grootste branchevereniging op het gebied van marketing,...
Bureaus | 12 januari 2023
Trendrapport 2022: onderzoekbranche scoort bijna 9% meer omzet
Bij de presentatie van het Trendrapport 2021, begin 2022, hadden we nog last van de pandemieperikelen. Maar die perikelen wisselden wel van eigenaar en zo kwamen we terecht in een jaar met oorlog en inflatie. Waar de bureaus het jaar 2021 goed doorstonden, was het afwachten wat 2022 zou brengen. Goed nieuws, want het Trendrapport...
Personalia | 22 december 2022
Sjoerd Pennekamp verlaat Stichting Kijkonderzoek
Sjoerd Pennekamp vertrekt per 1 januari 2023 bij Stichting Kijkonderzoek (SKO). Als directeur was hij sinds 2018 verantwoordelijk voor de kijkcijfers en was hij nauw betrokken bij de opzet van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sjoerd Pennekamp was een van de architecten van het NMO-design. NMO is het eerste bereiksonderzoek ter wereld dat crossmediaal...
Actueel | 20 december 2022
Microsoft maakt data-opslag in EU mogelijk
Zakelijke klanten van Microsoft kunnen vanaf 1 januari data opslaan en verwerken in de Europese Unie. Vanaf die datum gaat het zogeheten EU Data Boundary-project van start, waarbij de gegevens gegarandeerd alleen op Europese servers terechtkomen. Het geldt voor data vanuit Microsoft 365, Azure, Power Platform en Dynamics 365. Microsoft komt met het project tegemoet...