Trendverkenning: veranderende behoeften door coronacrisis
NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.
Vier keer Augmented Reality
Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.
Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak
Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.
Bureaus in coronatijd ‘Herwaarderen van wat je hebt’
We zijn de 1 juli voorbij, en er mag weer iets meer. De winkelomzetten nemen toe, het buitenleven bloeit op…, maar hele takken van bedrijven zien nog weinig licht aan de horizon. Hoe zit dat in onze branche? We vroegen het weer aan twee bureaus. ‘Data- of inzichtgedreven werkwijzen gaan niet overboord.’
Coronacrisis vraagt om debat over digitalisering
De coronacrisis gaat eerst en vooral over onze gezondheid. Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat we ook voor een immens economisch en maatschappelijk vraagstuk staan. Toch is er nog een ander aspect waarom we ons deze crisis straks zullen herinneren: de enorme potentie van digitalisering en de vlucht die talloze online applicaties hebben genomen om het dagelijks leven aan de gang te houden.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
De reiziger wil best het OV weer gebruiken
Over een half jaar denkt bijna de helft van de Nederlanders weer gebruik te gaan maken van het ov, zo blijkt uit onderzoek van Newcom.
Top tips: setting boundaries for working from home
Het MRS Flex Forum waarbij de Britse research professionals zich aangesloten hebben, ondersteunt haar leden met handige tips & tools voor thuiswerken in corona-tijd.
Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
Sinds 2016 voert MediaTest, in samenwerking met het Nederlands MediaNetwerk, jaarlijks het Media-trendonderzoek uit onder professionals in de mediabranche.
Jongeren in de stress door geldproblemen
Suzanne Dölle, YoungWorks, schrijft in haar blog over de financiële gevolgen van de Coronacrisis voor jongeren. Door de crisis komen veel jongeren in de geldproblemen. Inkomsten uit bijbaantjes en stages vallen weg.
Nieuw perspectief na corona-tijd
Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.
Medewerker betrokken bij werkgever, maar wel vanuit huis
De betrokkenheid van medewerkers bij hun werkgever is tijdens de coronacrisis gegroeid. Dat blijkt uit jaarlijks representatief onderzoek van onderzoeksbureau InnerVoice onder werknemers die werkzaam zijn bij de overheid, zakelijke- en financiële dienstverlening.
Bureaus in coronatijd 'Aandacht voor merken met een menselijke kant'
De vraag hoe het bureaus vergaat in deze tijd, en hoe ze de toekomst zien, blijft interessant, maar we wilden deze keer ook weten of bureaus gedragsverandering zien over een langere termijn. We doen dus een beroep op kennis en inzichten en daarom nodigden we twee Kennispartners van Clou uit om te reageren. ‘We herwaarderen de wereld om ons heen.’