Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.
Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
De versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus vraagt om een nieuw onderzoek onder de Nederlandse jongeren: hoe kijken zij tegen deze versoepeling aan, en welk gedrag komt hieruit voort?
IT-sector ziet versnelde digitale transformatie
Wereldwijd zorgt COVID-19 voor een versnelde digitalisering van de werkwijze bij bedrijven en instellingen. 75 procent van de leidinggevenden in informatietechnologie (IT) verwacht namelijk dat medewerkers niet meer terug willen naar de manier waarop voor de coronacrisis werd gewerkt.
DDMA barometer toont omzetdalingen en digitalisering door coronacrisis
44% van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41% is de omzet gelijk gebleven. Dat blijkt uit de DDMA Barometer, waarvoor 70 leden van branchevereniging DDMA zijn ondervraagd.
Op zoek naar een baan in de zorg
Met het T-shirt voor onze ramen met daarop het rode hartje en de woorden ‘hart voor de zorg’ laat ons land zien dat het begaan is met het zorgpersoneel. Niet alleen deze actie, maar ook onderzoek uitgevoerd door DirectResearch laat zien dat de waardering voor het zorgpersoneel groot is.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
'Het moet ergens over gaan, meer dan ooit' – Drie bureaus in coronatijd
Sinds maandag mogen we weer naar het terras, met 30 personen naar het theater, en hier en daar demonstreren. De sfeer wordt losser, maar we zitten nog middenin het niet-normale. We laten er weer drie bureaus over aan het woord, met v.l.n.r.: Gaby Siera (Beautiful Lives), Tanya Martinus (Magis marketing & research) en Daniella Roymans en Mirjam Paternotte (Mare). ‘Het is tijd om zaken aan te scherpen.’
Customer Experience Management in coronatijd
Wat doet de coronacrisis nu en later met Customer Experience Management? Volgens prof.dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam, heeft CX Management ‘de wind in de zeilen’ zo schrijft hij in zijn blog.
Helft thuiswerkenden stoort zich aan onverzorgde collega’s tijdens videocall
Maar liefst 51 procent van de Nederlanders ergert zich aan collega’s die tijdens een digitaal overleg onverzorgd voor de camera zitten. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.506 werkende Nederlanders, uitgevoerd door Panelinzicht.
Wat kun je doen met SEO in de coronacrisis?
Hoe ga je om met je SEO-inspanningen ten tijde van de coronacrisis? Rolf de Rode, Netprofiler, beschrijft in zijn blog wat je kunt doen met SEO in deze tijd.
Werknemers tevreden met thuiswerken
Als gevolg van de coronamaatregelen zijn mensen massaal thuis. Werk en privé lopen dan snel door elkaar heen, want thuiswerken betekent niet alleen een andere manier van werken maar ook een andere werkomgeving. Flycatcher onderzocht onder een representatieve groep van 1.500 Nederlanders hoe het thuiswerken tot nu toe verloopt.
MKB krijgt vertrouwen terug, onzekerheid blijft
Onder ondernemers groeit het vertrouwen in eigen kunnen tijdens de huidige crisis. Het geloof van ondernemers dat zij goed uit deze crisis komen is toegenomen ten opzichte van de vorige meting medio april. Ook stijgt het aandeel ondernemers dat nieuwe kansen ziet. Dit blijkt uit de meest recente meting van de MKB coronamonitor van Motivaction en MKB Servicedesk.
More people want to return to work
According to the latest Ipsos survey the majority in 9 out of 16 countries feels comfortable with returning to workplace but only two countries feel comfortable with kids back at school. More people say they are comfortable going back to their place of work in the coming weeks, but they don’t feel the same about allowing their children to return to school amid the coronavirus pandemic, according to the latest Ipsos survey.