Onderzoek | 01 september 2020
01 september 2020

Positief over thuiswerken

Sinds de start van de coronacrisis hebben veel studies gekeken naar de mate, de beleving en de toekomst van thuiswerken. In hun publicatie, met daarin data van Motivaction, vat het Kennis¬ instituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) de belangrijkste bevindingen samen. Tussen de 55 en 70% van de thuiswerkers heeft positieve ervaringen met thuiswerken tijdens de coronacrisis....
Onderzoek | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Minder beperkingen en meer mogelijkheden

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Deze week “Hoe is het om er weer op uit te gaan?”

Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

TV-industrie hard geraakt door coronacrisis

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership

De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt

Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet

De steun voor coronamaatregelen blijft stabiel hoog, zo blijkt uit de laatste peiling van I&O Research. Nederlanders staan nog steeds in grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet. Er is wel kritiek op deelmaatregelen.

Bureaus | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Respondenten zetten zich belangeloos in

Respondenten.nl heeft aan het begin van de coronatijd haar 55.000 respondenten gevraagd zich ook in te zetten voor andere intiatieven. En dat deden ze!

Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Terug naar kantoor? Wat willen jouw medewerkers?

Met z’n allen terug naar kantoor, dat lijkt voorlopig eerder uitzondering dan regel. Hans Onkenhout, Ruigrok NetPanel vertelt in zijn blog hoe het bureau eerst voor zichzelf onderzocht hoe de eigen onderzoekers erover denken en het NetPanel.

Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Consumenten geven meer uit aan elektronica, boeken en films

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ipsos naar het uitgavepatroon van consumentenelektronica, boeken en films. 

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

ReputatiePanel: Wat is een goede reputatie waard?

Ieder kwartaal leggen Wepublic en Motivaction vragen en stellingen voor aan de reputatie en communicatie-professionals van het ReputatiePanel. Doel hiervan is om inzicht te krijgen in de mening en visie van deze vakmensen op actuele thema’s, maatschappelijke ontwikkelingen of vakinhoudelijke onderwerpen.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd

Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.

Ook de laatste bytes ontvangen?