Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Burgers ontevreden over corona-communicatie vanuit gemeenten

Zo blijkt uit onderzoek van Bluefield. Slechts 30% van de Nederlanders is tevreden over de corona-communicatie van hun gemeente.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Weinig draagvlak voor strengere coronamaatregelen

Dat blijkt uit een representatief wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Kantar. Het onderzoeksbureau trok in acht landen het veld in. Wat vinden burgers van de maatregelen om het oprukkende coronavirus te beteugelen?

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis

Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.

Bureaus | 25 maart 2020
25 maart 2020

Nieuwe samenwerking: The House of Insights

Sjoerd Koornstra, Durk Bosma en Patrick Bruin sloegen de handen ineen en zijn op 1 maart The House of Insights begonnen.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Bijna de helft van de jongeren verwacht een volledige lockdown

MediaTest vroeg 20 maart aan de jongeren in haar online panel hoe zij de crisis rondom het Coronavirus ervaren. In totaal deelden 439 Millennials en Gen Z-ers in de leeftijdscategorie van 16 tot 40 jaar hun ervaringen en meningen.

Onderzoek | 19 maart 2020
19 maart 2020

We missen vooral onze collega's

‘75% van de Nederlanders zegt collega’s te missen tijdens thuiswerken’, blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van MeMo².

Actueel | 18 maart 2020
18 maart 2020

Kies Nu Voor Online Kwalitatief

Voor veel bureaus zijn dit uitdagende tijden omdat Face-to-Face onderzoek moeilijker of zelfs onmogelijk wordt gemaakt door COVID-19. Niet alleen deelnemers zijn bezorgd, opdrachtgevers vragen ook om alternatieven.

CMNTY ondersteunt bureaus en bedrijfsonderzoekers al meer dan een decennium bij het uitvoeren van online kwalitatief onderzoek. Door innovatieve software, maar ook door ondersteuning bij strategie, ontwerp, moderatie en analyse.

Onderzoek | 18 maart 2020
18 maart 2020

De publieke opinie over de Covid-19 uitbraak

In deze onzekere wereld zijn gegevens van belang. Ipsos-experts delen de laatste onderzoeken en analyses met betrekking tot de coronaviruscrisis, op basis van verschillende onderzoeken. Ipsos heeft een speciale pagina ingericht waar je alles leest over de laatste uitkomsten van alle Ipsos onderzoeken die de publieke opinie en deskundige inzichten met betrekking tot de coronaviruscrisis laten zien.

Onderzoek | 16 maart 2020
16 maart 2020

Behavioural psychology triggered to the max by the Corona pandemic

The world is in one of its biggest crises ever. The Corona virus keeps spreading across the world and our authorities and healthcare experts do everything in their power to contain the virus. Simultaneously, many consumers are driven by their primal instinct displaying ‘survival’ behaviour, highlighted by hoarding behaviour in many countries. Unconscious behavioural psychology manifests itself as never before.

Actueel | 11 maart 2020
11 maart 2020

Hoe zit het met de privacy in geval van corona?

Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het corona-virus. Het RIVM en de Rijksoverheid geven informatie over wat je wel en niet mag doen. Werkgevers vragen medewerkers om thuis te blijven vanwege corona. Maar onder de AVG mag je toch geen medische gegevens vewerken als werkgever? Hoe zit het met de privacy in het geval van een epidemie?

Onderzoek | 12 februari 2020
12 februari 2020

De meeste mensen vinden het Coronavirus een continue bedreiging

Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos. Een meerderheid van de mensen in acht grote landen zegt dat het coronavirus een grote of zeer grote bedreiging voor de wereld vormt. Nog eens één op de drie zegt dat het virus een matige bedreiging voor de wereld vormt.

Actueel | 17 juli 2019
17 juli 2019

GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020

GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.

Ook de laatste bytes ontvangen?