Onderzoek | 22 maart 2022
Delen data steeds meer aanvaard
Ondanks culturele en economische verschillen zien consumenten over de hele wereld steeds meer het nut van delen van hun gegevens. Dat blijkt uit het rapport 'Global Data Privacy: What the Consumer Really Thinks' van de Global Data & Marketing Alliance (GDMA). De GDMA ijvert voor een wereldwijde consistente benadering van gegevensbescherming. Er zijn tekenen dat...
Personalia | 22 maart 2022
Kantar benoemt Michael Uzielli tot Group Chief Financial Officer
Kantar heeft de benoeming aangekondigd van Michael Uzielli als Chief Financial Officer. Uzielli treedt in juni in dienst bij Kantar. Hij volgt Ian Griffiths op, die een nieuwe rol op zich neemt als Senior Advisor bij Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar. Michael Uzielli neemt 20 jaar ervaring mee naar Kantar. Recent was hij Group...
Onderzoek | 22 maart 2022
Smart home-markt stijgt naar €5,2 miljard
Ruim 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een smart home-product. In totaal werd €5,2 miljard besteed aan slimme apparaten. Nederlanders associëren Coolblue het vaakst met smart home-producten. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor van Multiscope. Meer dan 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meer smart home-producten...
Actueel | 17 maart 2022
Welk bedrijf wordt Data & Insights Company of the Year? Geef je favorieten snel door!
Naast de MOAwards, waar de nominaties binnenkort van bekend worden gemaakt, is er dit jaar een nieuwe prijs. Het is de MOAward voor Data & Insights Company of the Year. Voordrachten zijn nog welkom tot en met 1 april! De MOAward voor Data & Insights Company of the Year is speciaal bedoeld voor bedrijven en...
Personalia | 17 maart 2022
DVJ Insights breidt fors uit
DVJ Insights heeft het team de afgelopen maanden flink uitgebreid. Begin maart werd Ashley Endenburg aangesteld als Finance Manager in het managementteam, Matthias Hallmann werd Senior Business Partner in Duitsland en James Robinson Client Consultant in de UK. Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Research Group, zegt: ‘De afgelopen maanden zijn we enorm gegroeid in...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 17 maart 2022
Nieuw leiderschapsteam Blue Field Agency
Blue Field Agency start het eerste kwartaal van 2022 met een nieuwe strategie en een aanvulling op het leiderschapsteam met Barbara Keurntjes als nieuwe CEO en Job van den Berg als Chief Data & Insights Officer. Hij geeft leiding aan de Insights en Advanced Analytics teams, voorheen bekend onder de labels Totta Research en Totta...
Onderzoek | 17 maart 2022
Kantar en Affectiva meten emoties en duurzaamheidsclaims in reclame
Met behulp van op AI gebaseerde gezichtscodering meet het Engelse bureau Affectiva de de emotionele reacties van consumenten op de 25% meest en minst effectieve advertenties met duurzaamheidsclaims. De advertenties komen uit de database van Kantar. De effectiefste advertenties met duurzaamheidsclaims hebben vaak een meer opbeurende toon en ze roepen meer positieve emoties op, zoals...
Best practices | 08 maart 2022
MOA Talk – Praten met apparaten nu terug te kijken
De MOA Profgroep Data Science hield op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk werd gegeven door professor Piek Vossen en Theo van der Steen van Underlined. Het bureau maakte een korte samenvatting die hier is te bekijken. Wie meer wil zien kan de hele Talk aanvragen. Neem contact...
Actueel | 03 maart 2022
Unesco-leerstoel AI & Data Science bij De Haagse Hogeschool
‘Artificial Intelligence and Data Science for Society’ heet de leerstoel die Unesco onlangs toekende aan De Haagse Hogeschool. Lampros Stergioulas is de leerstoelhouder die als lector Data Science al geruime tijd praktijkgericht onderzoek rond AI en data science en maatschappelijke thema’s, zoals gezondheid, welzijn en duurzaamheid. Het lectoraat is onderdeel van het kenniscentrum Health Innovation,...
Best practices | 03 maart 2022
Een nieuw fundament – met data-science en HP Z8-workstations
Wat gebeurt er als huizen verzakken en er structureel onderhoud nodig is? En wat moet je doen om problemen in de toekomst te vermijden? De gemeente Zaanstad en woningcoöperatie Parteon pakten het letterlijk fundamenteel aan. Data-sciencebureau Intellerts ontwikkelde met behulp van algoritmen een model voor opsporing en voorspelling van verzakkingen. Ze wisten zich gesteund door...
Best practices | 03 februari 2022
Kennisinstituut wil wereldproblemen oplossen met data-analyse
De Amsterdam Business School van de UvA en analytics en technologiebedrijf ORTEC hebben in samenwerking met het Massachusetts Institute of Technology (MIT) het Analytics for a Better World Institute (ABW) opgericht. Het instituut wil samen met NGO’s, overheden en non-profitorganisaties problemen als klimaatverandering, honger, armoede, ontbossing en het uitsterven van flora en fauna helpen aanpakken...
Bureaus | 27 januari 2022
Norstat buys Nordic panels firm Userneeds
Data collection company Norstat has acquired Nordic online data supplier Userneeds, for an undisclosed sum. The deal adds approximately 130,000 panelists to Norstat's existing consumer panels across the region. In a statement, Norstat said the latest acquisition solidifies its position in the Nordic market and adds to the group's previous European acquisitions, including those of...