Digital analytics meets data-science – de nieuwe horizon van de Belastingdienst
Grove taal in de chatbot
Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum
Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.
Nieuwe dienst: Data Science As A Service
Samen met 4orange en RealTime Lead Group lanceert MarketResponse een nieuwe dienst: Data Science As A Service. Met deze dienst gaan ze hun dataspecialisten flexibel inzetten bij organisaties, op basis van abonnement, strippenkaart of project.
City of Amsterdam, VU and UvA launch a lab for social artificial intelligence
The Civic AI Lab (CAIL) will investigate and overcome the negative side effects of AI on the equality and fair opportunities of citizens in the city. It is a collaboration between the City of Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam (VU) and the University of Amsterdam (UvA).
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Vier keer Augmented Reality
Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.
Het is komkommertijd, doe er je voordeel mee!
Tijdens de zomerperiode is het altijd rustig op de redacties qua nieuwsaanbod. Hét moment voor jou dus om je nieuwsberichten, blog of artikelen te laten plaatsen op onze website, socials of in onze nieuwsbrief. Bovendien plaatsen we je bericht natuurlijk ook op onze nieuwe platform, waar we op dit moment de laatste hand aan leggen.
Bureaus in coronatijd ‘Herwaarderen van wat je hebt’
We zijn de 1 juli voorbij, en er mag weer iets meer. De winkelomzetten nemen toe, het buitenleven bloeit op…, maar hele takken van bedrijven zien nog weinig licht aan de horizon. Hoe zit dat in onze branche? We vroegen het weer aan twee bureaus. ‘Data- of inzichtgedreven werkwijzen gaan niet overboord.’
Gezocht: bijdragen!
Op dit moment werken we hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet.
Met dit nieuwe platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek voor alle ontwikkelingen in ons vakgebied.
Een nieuw platform, met relevante berichten uit jouw vakgebied
Achter de schermen werkt de redactie hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet. Met dit platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten
De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.
We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.
Customer Experience Management in coronatijd
Wat doet de coronacrisis nu en later met Customer Experience Management? Volgens prof.dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam, heeft CX Management ‘de wind in de zeilen’ zo schrijft hij in zijn blog.